koekie - Administrator |
2-10-2008 17:04 |
Posts: 12588 |
Om te beginnen moet je hoe dan ook de carb schoonmaken, kijken of het blok nog los is, of hij vonkt etc..
Als alles nog gangbaar is ( waar je best kans van heb! ) is het verstandig om de olie even uit het blok te halen, en deze te verversen. Ook zul je de tank moeten uitspoelen, ivm roestvorming in de tank, en oude overgebleven benzineresten die gestold zijn tot een kauwgom-achtige substantie.
Als alles "klaar" is, moet je natuurlijk nog wel even frisse nieuwe schone benzine erin doen, en een nieuwe bougie + luchtfilter monteren (dat kan nooit kwaad!)
In princiepe zou hij het dan wel weer moeten doen.
- Carb/Tank schoonmaken
- Olie verversen
- Kijken of blok los is
- Kijken of blok vonkt
- Bougie/luchtfilter vernieuwen
- Nieuwe benzine erin doen en starten maar..
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Arjan 2-Stroke |
2-10-2008 17:06 |
Posts: 595 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jerommeke777
hallo,
mijn vader heefd nog ouwe suzuki brommer staan (gt 50 p special) deze brommer staat al zeker 15 jaar stil en hij zegt dat hij ook al niet meer goed liep voordad hij hem niet meer gebruikte.. hij weet niet wat er mee was maar hij had hem wel opgevoerd. ik heb gelezen dat de rg50 zr50 en x1 hetzelvde zijn, is dit waar? we zijn ook de sleutel kwijt... ik wil deze brommer graag weer aan de praat krijgen, zou dit mogelijk zijn? en hoe moet ik beginnen/wat moet ik doen?
veel vragen in een keer!
ik hoop dat ik hier antwoorden vind
mvg
Jeroen
als je hem weer lopend wil hebben:
ontsteking checken(als het een is met contactpunten moet er wss een nieuwe condensator in, deze willen na langstilstaan wel kapot) en misschien nieuwe bougie
carb schoonmaken vanbinnen en alles doorspuiten
alles door smeren wat draait en beweegt
blok olie checken
enz.
edit, koekie was me voor
Dit bericht is gewijzigd door Arjan 2-Stroke op 2-10-2008 om 17:07 uur.
|
|
Trekhaak FM 106.0MHz |
|
koekie - Administrator |
2-10-2008 17:10 |
Posts: 12588 |
Trouwens,
Mocht hij dan uiteindelijk lopen, moet je voordat je gaat rijden wel ff je brommer lekker lang warm laten draaien, want dat vind ie lekker.
Ook is het handig om de remmen/ketting/wielen etc even goed gangbaar/schoon te maken.
Misschien even nieuwe remkabels monteren als dat nodig is, want ik heb ooit wel eens een oude Zundapp als schuurvondst lopend en rijdend gemaakt, alleen toen ik de rem inkneep brak de kabel gelijk ( en geloof me, dat is NIET aan te raden!! ) dus check het even 2x voordat je de weg op gaat!
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Jerommeke777 |
2-10-2008 17:34 |
Posts: 10 |
ok, bedankt voor de reacties
heeft iemand mischien ook nog een oplossing voor de sleutel?
|
|
|
|
jan-dx11 |
2-10-2008 17:36 |
Posts: 4931 |
is die voor het contackt of voor het stuurslot??
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
koekie - Administrator |
2-10-2008 17:37 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jerommeke777
ok, bedankt voor de reacties
heeft iemand mischien ook nog een oplossing voor de sleutel?
Contactslot loshalen, dan moet hij vonken als het goed is.
Anders de signaaldraad van je ontsteking direct op je bobine aansluiten.
Maar volgens mij als je de stekker van je slot loshaalt, moet je hem gewoon kunnen starten. ( dan heb je alleen geen verlichting etc etc.. )
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Jerommeke777 |
2-10-2008 18:10 |
Posts: 10 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
is die voor het contackt of voor het stuurslot??
er is helemaal geen sleutel meer
|
|
|
|
Henk-88 |
2-10-2008 18:16 |
Posts: 26703 |
Dan hoop ik dat 'ie niet op het stuurslot staat
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Jerommeke777 |
5-10-2008 15:49 |
Posts: 10 |
heeft deze brommer een stuurslot dan?
|
|
|
|
honda_freak |
5-10-2008 16:02 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Dan hoop ik dat 'ie niet op het stuurslot staat
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jerommeke777
heeft deze brommer een stuurslot dan?
Guess not Brammo
I kan alleen voorgaande tips beamen, alle draaiende delen ff goed in de olie zetten, ook draaipunten van bijvoorbeeld heveltjes van remmen enzo.
Kzou sowieso eerst ff kijken of je t blok aan de praat krijgt zoals Joost uitlegde en daarna de rest om te kijken of je ook de weg op kan..
echter..
kenteken??
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Jerommeke777 |
5-10-2008 16:15 |
Posts: 10 |
nee geen kenteken
|
|
|
|
honda_freak |
5-10-2008 16:25 |
Posts: 7650 |
hmn, wat is de algehele staat? is altijd nog te schouwen keuren dus, mits er niet te veel geks mis mee is (en moet dus ook weer afgevoerd zijn) of leuk om op te knappen en in het huismuseum te zetten
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 5-10-2008 om 16:31 uur.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Derbi-Olaf |
5-10-2008 16:26 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
hmn, wat is de algehele staat? is altijd nog te keuren, mits er niet te veel geks mis mee is (en moet dus ook weer afgevoerd zijn) of leuk om op te knappen en in het huismuseum te zetten
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
honda_freak |
5-10-2008 16:30 |
Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
sorryyyyyyyy
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Derbi-Olaf |
5-10-2008 16:38 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
sorryyyyyyyy
is niks (k) :P
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|