Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - probleem met 110cc honda mtx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52423 - probleem met 110cc honda mtx
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mrgforce 1-10-2008 13:57 Print topicpost

Posts: 572
Hallo,

Ik heb al een tijdje me mtx-sh deze heb ik gekocht met een set-up van 70cc e.d toen heb ik de volgende set-up eronder gegooid:

mbx80 watergekoeld blok gereviseerd door motoimport
met originele ontsteking ( verder niks aan afgesteld)
110cc Athena watergekoeld
80cc mbx80 kop uitgehoond naar 110cc
4kleps membraan
28mm MRD vlakschuif carburateur sproeier 150 dacht ik zo
CDI origineel mtx-sh ( die zat er al op)
Giannellie bocht
Honda Cr 125cc demper met opmaat gemaakt verloop pijpje
T.W.V 14-45

Hij rijd maar 85 en lekt bij de uitlaatpoort en vlak voor me demper. ik heb alles netjes in gereden en blok olie ook vervangen e.d

Had de uitlaat bocht besteld bij motoimport voor een 110cc mtx hij heeft me dus een giannellie opgestuurt deze vond ik een beetje klein eruit zien en heb deze ook vergeleken met die van mijn oude 70cc. alles kwam overheen. dus had die kerel opgebeld en volgens heb maakte dat niet uit en de flens zal net passen dat was het enige verschil volgens hem. dat de flens groter zal zijn bij een mtx80 bocht.

Mijn vraag is nu hoe kan ik hem sneller laten lopen? want hij moet met gemak op z'n achterwiel kunnen ( dit kan ik alleen door koppeling te laten schieten) en ook richting de 110-120 + gaan... iemand suggesties?


 

kenny77 1-10-2008 14:14 Print reply

Posts: 29286
Ik neem aan dat de bocht van een 110cc een stuk dikker moet zijn als de 70cc.
Dus daar begrensd hij hem.
Ook staam de "geriviseerde" blokken van motoimport bekend, dat ze niet gereviseerd zijn, dus je zou ook eens kunnen kijken of je keeringen nog goed zijn en niet lekken.
En de ontsteking goed afstellen scheel ook een hele hoop.

 
mrgforce 1-10-2008 14:29 Print reply

Posts: 572
zat al idd aan een andere uitlaat te denken. want normaal heb je je ringpakking die in de flens komt te liggen en nu zit me flens op me ringpakking vandaar dat ie ook wss daar lekt! maar onsteking afstellen.. hoe merk ik wanneer merk ik wanneer die goed staat? want eerlijk gezegt rijd ie nu heerlijk fijn en soepel! maar met genoeg herrie! maakt meer heerie dan dat ie doet en wil dus meer power! een mtx80bocht zal prima zijn denk ik ?
 
Ikkah 1-10-2008 14:31 Print reply

Posts: 77
Ander uitlaatje. Die herrie is logisch als je uitlaat lekt ergens
 
Aprillia injectie ownt:)
mrgforce 1-10-2008 14:36 Print reply

Posts: 572
gewoon een mtx80 bochtje dr ondergooien? die moet denk ik wel passen kwa flens enzo ( is groter) zal die dan ook meteen veel harder rijden?
 
Ikkah 1-10-2008 14:39 Print reply

Posts: 77
Als die uitlaat hem knijpt wel
En ik denk dat het de uitlaat is

 
Aprillia injectie ownt:)
mrgforce 1-10-2008 14:44 Print reply

Posts: 572
dacht idd al zoiets! nu ben ik ff aan het kijke op marktplaats en speurders enzo.. ben een uitlaat bocht tegen gekomen ( nieuw) van een mtx-r2 zal deze ook onder mijn mtx-sh passen??

Motoimport heeft ze voor ยค20,- liggen... ff schuren en spuiten en weer netjes lijkt mij ?? of zijn die ook al verrot??

Dit bericht is gewijzigd door mrgforce op 1-10-2008 om 14:47 uur.
 
flip_nsr_80cc 1-10-2008 16:08 Print reply

Posts: 597
moto import is alleen leuk als je dingen heb waar niets mis mee kan zijn

of ehct dingen die NIEMAND heeft
 
i cant spel, dus zeur niet
mtx-bart 1-10-2008 16:28 Print reply
Posts: 816
Als dat een 70cc bocht is dan knijpt hij 'm natuurlijk vet hard. Hieronder staat een foto van mijn gianelli 80cc. Hij is echt heel dik vergeleken met mijn proma of gianelli 50/70cc uitlaat.



 
mrgforce 1-10-2008 16:40 Print reply

Posts: 572
toen ik hem binnen kreeg had ik al zo m'n twijfels! dus had hem toen vergeleken met mij oude bocht ( 70cc) en alle diktes en maten waren het zelfde. en aan jou foto te zien is die pijp een stuk dikker dan die van mij! ik heb een mtx-r2 bocht op het oog zal dat een geschikte zijn>?
 
bioflap 1-10-2008 16:41 Print reply
Posts: 842
Waarom koop je in godsnaam een gereviceert blok bij Motoimport??
Weetje hoe bagger die mensen het doen.,,
Maarjah,, Kijk anders voor een uitlaat van een CR?
 
Toekomstige naam: Bioflap
mrgforce 1-10-2008 18:41 Print reply

Posts: 572
Quoteorspronkelijk gepost door: Gilera_Maik
Waarom koop je in godsnaam een gereviceert blok bij Motoimport??
Weetje hoe bagger die mensen het doen.,,
Maarjah,, Kijk anders voor een uitlaat van een CR?




leek me toen makkelijk! maar heb dr zelf geen gezeik mee! alles loopt netjes en soepel en getik of geratel e.d

Maar als ik er 1 van een cr onder gooi moet ik ook een andere flens maken! en van een mtx-r2 moet ook een uitlaat passen lijkt mij!?
 
mtxrijder 1-10-2008 18:53 Print reply
Posts: 338
r2 past neit-alleen mtx80r

ik kan een opmaat uitlaat maken voor jouw,zal een hoop schelen..

 
mrgforce 1-10-2008 18:58 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
r2 past neit-alleen mtx80r

ik kan een opmaat uitlaat maken voor jouw,zal een hoop schelen..



Wat is het verschil van een mtx-r en een mtx-r2 uitlaat dan?

En wat voor uitlaat heb jij dan?
 
mtx-motard 1-10-2008 19:29 Print reply

Posts: 14947
flens bak je zo in elkaar
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mrgforce 1-10-2008 20:19 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
flens bak je zo in elkaar



moet je wel het gereedschap dr voor hebben

maar wat is het verschil tussen een mtx-r en een mtx-r2 uitlaat!?
 

Dit topic is 3522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved