Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 952 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52516 - Uitlaat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 6-10-2008 14:46 Print topicpost

Posts: 1096
Ik heb een erg laagtoerige uitlaat hier, hoe maak ik deze hoogtoeriger? Ik dacht het rechte stuk van het expansievat zeg maar inkorten of lul ik maar wat?

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 6-10-2008 om 15:11 uur.
 

Mikf 6-10-2008 15:24 Print reply

Posts: 1295
riccardot 6-10-2008 15:47 Print reply

Posts: 1096
Bedankt, klopt dus wat ik dacht
 
jan-dx11 6-10-2008 16:15 Print reply

Posts: 4931
traipipe verlengen, of voorstuk in korten
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
riccardot 6-10-2008 16:25 Print reply

Posts: 1096
En het stuk tussen de conussen in verkorten kan toch ook?
 
zijstandaard 6-10-2008 17:03 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ik heb een erg laagtoerige uitlaat hier, hoe maak ik deze hoogtoeriger? Ik dacht het rechte stuk van het expansievat zeg maar inkorten of lul ik maar wat?

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 6-10-2008 om 15:11 uur.



je lult niet want als je lult doe je dit: www.meatspin.com
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Niek de Wildt 6-10-2008 17:11 Print reply
Posts: 7168
makkelijkste is om de stinger wat te verlengen, wel loopt de temperatuur hierdoor op, dus zul je daartegen stappen moeten ondernemen. (denk aan thermostaat, temp sensor etc)

beetje zoeken mag ook wel, heb laatst nog een hele uitleg gegeven voor iemand die precies het omgekeerde wou:

http://www.brommerforum.nl/showtopic/52214 (aan het einde van pagina 2)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
dit had ik al gezegt:

Kortere of met een grotere diameter Tailpijp.
Scheeld maximaal zoon 500 a 1000 toeren verleggen van de powerband
en zal meteen wat minder warm worden.

lengte tailpijp moet ongv tussen 0 en 0,4L liggen (hierin is L lengte van het de gehele pijp)

en diameter ligt normaal rond de 0,55D1 (hierin is D1 de diameter van het begin van de pijp)

Het beste voor je demper is om een grotere binnendiameter te hebben dan de tailpijp heeft, omdat deze anders ook als tailpijp fungeert.

dus heb je een 'opbout'demper dan kun je niks veranderen.
heb je een 'opschuif'demper is het al goed.
heb je een 'aanschuif'demper (dat 2 pijpen van dezelfde diameter met een verbindingstuk zoals een rubbertje aan elkaar worden verbonden) dan kun je beter een dikkere pijp aan de demper lassen die over de tailpijp heen schuift, en je dus een 'opschuif demper hebt


EDIT: voor wat meer begrip hiervan kun je het einde van pagina 11 en de rest van pagina 12 van http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf doorlezen.
is niet zo lastig om te begrijpen.



kortom, gewoon je tailpijp inkorten/grotere diameter geven, dat is het makkelijks denk ik, en als het dan nog niet genoeg is kun je aan het expansie gedeelte gaan sleutelen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-9-2008 om 9:40 uur.



maar dan dus omgekeerd.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-10-2008 om 17:14 uur.
 
riccardot 6-10-2008 18:01 Print reply

Posts: 1096
oke bedankt
 

Dit topic is 767 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved