Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MT5 valt uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52438 - MT5 valt uit
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

StefMT5 1-10-2008 20:07 Print topicpost
Posts: 70
Hallo,
Gisteren was k aan t rijde o mn mt5, toen hij ineens uitviel. Ik kon alleen nog maar verder rijde met choke en in stukken. Thuis zag k dat mijn luchtfilterslang gescheurd was dus ik ff een nieuwe gezet. Nu wil ik hem starten. Hij start, vliegt in hoge toeren en valt dan weer uit. Waar kan dit aan liggen?
Alvast bedankt
 

Cyper.76 1-10-2008 20:19 Print reply

Posts: 219
al gecheckt op valse lucht?

edit: je zegt dat hij direct in de toeren vliegt, dus dan kun je moeilijk met valse lucht checken. Als je je choke erop zet dan loopt ie vanzelf rustig stationair ( bij mijne dan ) omdat hij dan meer benzine krijgt. Vanuit daar kun je checken op valse lucht.
als je niet weet hoe, moet je ff FAQ checken.

Dit bericht is gewijzigd door Cyper.76 op 1-10-2008 om 20:25 uur.
 
just_pelmke 1-10-2008 20:20 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
al gecheckt op valse lucht?


dacht ik ook direct aan.
moet je poeder deo gebruiken,want met axe schiet ie juist in de toeren
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
StefMT5 1-10-2008 20:43 Print reply
Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
al gecheckt op valse lucht?

edit: je zegt dat hij direct in de toeren vliegt, dus dan kun je moeilijk met valse lucht checken. Als je je choke erop zet dan loopt ie vanzelf rustig stationair ( bij mijne dan ) omdat hij dan meer benzine krijgt. Vanuit daar kun je checken op valse lucht.
als je niet weet hoe, moet je ff FAQ checken.

Dit bericht is gewijzigd door Cyper.76 op 1-10-2008 om 20:25 uur.




Ik moet hem zowiso starten met choke, anders doet hij helemaal niets.

 
Cyper.76 2-10-2008 8:50 Print reply

Posts: 219
dan moet je hem eerst goed afstellen, pak maar een sproeier 10/15 maten groter ( keihin ga ik vanuit ). En dan zonder choke opnieuw proberen
 
markhispania3 2-10-2008 15:32 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cyper.76
dan moet je hem eerst goed afstellen, pak maar een sproeier 10/15 maten groter ( keihin ga ik vanuit ). En dan zonder choke opnieuw proberen


nee, een afstelling veranderd nooit opeens. Heb je de carb al schoongemaakt?


Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 2-10-2008 om 15:34 uur.
 
Derbi-Olaf 2-10-2008 16:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


nee, een afstelling veranderd nooit opeens. Heb je de carb al schoongemaakt?


Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 2-10-2008 om 15:34 uur.

ik heb het verhaal op school even mogen aanhoren van stef, dit is gewoon valse lucht, de aansluiting tussen de carb en de cilinder zal nog niet 100% zijn.
verder niks aan je afstellingen doen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
TECstar 2-10-2008 16:38 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik heb het verhaal op school even mogen aanhoren van stef, dit is gewoon valse lucht, de aansluiting tussen de carb en de cilinder zal nog niet 100% zijn.
verder niks aan je afstellingen doen


idd wat hij zegt lijkt me het voor de hand liggenst

want door het rijden zouden de moertjes van je carb los kunnen trillen waardoor je carb net btj kan verschuiven bla bla valse lucht

gewoon ff je carb weer opnieuw monteren
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Saknet 2-10-2008 16:54 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


idd wat hij zegt lijkt me het voor de hand liggenst

want door het rijden zouden de moertjes van je carb los kunnen trillen waardoor je carb net btj kan verschuiven bla bla valse lucht

gewoon ff je carb weer opnieuw monteren


er kunnen zoveel oorzaken voor een ontregelde afstelling zijn (waarbij er te weinig peut komt);

rommel in benzinekraan
rommel in carb

pakking / krukaskeerring lek = valse lucht
compressieverlies (hoe minder compressie hoe meer peut er gezopen word)



Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-10-2008 om 16:55 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
StefMT5 2-10-2008 20:26 Print reply
Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

ik heb het verhaal op school even mogen aanhoren van stef, dit is gewoon valse lucht, de aansluiting tussen de carb en de cilinder zal nog niet 100% zijn.
verder niks aan je afstellingen doen


Jep, heb t nagekeken... de 2 onderste schroefjes van het spruitstuk waren losgekomen.. heb ze vast gedraaid, hij loopt weer als een zonnetje

Bedankt
 

Dit topic is 800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved