Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch Crossertje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1016 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52434 - Puch Crossertje
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TECstar 1-10-2008 19:10 Print topicpost

Posts: 4664
ik wil mischien een keer een puch ombouwen tot een crosser (verhoogd en alles :P)
maar nu had ik een paar vraagjes

waarvan ik dacht dat je nodig hebt zijn:

puch blok en frame (duh :P)
nieuwe voorvork (mt?)
nieuwe achterbrug (ook mt?)
ophoogbussen eventueel

maar nu hebk de vraag
passen puch wielen in de mt voorpoten en achterbrug?
iemand nog tips als ik dit ga doen?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

yuhtru 1-10-2008 19:21 Print reply

Posts: 352
is wel passend te maken maar waarom zet je er dan geen mt of mb velgen in staat ook stoerder

 
Red een boom, eet een bever echte mannen knallen evo!!
rik hulkenberg 1-10-2008 19:23 Print reply

Posts: 10029
dacht dat de achterbrug plug en play was
voorvork moet je een busje maken voor het ballenhoofd
wielen zijn volgens mij ook plug en play
 
mtx-motard 1-10-2008 19:35 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
ik wil mischien een keer een puch ombouwen tot een crosser (verhoogd en alles :P)
maar nu had ik een paar vraagjes

waarvan ik dacht dat je nodig hebt zijn:

puch blok en frame (duh :P)
nieuwe voorvork (mt?)
nieuwe achterbrug (ook mt?)
ophoogbussen eventueel

maar nu hebk de vraag
passen puch wielen in de mt voorpoten en achterbrug?
iemand nog tips als ik dit ga doen?

als je voorvork en achterbrug er al in doet, kun je beter mt wielen erin zetten, of andere honda wielen, passen allemaal
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
-simon- 1-10-2008 19:38 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
dacht dat de achterbrug plug en play was
voorvork moet je een busje maken voor het ballenhoofd
wielen zijn volgens mij ook plug en play


voor zover ik weet past voorvork er zo in.
achterbrug dacht ik juist dat je busje of haffel revetten ertussen moest doen.

en mt wielen in een puch dan trekt hij het helemaal niet meer.

@hieronder: wielen is idd niet plug en play. maar voorvork in je frame wel. hier reden ze ook vaak met een puch achterwiel voorin omdat dat makkelijker paste maar dan had je geen rem.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 1-10-2008 om 19:42 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
supermotaaah 1-10-2008 19:40 Print reply
Posts: 3082
stang lassen en puch velgen is GEEN plug en play in mt voorvork en brug
 
:|
rick-puch 1-10-2008 19:52 Print reply

Posts: 112
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
stang lassen en puch velgen is GEEN plug en play in mt voorvork en brug


moe je naar puchmaxi.n l gan daar staat da allemaal uitgelegd
wel als je er komt sleutelen pakke
 
ik ga er vandaag weer voor de volle dertig % tegen aan!!
supermotaaah 1-10-2008 19:58 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rick-puch
[...]


moe je naar puchmaxi.n l gan daar staat da allemaal uitgelegd
wel als je er komt sleutelen pakke


Als je een puch velg zo in een mt vork hangt heb je speling van hier tot tokio, je kan de velg goed in het midden krijgen door bijvoorbeeld 2 busjes te draaien en dan aan elke kant 1 van de velg
 
:|
Aquamaniac 1-10-2008 20:12 Print reply

Posts: 882
ga dan wel gelijk opzoek naar een puch 2-speed blok (spijtig genoeg erg zeldzaam) met een puch automaatje kom je in het terein amper vooruit

 
er gaat niks boven luchtkoeling
supermotaaah 1-10-2008 20:14 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ga dan wel gelijk opzoek naar een puch 2-speed blok (spijtig genoeg erg zeldzaam) met een puch automaatje kom je in het terein amper vooruit



lul niet, met leuke setup is met 1 speed blok goed te crossen
 
:|
PraatPaal 1-10-2008 20:24 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
[...]


lul niet, met leuke setup is met 1 speed blok goed te crossen


als je de koppeling maar goed aanpakt.

Trouwens, MT5 voorvorkpoten zijn plug and play als je de kroonplaten van een EBR voorvork neemt.
En ik raad je aan een kreidler achterbrug te pakken, makkelijker pas te maken én anders een MT brug buiten het frame langs.

Zijn redelijk goede voorbeelde van puchcrossers te vinden her en der.
Registreer je ook maar ff op www.puchforum.net

Daar zijn ook kansloze jongeren die enkel discussie met elkaar aangaan en weetikveelwat. Maar er zitten er gelukkig ook een paar tussen met écht verstand van puch en niet die zomaar dingens blaten als:

Volgens mij....
en ik denk dat ....

EDIT: cilinder aanraders als je niet voor 80cc gaat, K-star !!! Laagtoerig afgewerkt de beste !!!

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 1-10-2008 om 20:24 uur.
 
supermotaaah 1-10-2008 20:27 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]

EDIT: cilinder aanraders als je niet voor 80cc gaat, K-star !!! Laagtoerig afgewerkt de beste !!!

Dit bericht is gewijzigd door PraatPaal op 1-10-2008 om 20:24 uur.


Maar is niet vooruit de branden.

@ TS: Ik weet niet wat je budget is, maar ik heb zeer goede ervaringen met 65cc metrakit

Dit bericht is gewijzigd door supermotaaah op 1-10-2008 om 20:28 uur.
 
:|
PraatPaal 1-10-2008 20:30 Print reply

Posts: 7977
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: supermotaaah
[...]


Maar is niet vooruit de branden, ik weet niet wat je budget is, maar ik heb zeer goede ervaringen met 65cc metrakit


Hoezo niet, met een degelijke koppeling, 15 bing en proma CC gaatie goed afgestelt en met een cross vertanding al op het achterwiel...
Gewoon koppeling op hoog toerental slip zette (HK op 6k bijvoorbeeld)

Voor de cross, er van uitgaande dat je wel meerde cilinders gaat slijten is het zonde een (in puch termen) dure 65 metrakit te nemen toch ?!
 
supermotaaah 1-10-2008 20:34 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
[...]


Hoezo niet, met een degelijke koppeling, 15 bing en proma CC gaatie goed afgestelt en met een cross vertanding al op het achterwiel...
Gewoon koppeling op hoog toerental slip zette (HK op 6k bijvoorbeeld)

Voor de cross, er van uitgaande dat je wel meerde cilinders gaat slijten is het zonde een (in puch termen) dure 65 metrakit te nemen toch ?!


Ja je zal wel gelijk hebben, ik heb zelf geen ervaring met K-star, heb alleen maar dingen over gehoord dat ze niet snel waren, dus ging ik daar maar even van uit
 
:|
TECstar 1-10-2008 20:36 Print reply

Posts: 4664
laten we het erop houden dat ik het zo goedkoop mogelijk wil houden

maar kan ik anders niet gewoon nieuwe veren op de puch achterbrug zetten of houd hij dat niet?

en bij voorvork met ik dan busjes zetten naast de velg als ik het puch velgje wil houden

is dat net zown soort busjes systeem als bij je achterwiel?

en het opvoeren van dat blok lukt me wel, enige probleem zou zijn een mooie snelle uitlaat te vinden ervoor en die mooi passend te maken maar dat lukt allemaal wel motorisch


oh en als ik dan alleen mt voorvork neem en nieuwe achterveren waardoor hij achter hoger word (eventueel dmv ophoogbusjes) is het dan veel makkelijker als een mt achterbrug?

(btw mt velgen zijn wel leuk maar best nog duur, dus wilk zoveel mogelijk onderdelen gebruiken die ik dan heb. Blijf ik ook niet met teveel zooi zitten )
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
TECstar 1-10-2008 20:43 Print reply

Posts: 4664
stom stom stom die vorige post van mij



natuurlijk kan ik de achterbrug niet gebruiken van een puch, want hij moet langer zijn en met andere veren (en/of dmv eventuele ophoogbusjes) hoger worden


iemand een goede tip over welke achterbrug langer is en waardoor hij dus hoger kan?

uitlaat hebk trouwens net geregeld :P
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda

Dit topic is 4481 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved