Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Ontwerp brom-aanhanger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 563 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #52502 - Ontwerp brom-aanhanger
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 12525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 5-10-2008 20:23 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

kijk, dat is dan weer wat realistischer.
opbouw (dus de plaat op de kokers) had ik niet echt rekening mee gehouden.
Maar ik was me eerder die dikke kokers eens aan het visualiseren.
overconstrueren kan natuurlijk geen kwaad, maar kost wel weer wat materiaal/ruimte.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-10-2008 om 20:22 uur.


dat ontwerk blijft bij dunwandig 20x20 never heel
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
mcdronkz 5-10-2008 20:23 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

een koker van 50x50 mm in een wagentje van nog geen 1.5 meter lang.


En wat is dan precies een wagentje in jouw ogen ?
 
Derbi-Olaf 5-10-2008 20:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


dat ontwerk blijft bij dunwandig 20x20 never heel

dunwandig zou ik bij het "frame" zelf zoieso niet nemen, tenzij je natuurlijk 50x50 neemt.
Maar een dikkere wand laats zich fijner verwerken en is op de lassen steviger.
en @ dronkz. een wagentje ter grote van een fietsaanganger. m.a.w. 50 x 100x hoogte
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bobboiten 5-10-2008 20:39 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dunwandig zou ik bij het "frame" zelf zoieso niet nemen, tenzij je natuurlijk 50x50 neemt.
Maar een dikkere wand laats zich fijner verwerken en is op de lassen steviger.
en @ dronkz. een wagentje ter grote van een fietsaanganger. m.a.w. 50 x 100x hoogte


Mijn wagentje wordt (lxhxb) 88cm x 70cm (50 boven het frame en 20 eronder) 88cm. Ik denk dat ik het gewoon bij 40mm x 40mm doe. Dan zit ik er mooi tussen in en is het tog nog aardig sterk. goed?

 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
jan-dx11 5-10-2008 20:42 Print reply

Posts: 4931
jah, ik weet niet wat je er in wilt, maar 40x40x2 is al snel sterk zat. Het mooiste kun je dat met tig lassen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
bobboiten 5-10-2008 21:01 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
jah, ik weet niet wat je er in wilt, maar 40x40x2 is al snel sterk zat. Het mooiste kun je dat met tig lassen


dan neem ik dat de opa van een vriend van mij gaat het in elkaar lassen maar ik denk dat hij wel tig kan lassen hoor.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Sypie_Honda 5-10-2008 21:17 Print reply

Posts: 13830
jah of Mig-mag, gaat ook best.

niet iedereen heeft een TIG toestel tot zijn beschikking
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
mcdronkz 5-10-2008 21:19 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dunwandig zou ik bij het "frame" zelf zoieso niet nemen, tenzij je natuurlijk 50x50 neemt.
Maar een dikkere wand laats zich fijner verwerken en is op de lassen steviger.
en @ dronkz. een wagentje ter grote van een fietsaanganger. m.a.w. 50 x 100x hoogte


En wat is dan precies een fietsaanhanger in jouw ogen ?
 
Frysk 5-10-2008 22:23 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


En wat is dan precies een fietsaanhanger in jouw ogen ?


zoals op pagina 1 bij mij jawrak (dat was een fietsaanhanger)
 
giggitybyte
bobboiten 5-10-2008 22:42 Print reply

Posts: 2771
dan ben ik eruit. Bedankt jongens voor jullie hulp
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
bobboiten 6-10-2008 18:51 Print reply

Posts: 2771
Hey allemaal,
Na al jullie adviesen (en dat van een vriend van mij) te hebben overdacht ben ik op het volgende ontwerp gekomen.



Ik heb dus gebruik gemaakt van 2 scharnieren om de deksel omhoog te kunnen doen en 2 koffersluitingen om de boel stevig dicht te houden.

Hier is een plaatje van het frame. (heb het koppelstuk nog niet gemaakt omdat ik dat nog uit moet meten.



And last but not least:

Het "sketch up" model

iemand verder nog commentaar of...?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
bobboiten 6-10-2008 19:02 Print reply

Posts: 2771
Echt niemand?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Markjo 6-10-2008 19:08 Print reply

Posts: 1061
kokers in verstek zagen. dus eindpunten 45graden op elkaar, is een stuk sterker

ik ben met zoiets naar renesse gereden vanaf amsterdam. met puch wieltjes, een fietsaanhangwagenkoppeling, en een kunststof 60L vat (lekker licht) op z'n kant in een stalen frame van kokers van 30x30 standaard wanddikte.

bleef allemaal prima heel, cruisesnelheid van 70km ongeveer. zelfs met iemand erin
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
bobboiten 6-10-2008 19:10 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
kokers in verstek zagen. dus eindpunten 45graden op elkaar, is een stuk sterker

ik ben met zoiets naar renesse gereden vanaf amsterdam. met puch wieltjes, een fietsaanhangwagenkoppeling, en een kunststof 60L vat (lekker licht) op z'n kant in een stalen frame van kokers van 30x30 standaard wanddikte.

bleef allemaal prima heel, cruisesnelheid van 70km ongeveer. zelfs met iemand erin


dus de uiteinden 45 graden ok. en wat denk je van die tussen latten half-half zagen zeg maar? snap je wat ik bedoel?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Markjo 6-10-2008 19:17 Print reply

Posts: 1061
dat kan, maar is een hoop werk om te doen, en niet echt noodzakelijk
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 12525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved