Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - top peformance schakelwals

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 963 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52431 - top peformance schakelwals
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dokocrosser 13-11-2008 13:09 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: paulpie
trouwens, hij is mooi afgewerkt, maar als die in je blok zit zie je het niet meer:P
rij zelf ook nog een rs, heb ruim 15000km gerede met zelfde bak olie gewoon goedkoop, eerst last gehad van die tussen versnellingen.
kan nu fatsoenlijk schakele NOOIT last van

heb je last van vrij, volg schakelcurses of koop derbi, derbi schakelt lichter, maar am6 voel je dat je schakelt


Tijdens knippen kun je moeilijk schakelen.
En wanneer je je AM6 al getuned is waarom zou je dan een derbiblok kopen?
De vraag was alleen of je niet zo vaak in de vrij komt met zoon wals.
 
fox-power 13-11-2008 15:00 Print reply

Posts: 834
tijdens knippen gaat die vaak in een vrij omdat je "ongewild" zacht met je voet tegen het pookje aan komt, dan schakel je niet goed door en komt die vrij, als je je pookje iets hoger zet zou het al minder snel gebeuren, maar dan moet je hoger doorschakelen als normaal. is maar net waar je aan gewend bent.
 
dokocrosser 13-11-2008 15:31 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
tijdens knippen gaat die vaak in een vrij omdat je "ongewild" zacht met je voet tegen het pookje aan komt, dan schakel je niet goed door en komt die vrij, als je je pookje iets hoger zet zou het al minder snel gebeuren, maar dan moet je hoger doorschakelen als normaal. is maar net waar je aan gewend bent.


Dat valt wel mee maar als je tijdens knippen op wilt schakelen.
Dan hobbelt het allemaal en kun je niet met gevoel en gericht schakelen.

 
ikkejw 13-11-2008 15:50 Print reply

Posts: 9886
het grootste probleem bij am6 is dat het stukje tussen de putjes op de schakelbloem vlak is.. daardoor blijft ie tussen de versnelling in staan.

ook is de wals veel te zwaar, waardoor het schakelen zwaarder gaat en je m dus makkelijker tussen een versnelling in zet. de hefboom tussen schakelas en wals is ook erg klein geloof ik.

de platen in de koppeling blijven vrijwel altijd plakken, dus wanneer je 'm in de 1 klikt schiet ie meteen een meter vooruit. en schakelen gaat er ook weer zwaarder door.

dan heb ik nog wat te zeggen over de pakking tussen de carterhelften, die is er namelijk niet origineel zit het met vloeibare pakking in elkaar, dat is gewoon ronduit zielig en goedkoop.

al met al vraag ik me toch echt af waarom deze troep nog steeds verkocht wordt.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
paulpie 13-11-2008 20:21 Print reply

Posts: 54
oke soms is me taalgebruik beetje scheef, wil ik teveel te gelijk zegge, sorry daarvoor

maar sinds wanneer heeft am6 schakelbloem?

zwaardere wals maakt het schakele niet zwaarder, naar mijn theoretische inzicht en mijn practijk ervaring

sorry ben nog nooit per ongeluk een meter vooruit geschoten met mijn brommer, met geen enkele.

dan de pakking, mee eens, maar voor am6 wordt alles nageleverd, bij derbi zit er orgi een pakking, maar is nooit meer te bestellen meen ik. dus moet je je blok op een niet ''goeie'' orgi manier in elkaar draaien, lekker is dat

am6 vind ik realext derbi trilt zo, schakelt mij te licht, maar ieder zijn smaak mijn voorkeur is am6, maar honda tjes ''de echte'' rijden ook wel top

schakelwals van top performance niet kope, zonde van et geld
 
Rij niet harder als je beschermengel kan vliegen!!!
YZ50crosser 13-11-2008 20:38 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Dat was ook wel te verwachten. En Argon is een gas gek .

Hmmm, Mark was me voor.

Dit bericht is gewijzigd door Gary op 13-11-2008 om 12:48 uur.


tis ook geen Argon maar Ergon
 
www.bxteamlg.tk
Royal Club 13-11-2008 20:50 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
het grootste probleem bij am6 is dat het stukje tussen de putjes op de schakelbloem vlak is.. daardoor blijft ie tussen de versnelling in staan.

ook is de wals veel te zwaar, waardoor het schakelen zwaarder gaat en je m dus makkelijker tussen een versnelling in zet. de hefboom tussen schakelas en wals is ook erg klein geloof ik.

de platen in de koppeling blijven vrijwel altijd plakken, dus wanneer je 'm in de 1 klikt schiet ie meteen een meter vooruit. en schakelen gaat er ook weer zwaarder door.

dan heb ik nog wat te zeggen over de pakking tussen de carterhelften, die is er namelijk niet origineel zit het met vloeibare pakking in elkaar, dat is gewoon ronduit zielig en goedkoop.

al met al vraag ik me toch echt af waarom deze troep nog steeds verkocht wordt.


ach rot toch op man, dit zit je in elk mogelijk am6 topic te plaatsen zonder verder ook maar iets te helpen. ga je gare honda meuk maar neuken ofzo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
paulpie 13-11-2008 21:09 Print reply

Posts: 54
argon ergon sorry mijn excuus, zat in de buurt
heb nogwel scheikunde

shh.. honda is best oke, maar waar hij oprijdt, maakt niet uit wat het is is niet oke
 
Rij niet harder als je beschermengel kan vliegen!!!
baquba 13-11-2008 21:31 Print reply

Posts: 156
Ergal.
 

Dit topic is 5932 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved