Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - ktm

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52528 - ktm
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 9176 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fox-power 6-10-2008 20:15 Print topicpost

Posts: 834
Hallo,
Ik zou graag wat willen weten over de 50cc cillinder van die mini ktm's.
ik zag laatst dat iemand een 85 cc blokje van ktm had en daar een 50 cc cillinder van zo'n kleine ktm op had gezet.
ik heb die niet zien reiden en nu ben ik heel nieuwchierig naar de prestaties daarvan.
heeft een van jullie ooit zoon cillinder in de handen gehad ? of andere ervaringen met een 85 blok met 50 cillinder van ktm ?

bvd



deze foto vond ik net,
lijkt me heel snel, veel verstand heb ik er niet vna ?
maar is dit eigenlijk zo snel omdat het op zoon kleine brommer zit of zou het op een standaard formaat brommer ook supersnel zijn ?

Dit bericht is gewijzigd door fox-power op 6-10-2008 om 20:19 uur.
 

StephenOtto 6-10-2008 20:20 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
Hallo,
Ik zou graag wat willen weten over de 50cc cillinder van die mini ktm's.
ik zag laatst dat iemand een 85 cc blokje van ktm had en daar een 50 cc cillinder van zo'n kleine ktm op had gezet.
ik heb die niet zien reiden en nu ben ik heel nieuwchierig naar de prestaties daarvan.
heeft een van jullie ooit zoon cillinder in de handen gehad ? of andere ervaringen met een 85 blok met 50 cillinder van ktm ?

bvd


dus zegmaar alles 85cc met de prestaties van een 50cc??? klinkt niet verkeerd... KTM staat bekend om zijn kwaliteit!

ik denk wel dat dat kan en goed werkt

 
KTM SX 250!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-10-2008 20:20 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
Hallo,
Ik zou graag wat willen weten over de 50cc cillinder van die mini ktm's.
ik zag laatst dat iemand een 85 cc blokje van ktm had en daar een 50 cc cillinder van zo'n kleine ktm op had gezet.
ik heb die niet zien reiden en nu ben ik heel nieuwchierig naar de prestaties daarvan.
heeft een van jullie ooit zoon cillinder in de handen gehad ? of andere ervaringen met een 85 blok met 50 cillinder van ktm ?

bvd

afbeelding
afbeelding
deze foto vond ik net,
lijkt me heel snel, veel verstand heb ik er niet vna ?
maar is dit eigenlijk zo snel omdat het op zoon kleine brommer zit of zou het op een standaard formaat brommer ook supersnel zijn ?

Dit bericht is gewijzigd door fox-power op 6-10-2008 om 20:19 uur.


waarom zou je in vredesnaam een 50cc cilinder op je 85cc blok zetten ?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


dus zegmaar alles 85cc met de prestaties van een 50cc??? klinkt niet verkeerd... KTM staat bekend om zijn kwaliteit!

ik denk wel dat dat kan en goed werkt




ktm staat bekend om zijn prestatie's , absoluut niet om zijn kwaliteit.
grotere 4t daargelaten

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 6-10-2008 om 20:21 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
StephenOtto 6-10-2008 20:23 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


waarom zou je in vredesnaam een 50cc cilinder op je 85cc blok zetten ?


miss omdat een 85cc hoger is maar de man/jongetje het crossen nog onder de knie moet krijgen en drm niet zoveel power wil (een gokje )

en als je een 50cc blok onder een 85cc zou zetten zoud de std ktm 50cc iets sneller zijn omdat die kleiner/lichter is
 
KTM SX 250!!
fox-power 6-10-2008 20:23 Print reply

Posts: 834
is met doeleinde brommercross.
maar ik wou graag weten of je met de top mee kan komen met die cillinder? of moet daar nog veel aan bewerkt worden om hem echt snel te krijgen?.
want het lijkt mij echt geen geniaal snel ding.
ik vraag het trouwens voor iemand die ik ken, hij heeft er meer verstand van ma wil graag wat meer weten voor hij het echt gaat doen enzo.
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-10-2008 20:24 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


miss omdat een 85cc hoger is maar de man/jongetje het crossen nog onder de knie moet krijgen en drm niet zoveel power wil (een gokje )

en als je een 50cc blok onder een 85cc zou zetten zoud de std ktm 50cc iets sneller zijn omdat die kleiner/lichter is


een 80 blok is volgens jou sneller met de 50cc cilinder als een compleet 50cc blok

vergeet dat maar

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
is met doeleinde brommercross.
maar ik wou graag weten of je met de top mee kan komen met die cillinder? of moet daar nog veel aan bewerkt worden om hem echt snel te krijgen?.
want het lijkt mij echt geen geniaal snel ding.
ik vraag het trouwens voor iemand die ik ken, hij heeft er meer verstand van ma wil graag wat meer weten voor hij het echt gaat doen enzo.


85cc blokken hebben natuurlijk een cartervolume en doorstroom bedoelt voor 85cc , wat met een 50cc minder is.


cilinders zijn wel aardig vlot , maar behalve dat het een cilinder is met fluitpoorten kan ik je aan de hand van die foto ook niks vertellen.

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 6-10-2008 om 20:26 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
StephenOtto 6-10-2008 20:26 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
is met doeleinde brommercross.
maar ik wou graag weten of je met de top mee kan komen met die cillinder? of moet daar nog veel aan bewerkt worden om hem echt snel te krijgen?.
want het lijkt mij echt geen geniaal snel ding.
ik vraag het trouwens voor iemand die ik ken, hij heeft er meer verstand van ma wil graag wat meer weten voor hij het echt gaat doen enzo.


ik denk dat je voor de brommercross beter geen 50cc cilinder van een ktm erop wil hebben... is niet bepaalt snel als je die vergelijkt met bv. een crossbrommer
 
KTM SX 250!!
fox-power 6-10-2008 20:26 Print reply

Posts: 834
het gaat er eigenlijk om om een 50 cc op zoon 65 cc blok te zetten,
omdat dat 65 cc blok wel geschakeld is en de 50 cc niet !!
en nu is mijn vraag hoe dat gaat presteren op een 125 frame, dus gewoon een normaal formaat motor/brommer

Dit bericht is gewijzigd door fox-power op 6-10-2008 om 20:34 uur.
 
StephenOtto 6-10-2008 20:26 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


een 80 blok is volgens jou sneller met de 50cc cilinder als een compleet 50cc blok

vergeet dat maar


nee .. ik zeg dat de std 50cc sneller is dus het 50cc blok compleet in dat kleine motortje

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 6-10-2008 om 20:28 uur.
 
KTM SX 250!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-10-2008 20:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
het gaat er eigenlijk om om een 50 cc op zoon 65 cc blok te zetten,
omdat dat 65 cc blok wel geschakeld is en de 50 cc niet !!
en nu is mijn vraag hoe dat gaat presteren op een 125 frame, dus gewoon een normaal formaat motor/brommer


mag je eigenlijk zelfbouw frame maken voor brommercross ?

125 frame is imo namelijk te zwaar voor een brommerblok
85cc frame kan het kwa krachten ZAT hebben dat getuf. maar die zijn weer veel te klein om fatsoenlijk mee te crossen.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 6-10-2008 om 20:29 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
fox-power 6-10-2008 20:28 Print reply

Posts: 834
als je hem heel degelelijk maakt lijkt me dat wel, maar weet eigenlijk niet hoe dat in de regels staat
 
Mt5_grolsch 6-10-2008 20:29 Print reply

Posts: 2014
dit heeft kevinski ook geprobeerd heeft nooit 100% jofel gelopen en koste klauwen met geld en teon was hij nog niet het snelst dus
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
fox-power 6-10-2008 20:29 Print reply

Posts: 834
stephen waar basseer jij op dat hij niet mee komt met een "crossbrommer?

hoe is de cillinder bijv in verglijking met mhr ?

Dit bericht is gewijzigd door fox-power op 6-10-2008 om 20:30 uur.
 
Mt5_grolsch 6-10-2008 20:29 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


mag je eigenlijk zelfbouw frame maken voor brommercross ?

125 frame is imo namelijk te zwaar voor een brommerblok
85cc frame kan het kwa krachten ZAT hebben dat getuf. maar die zijn weer veel te klein om fatsoenlijk mee te crossen.


Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 6-10-2008 om 20:29 uur.


ja mag als het maar degelijk is daar zijn verders geen regels over alleen moet je dan superklasse rijden
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
fox-power 6-10-2008 20:30 Print reply

Posts: 834
mt5 grolsch ? was dat met een zwarte ktm ?
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 6-10-2008 20:30 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]


ja mag als het maar degelijk is daar zijn verders geen regels over alleen moet je dan superklasse rijden


met een crossmotorframe niet ?
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning

Dit topic is 9176 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved