Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx vastgelopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 849 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5251 - mtx vastgelopen
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 1677 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 26-8-2002?21:56 Print topicpost

Posts: 7387
ok ik rijd dus naar huis heen van school, ik wou snel in huis zijn want ik moest wat regelen, dus ik heb de hele tijd bijna vol gas geblazen (90km/h ong) achteraf niet echt verstandig maar jah, maar na 20min begon hij slechter te lopen, hij hield in en toen ik de koppeling inkneep viel die direct uit, dus ik dacht kut warm loper, dus ff aflaten koelen, compressie controleren, had nog wel redelijke compressie, maar hij reed dus nog wel en ik was nog een aardig eindje van huis. dus ik reed heeeel rusitg in de toeren verder naar huis, totdat het achterwiel na een tijdje bij 50km/h bij 60000rpm blokkeerde, geen raar geluid uit blok of zo, blokeerde gewoon, ik wist dus meteen dat ie vastgelopen was, ik vrees natuurlijk meteen het ergste. ik in huis cilinder er afgetrokken, cilinder nog perfect, alleen zuigerveren geknapt, ik denk gelukkig cilinder nog heel, dus ik kijk ff verder, zit dus de hele krukas vast, ik alles losgetrokken, carterkap er af, kering er uit, zie ik het lager, en wat zie ik: :n de hele lagerkooi is uiteen gevallen en er missen een stuk of 5-7 kogelballetjes (voor de mensen die op de meeting het lager van martijn zijn mtx hebben gezien waar geen balletjes meer in zaten, ik heb dus precies hetzelfde!!!!)
andere lager heb ik nog niet gecontrolleerd,
maar het vage is, als je krukas al heel veel speling heeft is het logisch dat dit kan gebeuren, maar hij had dus echt niks geen speling! echt je kon het vliegwiel ook geen 0,0001mm op en neer bewegen, jah misschien wel maar niet merkbaar voelbaar. dit vind ik dus vreemd, maar waar die lagerballetjes zijn gebleven ik heb geen idee, gelukkig is de cilinder en de rest van het blok nog in orde en schakelt alles ook nog wel goed. nu kan ik weer eens lekker gaan reviseren
maar natuurlijk niet leuk, nu kan ik de trein gaan pakken naar mijn school

en de zuiger was onder de zuigerveren helemaal bruin dat duit op te heet of niet?

dit wou ik ff kwijt

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje on 26-8-2002 21:59]

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje on 26-8-2002 22:00]
 
He?

Rudy 26-8-2002?22:08 Print reply

Posts: 3471
heb ongeveer zelfde gehad bij mijn oude cr alleen dan bij uitgaande as (waar voortandwiel opzit dus) hele lager aan soep :p :p :p niet top als je ding net heb.
probleem was bij cr trouwens dat er zand tussen tandwiel en keerring zat en keerring daardoor kapot is gegaan en lager is dan ook in noo time kapot (bijkt vaker voor te komen bij dat type cr) lulige was dat lager half en heel uit elkaar was geknald en hele versn bak onder lager puin zat (tandwielen+schakelwals waren trouwens nog perfect) heb bijna alle lagers vervangen (behalve lager van schakelwals en nog 1)






naast een of andere verrotte krukas van een puch krukas lager van cr

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
-Michiel RS- 26-8-2002?22:22 Print reply
Posts: 2803
Hmm das wel kut, maar gelukkig is je cilly nog goed.

Quote:
totdat het achterwiel na een tijdje bij
50km/h bij 60000rpm blokkeerde


sjah vind je het gek dat ie vastloopt

 
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-8-2002?22:31 Print reply

Posts: 5996
die balletjes zullen wel in je olie rondzwerven, in de vorm van ijzervijlsel
 
ik haat mensen
wipe-out 26-8-2002?22:40 Print reply

Posts: 7672
Bruine aanslag onder de zuigerveren op de zuiger betekent dat je zuigerveren een eindje versleten waren.

Wat ik nu ga zeggen weet ik niet zeker, maar volgens mij zit het zo: de bruine aanslag is een soort roet van elke verbranding die ook onder je zuigerveren op je zuiger terecht kan komen, doordat je zuigerveren versleten zijn.
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 26-8-2002?22:44 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

Bruine aanslag onder de zuigerveren op de zuiger betekent dat je zuigerveren een eindje versleten waren.

Wat ik nu ga zeggen weet ik niet zeker, maar volgens mij zit het zo: de bruine aanslag is een soort roet van elke verbranding die ook onder je zuigerveren op je zuiger terecht kan komen, doordat je zuigerveren versleten zijn.


zowiets is mij ook verteld door een crossfanaat die zei als je dat had was je zuiger versleten,..maarja das cross..om de 8 uur een andere zuiger
 
ik haat mensen
jeroen 26-8-2002?22:50 Print reply

Posts: 15066
Dat van versleten zuigerveren vraag ik me af, ik had laatst ook een vastloper, en toen was mn zuiger ook bruinig, en mn zuiger + zuigerveren waren nog vrij nieuw, maar het blijft erg kloten een vastloper :p , maar je kan er weinig aan doen :a
 
Rudy 26-8-2002?22:52 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: zoetahmeerdah?smits

Quote:
Originally posted by: wipe-out?

Bruine aanslag onder de zuigerveren op de zuiger betekent dat je zuigerveren een eindje versleten waren.

Wat ik nu ga zeggen weet ik niet zeker, maar volgens mij zit het zo: de bruine aanslag is een soort roet van elke verbranding die ook onder je zuigerveren op je zuiger terecht kan komen, doordat je zuigerveren versleten zijn.


zowiets is mij ook verteld door een crossfanaat die zei als je dat had was je zuiger versleten,..maarja das cross..om de 8 uur een andere zuiger

klopt idderdaad het geeft een bepaalde indicatie van de zuiger
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blorn 26-8-2002?23:24 Print reply

Posts: 13825
de zuiger die is vastgelopen in mn nsr (malossi zuiger) is ook bruinig.. in een soort ovaal rondje achtig ding op het zuigerhemd die bij de uitlaatpoort zit
 
Woeter 26-8-2002?23:35 Print reply

Posts: 2832
kut man! hoe kan dat toch?? krijg toch sterk het idee dat je iets verkeerd doet barry!!
 
SkaBla [Pim] 26-8-2002?23:41 Print reply

Posts: 4659
tja... dat wordt fietse he als je toch met je blok bezig gaat kun je dan voor mij ff een koppelingetje over zette? die van die gele naar me eigen. is klein beetje werk met de luchtratel.. alvast bedankt! en suc6 met je mtx je he
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Rick 27-8-2002?08:52 Print reply

Posts: 3788
ik zal binnekort es fotos van me puch krukas posten, dan weet je echt niet wat je ziet
die heb ik met een moker uit het blok vandaan gebeukt
 
Ride like your ass is on fire!!!
DaveTSX 27-8-2002?13:04 Print reply
Posts: 2033
ik haal de lagers van mijn vespa krukas op een soortgelijke manier er af

Die lagers zitten er om gekrompen, dus krijg je er niet af zonder lagertrekker. Zet ik bijtel tussen krukas en lager (met vlakke kant tegen krukas), paar x met de moker er op meppen en het lager is er af, en krukas heeft nix beschadigd!

Heb het zo al een paar x vervangen, ging perfect
 
http://www.2weird4u.com
DaveTSX 27-8-2002?13:06 Print reply
Posts: 2033
owjah, btw, ik heb een x 75KM volgas gereden, heen en terug, dus 150KM totaal.

De volgende dag liep ie vast, had dus nog vet geluk dat het niet onderweg gebeurd. Wat bleek ook nog, de olie wat bij de benzine zat was zwaar slecht, alles plakte in het carter.
 
http://www.2weird4u.com
barry 27-8-2002?16:55 Print reply

Posts: 7387
1 geluk bij een ongeluk, vandaag was er rollerbank op de plaats waar ik normaal langsrijd, en ik was met de trein, dus dat is wel weer ff mazzel hebben
 
He?
Rene 27-8-2002?17:10 Print reply
Posts: 2573
dus eigenlijk ben ze zo goedkoper uit??
nieuwe zuigerveren en lager en pakkingen en olie, hmm zal iets van 25+22,5+19+11= 77 gulden

nou volgens mij kom je met een boete daar wel
bovenuit
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

Dit topic is 1677 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved