Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #52511 - Begrenzers?
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 784 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
NeverStopRacing91 |
5-10-2008 22:48 |
Posts: 43 |
Hoi,
Ik heb een Honda NSR met een 4-bak(std).
Er zit een MetraKit uitlaat op en een Doppler powerfilter(zaten er beide op toen ik hem kocht).
Hij loopt nu 70 op zn teller, maar hij komt maar tot de 9000 toeren als ik op zijn top zit, en als ik mt koppeling in volgas geef haaltie met moeite de 10 á 11000 toeren terwijl 13000 de max is.
Zit er ergens dan een toerenbegrenzer, en zoja is deze er (makkelijk) uit te halen?
Als het goed is haalt hij dan een net iets hogere top zonder toerenbegrenzer toch?
Ik hoor het graag, alvast bedankt !
Greetz,
NSR91
|
|
I'm confused! Wait... Maybe I'm not! |
|
Ozz |
5-10-2008 23:06 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: NeverStopRacing91
Hoi,
Ik heb een Honda NSR met een 4-bak(std).
Er zit een MetraKit uitlaat op en een Doppler powerfilter(zaten er beide op toen ik hem kocht).
Hij loopt nu 70 op zn teller, maar hij komt maar tot de 9000 toeren als ik op zijn top zit, en als ik mt koppeling in volgas geef haaltie met moeite de 10 á 11000 toeren terwijl 13000 de max is.
Zit er ergens dan een toerenbegrenzer, en zoja is deze er (makkelijk) uit te halen?
Als het goed is haalt hij dan een net iets hogere top zonder toerenbegrenzer toch?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Greetz,
NSR91
Dat euvel heb ik ook :P
Ik wil ook wel hogere toeren aan kunnen :P
Veel mensen zeggen dat het aan mijn cilinder is, Of aan de uitlaat poort, Dat die te klein is. Hij kan zijn kracht niet kwijt.
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
kenny77 |
5-10-2008 23:09 |
Posts: 29286 |
Tot hoever de toeren teller aangeeft, dat is niet het maximale wat het blokje maakt.
Op mijn RD gaat de teller ook tot 12000, terwijl die maar 9000 maakt.
Dus gewoon lekker tot 9000 laten gaan en dan verder schakelen.
Edit: orginele cilinder van de NSR is geoon langsaam, als je die sneller moet hebben , kom je de cilinder al aan het bewerken.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-10-2008 om 23:10 uur.
|
|
|
|
Ozz |
5-10-2008 23:12 |
Posts: 1259 |
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
5-10-2008 23:13 |
Posts: 9841 |
ooit aan cdi gedacht?
|
|
Too cool for school! |
|
Ozz |
5-10-2008 23:19 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ooit aan cdi gedacht?
Nope
Waar (sorrie asl he tknuddig klinkt) maar waar dient de cdi precies voor??:$
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
occ1s |
5-10-2008 23:22 |
Posts: 131 |
Zorgt voor de sterkte en het tijdstip van de vonk, kan zijn dat die verlaat staat, of dat er zon chippie in gebouwd zit die zorgt dat ie langzamer loopt.
Vaak ken je gewoon je grondplaat draaien om je ontsteking vroeger/later te zetten.
Zon fabrieksding staat vaak te laat, en is daarom slomer
|
|
|
|
Ozz |
5-10-2008 23:27 |
Posts: 1259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Zorgt voor de sterkte en het tijdstip van de vonk, kan zijn dat die verlaat staat, of dat er zon chippie in gebouwd zit die zorgt dat ie langzamer loopt.
Vaak ken je gewoon je grondplaat draaien om je ontsteking vroeger/later te zetten.
Zon fabrieksding staat vaak te laat, en is daarom slomer
kee dankje :P
Ff naar checkendan
|
|
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!! |
|
NeverStopRacing91 |
6-10-2008 0:13 |
Posts: 43 |
keedan, ik ga denkik komende week ff een beetje kijke of ik wat "begrenzers" eruit kan halen , en ik d8 dat ik ook op motoimport een andere CDI zag staan ofso?
Ik kijk wel ff, iig bedankt voor de info en ik laat het wel weten als ik wat heb ontdekt .
|
|
I'm confused! Wait... Maybe I'm not! |
|
mtx-bart |
6-10-2008 12:28 |
|
Viertakt |
6-10-2008 16:38 |
Posts: 3586 |
Als je de ori cilinder nog hebt, ligt het daar aan, die is zo traag als dikke stront.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
Saknet |
6-10-2008 16:41 |
Posts: 10355 |
uhu, die trekt nog geen enzym uit het water
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Timx |
6-10-2008 16:42 |
Posts: 949 |
hoe denk je nou dat er een begrenzer in zit als je neutraal wel volgas kan geven en in een versnelling niet ?????
|
|
|
|
NeverStopRacing91 |
6-10-2008 18:16 |
Posts: 43 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Timx
hoe denk je nou dat er een begrenzer in zit als je neutraal wel volgas kan geven en in een versnelling niet ?????
ik kan altijd volgas geven, in neutraal haalt hij alleen maar de 10 á 11000 toeren, en in me versnelling komtie geneens hoger dan de 9000 ?
Denk dat ik ff ga kijke dan voor zo'n ontgrense CDI .
|
|
I'm confused! Wait... Maybe I'm not! |
|
TECstar |
9-10-2008 15:39 |
Posts: 4664 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als je de ori cilinder nog hebt, ligt het daar aan, die is zo traag als dikke stront.
ligt maar net aan je setup howr
maar als je je twv voor verandert (1 lager) dan trektie hoger door in toeren en trektie sneller op
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Dit topic is 784 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|