Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Begrenzers?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 805 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52511 - Begrenzers?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 784 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NeverStopRacing91 5-10-2008 22:48 Print topicpost

Posts: 43
Hoi,

Ik heb een Honda NSR met een 4-bak(std).
Er zit een MetraKit uitlaat op en een Doppler powerfilter(zaten er beide op toen ik hem kocht).
Hij loopt nu 70 op zn teller, maar hij komt maar tot de 9000 toeren als ik op zijn top zit, en als ik mt koppeling in volgas geef haaltie met moeite de 10 á 11000 toeren terwijl 13000 de max is.
Zit er ergens dan een toerenbegrenzer, en zoja is deze er (makkelijk) uit te halen?
Als het goed is haalt hij dan een net iets hogere top zonder toerenbegrenzer toch?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Greetz,

NSR91
 
I'm confused! Wait... Maybe I'm not!

Ozz 5-10-2008 23:06 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeverStopRacing91
Hoi,

Ik heb een Honda NSR met een 4-bak(std).
Er zit een MetraKit uitlaat op en een Doppler powerfilter(zaten er beide op toen ik hem kocht).
Hij loopt nu 70 op zn teller, maar hij komt maar tot de 9000 toeren als ik op zijn top zit, en als ik mt koppeling in volgas geef haaltie met moeite de 10 á 11000 toeren terwijl 13000 de max is.
Zit er ergens dan een toerenbegrenzer, en zoja is deze er (makkelijk) uit te halen?
Als het goed is haalt hij dan een net iets hogere top zonder toerenbegrenzer toch?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Greetz,

NSR91




Dat euvel heb ik ook :P
Ik wil ook wel hogere toeren aan kunnen :P
Veel mensen zeggen dat het aan mijn cilinder is, Of aan de uitlaat poort, Dat die te klein is. Hij kan zijn kracht niet kwijt.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
kenny77 5-10-2008 23:09 Print reply

Posts: 29286
Tot hoever de toeren teller aangeeft, dat is niet het maximale wat het blokje maakt.

Op mijn RD gaat de teller ook tot 12000, terwijl die maar 9000 maakt.
Dus gewoon lekker tot 9000 laten gaan en dan verder schakelen.


Edit: orginele cilinder van de NSR is geoon langsaam, als je die sneller moet hebben , kom je de cilinder al aan het bewerken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-10-2008 om 23:10 uur.
 
Ozz 5-10-2008 23:12 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Tot hoever de toeren teller aangeeft, dat is niet het maximale wat het blokje maakt.

Op mijn RD gaat de teller ook tot 12000, terwijl die maar 9000 maakt.
Dus gewoon lekker tot 9000 laten gaan en dan verder schakelen.


Edit: orginele cilinder van de NSR is geoon langsaam, als je die sneller moet hebben , kom je de cilinder al aan het bewerken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-10-2008 om 23:10 uur.



Veel vrienden trekken hem door to de 1 a 13 duizend NSR :P
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-10-2008 23:13 Print reply

Posts: 9841
ooit aan cdi gedacht?

 
Too cool for school!
Ozz 5-10-2008 23:19 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ooit aan cdi gedacht?




Nope
Waar (sorrie asl he tknuddig klinkt) maar waar dient de cdi precies voor??:$
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
occ1s 5-10-2008 23:22 Print reply
Posts: 131
Zorgt voor de sterkte en het tijdstip van de vonk, kan zijn dat die verlaat staat, of dat er zon chippie in gebouwd zit die zorgt dat ie langzamer loopt.

Vaak ken je gewoon je grondplaat draaien om je ontsteking vroeger/later te zetten.

Zon fabrieksding staat vaak te laat, en is daarom slomer
 
Ozz 5-10-2008 23:27 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Zorgt voor de sterkte en het tijdstip van de vonk, kan zijn dat die verlaat staat, of dat er zon chippie in gebouwd zit die zorgt dat ie langzamer loopt.

Vaak ken je gewoon je grondplaat draaien om je ontsteking vroeger/later te zetten.

Zon fabrieksding staat vaak te laat, en is daarom slomer



kee dankje :P
Ff naar checkendan
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
NeverStopRacing91 6-10-2008 0:13 Print reply

Posts: 43
keedan, ik ga denkik komende week ff een beetje kijke of ik wat "begrenzers" eruit kan halen, en ik d8 dat ik ook op motoimport een andere CDI zag staan ofso?
Ik kijk wel ff, iig bedankt voor de info en ik laat het wel weten als ik wat heb ontdekt.
 
I'm confused! Wait... Maybe I'm not!
mtx-bart 6-10-2008 12:28 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NeverStopRacing91
keedan, ik ga denkik komende week ff een beetje kijke of ik wat "begrenzers" eruit kan halen, en ik d8 dat ik ook op motoimport een andere CDI zag staan ofso?
Ik kijk wel ff, iig bedankt voor de info en ik laat het wel weten als ik wat heb ontdekt.


Je kunt zo'n mps300 cdi kopen. Dat zijn ontgrensde cdi's. Ik heb er ook een maar ik merk alleen geen verschil met de originele
 
Viertakt 6-10-2008 16:38 Print reply

Posts: 3586
Als je de ori cilinder nog hebt, ligt het daar aan, die is zo traag als dikke stront.
 
Viertakt uber alles.
Saknet 6-10-2008 16:41 Print reply

Posts: 10355
uhu, die trekt nog geen enzym uit het water
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Timx 6-10-2008 16:42 Print reply

Posts: 949
hoe denk je nou dat er een begrenzer in zit als je neutraal wel volgas kan geven en in een versnelling niet ?????
 
NeverStopRacing91 6-10-2008 18:16 Print reply

Posts: 43
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timx
hoe denk je nou dat er een begrenzer in zit als je neutraal wel volgas kan geven en in een versnelling niet ?????

ik kan altijd volgas geven, in neutraal haalt hij alleen maar de 10 á 11000 toeren, en in me versnelling komtie geneens hoger dan de 9000 ?
Denk dat ik ff ga kijke dan voor zo'n ontgrense CDI.

 
I'm confused! Wait... Maybe I'm not!
TECstar 9-10-2008 15:39 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Viertakt
Als je de ori cilinder nog hebt, ligt het daar aan, die is zo traag als dikke stront.


ligt maar net aan je setup howr


maar als je je twv voor verandert (1 lager) dan trektie hoger door in toeren en trektie sneller op


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Dit topic is 784 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved