Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schakelprobleempje na reviceren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 964 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52437 - Schakelprobleempje na reviceren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RiejuJossie 1-10-2008 19:43 Print topicpost

Posts: 502
Ik heb afgelopen zomer mn AM6 blok gereviceerd nadat de olie uit mn olietankje op was zonder dat het lampje was gaan branden. Mn bigend was niet echt top meer, net als de cilinder, dus de krukas en alle lagers (ook naaldlagers van de bak) vervangen.

Bij het monteren van de schakelwals deed ik het eerst fout; ik zette de wals op het veertje, volgens mij heeft het veertje hierdoor iets minder veerkracht gekregen..

Wat is nu het probleem? Het loopt opzich allemaal prima, alleen geeft de 5e versnelling problemen, daar schiet hij uit tenzij ik de schakelpook de hele tijd omhoog blijf houden. De andere versnellingen doen het opzich prima, behalve dat af en toe bij terugschakelen hij weer terugschiet in de hogere versnelling.

Ik vraag me nu dus af hoe dit te verhelpen is. Ligt het aan het veertje en moet ik mn blok weer splitsen en er een nieuw veertje in doen, of kan het bijv. aan de olie liggen?
Heb er nu deze olie in.

Iemand een verklaring of oplossing?
 

RowdyCross 1-10-2008 23:13 Print reply

Posts: 3211
Sla de 5 over.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
mtx-motard 1-10-2008 23:25 Print reply

Posts: 14947
klauw dat blok uit elkaar en tjek wat er verkeerd zit, als je dat veertje verneukt hebt lijkt me dat de oorzaak
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 568 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved