Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - lachgas op tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52529 - lachgas op tsx
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 6-10-2008 21:00 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larsvanovermeire
jow,
ik vraag me af of het mogelijk is om lachgas op mijn suzuki tsx te zetten?
heeft dit nut?
hoeveel "boost" krijg je ervan?

is dit gevaarlijk?

mvg lars


Het feit dat je dit vraagt betekend dat je het niet gaat doen.
En dat je niet genoeg verstand van zaken hebt.
En dat je te lui bent om op google wat in te tikken.

 
Coon 6-10-2008 21:00 Print reply

Posts: 142
# De onsteking moet meestal één tot anderhalve graad trager gezet worden per elke 50 PK.
# Een benzinepomp met hogere druk kan nodig zijn
# Benzine van een hoger octaangetal is aan te raden(Super 98).
# Het kan zijn dat je de bougies moet vervangen door één tot twee stappen koudere vonkentrekkers.
# Gebruik de lachgas injectie alleen voor acceleratie of kortstondig gebruik ( 15 seconden) dit om schade aan je motor te voorkomen. Alleen bij volgas inschakelen bij niet te lage toerentallen. ( bij een niet al te hoogtoerige motor is 2500 tpm het minimum)

http://www.cartuning-guide.com/lachgas.html

En oja, als je het erin spuit, moet je wel een lekker warm motortje al hebben, minimaal 296 graden, anders ontleed N2O niet en spuit je het er gewoon uit.

Dit bericht is gewijzigd door Coon op 6-10-2008 om 21:03 uur.
 
larsvanovermeire 6-10-2008 21:05 Print reply
Posts: 109
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Het feit dat je dit vraagt betekend dat je het niet gaat doen.
En dat je niet genoeg verstand van zaken hebt.
En dat je te lui bent om op google wat in te tikken.


ik had gekeken op google maar er stond niks over suzuki tsx
ik heb 2 jaar geleden een zuurstof installatie op een minibike gehad (samen met een vriend)
en jij hebt niet te oordelen over iemand die je niet eens kent...
sorry als ik je beledigd heb ofzo maar moest er ff uit

Coon bedankt voor de info ik ga eens wat testen maar eerst ergend 125cc blokje kopen
 
Niek de Wildt 6-10-2008 21:06 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larsvanovermeire
[...]

ik had gekeken op google maar er stond niks over suzuki tsx
ik heb 2 jaar geleden een zuurstof installatie op een minibike gehad (samen met een vriend)
en jij hebt niet te oordelen over iemand die je niet eens kent...
sorry als ik je beledigd heb ofzo maar moest er ff uit

Coon bedankt voor de info ik ga eens wat testen maar eerst ergend 125cc blokje kopen


vertel eens over je zuurstof instalatie dan (zelf gemaakt? --> foto, uitleg)
ik ben niet snel beledigd hoor, maak je geen zorgen.
 
Viertakt 6-10-2008 21:09 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Waarschijnlijk gaat het niet lukken, als je namelijk lachgas bij je benzine-lucht mengsel voegt, is er veel te weinig lucht om alle brandstof te kunnen verbranden. Je brommer gaat stotteren als een gek, meer niet.


Dan weet jij obvious niet hoe lachgas werkt of wel? Als jij zegt dat hij dan niet genoeg zuurstof krijgt, eerder krijgt hij teveel zuurstof bij het injecteren van lachgas. Aangezien lachgas ontbind bij een tempratuur van 300 graden celcius naar zuurstof en stikstof.

Plus dat lachgas een koelend effect heeft op de cilinder, waardoor er meer mengsel in wil. Maar het hele principe werkende maken op een carburateurgestuurde 2takt is zeer moeilijk.

Dit bericht is gewijzigd door Viertakt op 6-10-2008 om 21:17 uur.
 
Viertakt uber alles.
grasmaaier89 6-10-2008 21:09 Print reply

Posts: 14412
nos op een schakel is nogal niet zo heftig als t werkt, trek dat alles aan gort als je schakelt...
maar effect zal t niet hebben, je hebt idd een te kleine motor.
En je cilinder is al HELEMAAL niet vrolijk als je dat goedje toevoegd
laat staan je krukas.
je hebt denk meer kans op vermogenwinst als je dat extreem brandbaar benzine soort (ben ff naam kwijt) erin doet

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 6-10-2008 om 21:11 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Niek de Wildt 6-10-2008 21:13 Print reply
Posts: 7168
Het feit dat mensen serieus gaan lopen antwoorden baard mij zorgen.
Is het nu al zover dat we mensen die samen met hun vriendje roepen dat ze lachgas op hun brommer willen bouwen, serieus gaan nemen?
Helemaal als een van de vragen die hij steld is of het gevaarlijk is, en of het te doen is.

Zal me niks verbazen als de TS nog nooit een zuiger in zijn handen heeft gehad.

EDIT: misschien zit ik wel helemaal verkeerd, maar tot nu toe is er nog geen handige harry hier geweest die zoiets vroeg en later ook daadwerkelijk met een werkend apparaat kwam.
Dus mocht je het toch ooit bouwen etc. dan neem ik alles terug wat ik zeg, en zal ik mezelf 3 zweepslagen geven, maar durf er toch wel geld op in te zetten dat dit niet nodig zal zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-10-2008 om 21:14 uur.
 
Niek de Wildt 6-10-2008 21:18 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
nos op een schakel is nogal niet zo heftig als t werkt, trek dat alles aan gort als je schakelt...
maar effect zal t niet hebben, je hebt idd een te kleine motor.
En je cilinder is al HELEMAAL niet vrolijk als je dat goedje toevoegd
laat staan je krukas.
je hebt denk meer kans op vermogenwinst als je dat extreem brandbaar benzine soort (ben ff naam kwijt) erin doet

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 6-10-2008 om 21:11 uur.


je doelt op methanol.

en methanol is btw minder 'krachtig per hoeveelheid' dan benzine (kom even niet op de juiste scheikundige term) maar heeft een hogere klopvastheid, en is daarom te gebruiken is motoren met hele hoge compressies --> hoge comp = hoge temp, hoge temp = beter bij lachgas.

EDIT: JEZUS! nou ga ik vedomme ook al serieus antwoorden!
ik stel voor dat er na dit bericht geen antwoord meer wordt gegeven, aangezien dit toch nergens toe gaat leiden.

wil de TS toch meer informatie?
lees dan de 100 voorgaande topics van handige harries met grote plannen die nooit uitkwamen.

vandaar dat funny cars en bijv rc autotjes (met 1:18 compressie gemiddeld) op methanol met nitromethaan rijden.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-10-2008 om 21:19 uur.
 
Viertakt 6-10-2008 21:19 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
'krachtig per hoeveelheid'



Joule per liter.
 
Viertakt uber alles.
mtx-motard 6-10-2008 21:19 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Het feit dat mensen serieus gaan lopen antwoorden baard mij zorgen.
Is het nu al zover dat we mensen die samen met hun vriendje roepen dat ze lachgas op hun brommer willen bouwen, serieus gaan nemen?
Helemaal als een van de vragen die hij steld is of het gevaarlijk is, en of het te doen is.

Zal me niks verbazen als de TS nog nooit een zuiger in zijn handen heeft gehad.

EDIT: misschien zit ik wel helemaal verkeerd, maar tot nu toe is er nog geen handige harry hier geweest die zoiets vroeg en later ook daadwerkelijk met een werkend apparaat kwam.
Dus mocht je het toch ooit bouwen etc. dan neem ik alles terug wat ik zeg, en zal ik mezelf 3 zweepslagen geven, maar durf er toch wel geld op in te zetten dat dit niet nodig zal zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-10-2008 om 21:14 uur.



kijk jou achterlijke topics dan
http://www.brommerfo...13667&type=topic

nou oprotte nerd. laat die ts
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 6-10-2008 21:20 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]



kijk jou achterlijke topics dan
http://www.brommerfo...13667&type=topic

nou oprotte nerd. laat die ts



welk topic doel je op?
 
mtx-motard 6-10-2008 21:22 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



welk topic doel je op?


topics, meerfout

staan genoeg domme tussen

maare daar hebben we het niet over.

@ ts: kom eens met je eigen plannen, heb je al onderdelen?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 6-10-2008 21:23 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


topics, meerfout

staan genoeg domme tussen

maare daar hebben we het niet over.

@ ts: kom eens met je eigen plannen, heb je al onderdelen?



nou daar heb ik het wel over, want jij maakt een 'beschuldiging' om het maar zo te zeggen, maar vervolgens vraag ik om een topictitel die het betreft, en dan is het allemaal niet meer interessant?
 
Henk-88 6-10-2008 21:25 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



welk topic doel je op?



Sta er ook eens bij stil dat de naam van dit topic inhoudt dat er later op gesearched kan gaan worden.
Het is dus wel handig om serieus antwoorden te geven, ook voor het 'nageslacht' dus


 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Twizz 6-10-2008 21:27 Print reply

Posts: 851
http://www.50cc.eu/z...=nos&Submit=Zoek




Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 6-10-2008 om 21:27 uur.
 
houw ns op!

Dit topic is 4607 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved