zijstandaard |
3-10-2008 21:34 |
Posts: 1117 |
choke kun je overzetten en ik zou ongeveer eerst 10 maten groter nemen en kijken hoe die dan loopt
|
|
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt |
|
mtx-bart |
3-10-2008 22:17 |
Posts: 816 |
ik zou beginnen met 110. Gasnaald zou ik eerst gewoon in het midden zetten, daarna kun je die verzetten als je met je sproeier in de buurt zit.
|
|
|
|
Honda MB70cc |
3-10-2008 22:37 |
Posts: 669 |
oke, deze carb werd altijd gebruikt voor een 70cc heb ik me laten vertellen. kan ik dan beter de lucht en stadsionair schroef helemaal indraaien en dan 2 slagen naar buiten (zoals in de faq staat) of zal ik het eerst zo laten en een sproeier 110 proberen? gasnaald zal ik in het midden zetten. en choke overzetten..
alvast bedankt trouwens!
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
mtx-bart |
3-10-2008 22:41 |
Posts: 816 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
oke, deze carb werd altijd gebruikt voor een 70cc heb ik me laten vertellen. kan ik dan beter de lucht en stadsionair schroef helemaal indraaien en dan 2 slagen naar buiten (zoals in de faq staat) of zal ik het eerst zo laten en een sproeier 110 proberen? gasnaald zal ik in het midden zetten. en choke overzetten..
alvast bedankt trouwens!
Ik zou 'm gewoon zo proberen als hij op een 70 heeft gezeten en dus nog "afgesteld" staat.
|
|
|
|
Honda MB70cc |
3-10-2008 22:42 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
[...]
Ik zou 'm gewoon zo proberen als hij op een 70 heeft gezeten en dus nog "afgesteld" staat.
jah idd, hoe weet ik of er iets meer of minder lucht bij moet? (nooit eerst een carb afgestelt v.a 0 zegmaar)
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
mtx-bart |
3-10-2008 23:01 |
Posts: 816 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]
jah idd, hoe weet ik of er iets meer of minder lucht bij moet? (nooit eerst een carb afgestelt v.a 0 zegmaar)
Lucht en stationair moet je nog van afblijven. Je moet eerst met je hoofdsproeier goed zitten. Dit kun je dmv je bougie in de gaten houden maar vooral luisteren en testen. Daarna je gasnaald gaan verzetten en dan pas je stationair en lucht doen.
|
|
|
|
Honda MB70cc |
3-10-2008 23:04 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
[...]
Lucht en stationair moet je nog van afblijven. Je moet eerst met je hoofdsproeier goed zitten. Dit kun je dmv je bougie in de gaten houden maar vooral luisteren en testen. Daarna je gasnaald gaan verzetten en dan pas je stationair en lucht doen.
jaa, omdat die nu al beetje zijn afgesteld?
hoofdsproeier is dus gewoon goed als mn bougi koffie bruin is?
naald scheelt in hoge en lage toeren toch?
stad. voor het stad. lopen
en de luchtschroef voor een goeie ontbranding?
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
antonhonda |
3-10-2008 23:06 |
Posts: 3616 |
kleur van bougie moet koffie bruin zijn
stel die zo of dan stationer een stuk uitdraaien en net zo ver indraaien tot dat die blijft lopen
gewoon aan beginnen en hier blijven vragen alst niet lukt
|
|
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud |
|
Honda MB70cc |
3-10-2008 23:07 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: antonhonda
kleur van bougie moet koffie bruin zijn
stel die zo of dan stationer een stuk uitdraaien en net zo ver indraaien tot dat die blijft lopen
gewoon aan beginnen en hier blijven vragen alst niet lukt
oke, komt helemaal goed
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
mtx-bart |
3-10-2008 23:08 |
Posts: 816 |
ik merk het meestal aan de naald dat hij gaat stotteren voor de powerband, iig, bij volgas is het de hoofdsproeier die je moet veranderen als hij stotterd of inhoudt.
Gewoon gaan proberen ja, je leert het vanzelf. Een 18 keihin (echte) is vrij makkelijk af te stellen, heb er zelf ook een.
Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 3-10-2008 om 23:08 uur.
|
|
|
|
Uncatchable |
3-10-2008 23:43 |
|
Henk-88 |
4-10-2008 2:37 |
Posts: 26703 |
Bij een tsx is het zo dat als je begint met afstellen dat je eerst de gasnaald in het midden zet en de luchtschroef 1,5 slag uitdraait.
Daarna zoek je de juiste sproeier en daarna pas stel je gasnaald en luchtschroef goed af.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Honda MB70cc |
4-10-2008 12:13 |
Posts: 669 |
ey
mn bromboer zei 105. hij start meteen al goed, maar hij loopt nu vet hard stadsionair (3500 toeren) de stad. schroef maakt niks uit..als ik hem helemaal in draai of helemaal uit..geen verschil.
kan dit neit aan mn gaskabel liggen? dat hij um de heletijd al optilt zegmaar(gaf schuif)
het leek wel goed toen ik hem er nog niet onder had..
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
Banaan |
4-10-2008 12:21 |
Posts: 5725 |
gaskabel/schuif kan idd blijven hangen, kijk ff of dr geen knik in je kabel zit
|
|
|
|
Honda MB70cc |
4-10-2008 12:29 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
gaskabel/schuif kan idd blijven hangen, kijk ff of dr geen knik in je kabel zit
ik denk het niet, hij schiet wel mooi terug.
toen ik hem nog niet gemonteerd had vond ik wel dat hij mooi laag kwam zegmaar...
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|