yuhtru |
1-10-2008 19:21 |
Posts: 352 |
is wel passend te maken maar waarom zet je er dan geen mt of mb velgen in staat ook stoerder
|
|
Red een boom, eet een bever echte mannen knallen evo!! |
|
rik hulkenberg |
1-10-2008 19:23 |
Posts: 10029 |
dacht dat de achterbrug plug en play was
voorvork moet je een busje maken voor het ballenhoofd
wielen zijn volgens mij ook plug en play
|
|
|
|
mtx-motard |
1-10-2008 19:35 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ik wil mischien een keer een puch ombouwen tot een crosser (verhoogd en alles :P)
maar nu had ik een paar vraagjes
waarvan ik dacht dat je nodig hebt zijn:
puch blok en frame (duh :P)
nieuwe voorvork (mt?)
nieuwe achterbrug (ook mt?)
ophoogbussen eventueel
maar nu hebk de vraag
passen puch wielen in de mt voorpoten en achterbrug?
iemand nog tips als ik dit ga doen?
als je voorvork en achterbrug er al in doet, kun je beter mt wielen erin zetten, of andere honda wielen, passen allemaal
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
-simon- |
1-10-2008 19:38 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
dacht dat de achterbrug plug en play was
voorvork moet je een busje maken voor het ballenhoofd
wielen zijn volgens mij ook plug en play
voor zover ik weet past voorvork er zo in.
achterbrug dacht ik juist dat je busje of haffel revetten ertussen moest doen.
en mt wielen in een puch dan trekt hij het helemaal niet meer.
@hieronder: wielen is idd niet plug en play. maar voorvork in je frame wel. hier reden ze ook vaak met een puch achterwiel voorin omdat dat makkelijker paste maar dan had je geen rem.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 1-10-2008 om 19:42 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
supermotaaah |
1-10-2008 19:40 |
Posts: 3082 |
stang lassen en puch velgen is GEEN plug en play in mt voorvork en brug
|
|
:| |
|
rick-puch |
1-10-2008 19:52 |
Posts: 112 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
stang lassen en puch velgen is GEEN plug en play in mt voorvork en brug
moe je naar puchmaxi.n l gan daar staat da allemaal uitgelegd
wel als je er komt sleutelen pakke
|
|
ik ga er vandaag weer voor de volle dertig % tegen aan!! |
|
supermotaaah |
1-10-2008 19:58 |
Posts: 3082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rick-puch
[...]
moe je naar puchmaxi.n l gan daar staat da allemaal uitgelegd
wel als je er komt sleutelen pakke
Als je een puch velg zo in een mt vork hangt heb je speling van hier tot tokio, je kan de velg goed in het midden krijgen door bijvoorbeeld 2 busjes te draaien en dan aan elke kant 1 van de velg
|
|
:| |
|
Aquamaniac |
1-10-2008 20:12 |
Posts: 882 |
ga dan wel gelijk opzoek naar een puch 2-speed blok (spijtig genoeg erg zeldzaam) met een puch automaatje kom je in het terein amper vooruit
|
|
er gaat niks boven luchtkoeling |
|
supermotaaah |
1-10-2008 20:14 |
Posts: 3082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ga dan wel gelijk opzoek naar een puch 2-speed blok (spijtig genoeg erg zeldzaam) met een puch automaatje kom je in het terein amper vooruit
lul niet, met leuke setup is met 1 speed blok goed te crossen
|
|
:| |
|
PraatPaal |
1-10-2008 20:24 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
[...]
lul niet, met leuke setup is met 1 speed blok goed te crossen
als je de koppeling maar goed aanpakt.
Trouwens, MT5 voorvorkpoten zijn plug and play als je de kroonplaten van een EBR voorvork neemt.
En ik raad je aan een kreidler achterbrug te pakken, makkelijker pas te maken én anders een MT brug buiten het frame langs.
Zijn redelijk goede voorbeelde van puchcrossers te vinden her en der.
Registreer je ook maar ff op www.puchforum.net
Daar zijn ook kansloze jongeren die enkel discussie met elkaar aangaan en weetikveelwat. Maar er zitten er gelukkig ook een paar tussen met écht verstand van puch en niet die zomaar dingens blaten als:
Volgens mij....
en ik denk dat ....
EDIT: cilinder aanraders als je niet voor 80cc gaat, K-star !!! Laagtoerig afgewerkt de beste !!!
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 1-10-2008 om 20:24 uur.
|
|
|
|
supermotaaah |
1-10-2008 20:27 |
Posts: 3082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]
EDIT: cilinder aanraders als je niet voor 80cc gaat, K-star !!! Laagtoerig afgewerkt de beste !!!
Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 1-10-2008 om 20:24 uur.
Maar is niet vooruit de branden.
@ TS: Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb zeer goede ervaringen met 65cc metrakit
Dit bericht is gewijzigd door supermotaaah op 1-10-2008 om 20:28 uur.
|
|
:| |
|
PraatPaal |
1-10-2008 20:30 |
Posts: 7977 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
[...]
Maar is niet vooruit de branden, ik weet niet wat je budget is, maar ik heb zeer goede ervaringen met 65cc metrakit
Hoezo niet, met een degelijke koppeling, 15 bing en proma CC gaatie goed afgestelt en met een cross vertanding al op het achterwiel...
Gewoon koppeling op hoog toerental slip zette (HK op 6k bijvoorbeeld)
Voor de cross, er van uitgaande dat je wel meerde cilinders gaat slijten is het zonde een (in puch termen) dure 65 metrakit te nemen toch ?!
|
|
|
|
supermotaaah |
1-10-2008 20:34 |
Posts: 3082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]
Hoezo niet, met een degelijke koppeling, 15 bing en proma CC gaatie goed afgestelt en met een cross vertanding al op het achterwiel...
Gewoon koppeling op hoog toerental slip zette (HK op 6k bijvoorbeeld)
Voor de cross, er van uitgaande dat je wel meerde cilinders gaat slijten is het zonde een (in puch termen) dure 65 metrakit te nemen toch ?!
Ja je zal wel gelijk hebben, ik heb zelf geen ervaring met K-star, heb alleen maar dingen over gehoord dat ze niet snel waren, dus ging ik daar maar even van uit
|
|
:| |
|
TECstar |
1-10-2008 20:36 |
Posts: 4664 |
laten we het erop houden dat ik het zo goedkoop mogelijk wil houden
maar kan ik anders niet gewoon nieuwe veren op de puch achterbrug zetten of houd hij dat niet?
en bij voorvork met ik dan busjes zetten naast de velg als ik het puch velgje wil houden
is dat net zown soort busjes systeem als bij je achterwiel?
en het opvoeren van dat blok lukt me wel, enige probleem zou zijn een mooie snelle uitlaat te vinden ervoor en die mooi passend te maken maar dat lukt allemaal wel motorisch
oh en als ik dan alleen mt voorvork neem en nieuwe achterveren waardoor hij achter hoger word (eventueel dmv ophoogbusjes) is het dan veel makkelijker als een mt achterbrug?
(btw mt velgen zijn wel leuk maar best nog duur, dus wilk zoveel mogelijk onderdelen gebruiken die ik dan heb. Blijf ik ook niet met teveel zooi zitten )
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
TECstar |
1-10-2008 20:43 |
Posts: 4664 |
stom stom stom die vorige post van mij
natuurlijk kan ik de achterbrug niet gebruiken van een puch, want hij moet langer zijn en met andere veren (en/of dmv eventuele ophoogbusjes) hoger worden
iemand een goede tip over welke achterbrug langer is en waardoor hij dus hoger kan?
uitlaat hebk trouwens net geregeld :P
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|