Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verschil Tussen Honda MB5 Remklauw en MB8 Remklauw

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52404 - Verschil Tussen Honda MB5 Remklauw ...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Kevin - 30-9-2008 11:38 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Monteer een set gesinterde remblokken van een goed merk, b.v. EBC - Lucas - Ferodo - Nissin.


Ik heb Brembo remblokken en die bieden meer dan genoeg remkracht .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
maar betekend dat ook dat ik makkerlijker stoppies kan maken ? ten op zicht met een MB5 klauwtje ?


Monteer dan gewoon dit (dit heb ik op mijn MT8 gemonteerd):


  • Nieuwe NSR geventileerde schijfrem
  • Nieuwe MB8 remklauw
  • Nieuwe Brembo remblokken
  • Goodrigde stalen remleiding met plastic coating


Het geheel ziet er nog mooi uit ook:







Het geheel zorgt ook voor meer dan voldoende remkracht, een stoppie is ook mogelijk, als je dat zou willen.
 
honda_freak 30-9-2008 12:21 Print reply

Posts: 7650
ja kev, laten we er weer ff een paar honderd euro tegen aan gooien XD

zet je remhendel ff een nachtje op druk, kan ook een hoop schelen, voor je weer allerlei nieuw spul gaat kopen. een MB5 klauw moet voldoende zijn om normaal af te kunnen remmen.

Zorg ervoor dat alles schoon en vetvrij is voor je dit doet trouwens, als je de volgende morgen terugkomt en er zit een vieze drab op 1 van de delen, dan lekt er een onderdeel

Een stoppie is niets meer dan gecontroleerd afremmen tot op het punt dat je gewicht volledig op de voorvork rust (en het achterwiel dus omhoog kan komen)

dit is niet alleen afhankelijk van je remmen, maar ook van hoe je remt (zelfde verhaal als met normaal remmen trouwens)
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
mtx-motard 30-9-2008 12:24 Print reply

Posts: 14947
en hoeveel grip je voorband heeft.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
honda_freak 30-9-2008 12:29 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
en hoeveel grip je voorband heeft.


je hoeft t idd niet met houten banden te proberen nee, maar ook betreft je banden is het van groot belang hoe je zelf aanremt, hoe gelijdelijker hoe beter. En dat is vooral een kwestie van oefenen en mss een beetje smokkelen met je achterrem
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
henk43 30-9-2008 15:26 Print reply

Posts: 916
Heb je een ruberen remleiding?

Want dan kan het zijn dat de leiding heel veel uitzet waarom hij niet genoeg druk opbouwt.

probeer dan eens een stalen remleiding, ik denk dat dat dan al genog is.
 
Nobody said it was easy
Frysk 30-9-2008 15:32 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: henk43
Heb je een ruberen remleiding?

Want dan kan het zijn dat de leiding heel veel uitzet waarom hij niet genoeg druk opbouwt.

probeer dan eens een stalen remleiding, ik denk dat dat dan al genog is.


inderdaad rem leidingen willen gauw uitzetten ivm ouderdom
 
giggitybyte
rubbert 30-9-2008 16:15 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
ja kev, laten we er weer ff een paar honderd euro tegen aan gooien XD

zet je remhendel ff een nachtje op druk, kan ook een hoop schelen, voor je weer allerlei nieuw spul gaat kopen. een MB5 klauw moet voldoende zijn om normaal af te kunnen remmen.

Zorg ervoor dat alles schoon en vetvrij is voor je dit doet trouwens, als je de volgende morgen terugkomt en er zit een vieze drab op 1 van de delen, dan lekt er een onderdeel

Een stoppie is niets meer dan gecontroleerd afremmen tot op het punt dat je gewicht volledig op de voorvork rust (en het achterwiel dus omhoog kan komen)

dit is niet alleen afhankelijk van je remmen, maar ook van hoe je remt (zelfde verhaal als met normaal remmen trouwens)



een stoppie is heel hard remmen, en je gewicht een beetje naar voren verplaatsen, zodat je achterwiel omhoog komt, als hij omhoog komt ga je zachter remmen, tot je bijna bij je balans punt bent, dan heb je je rem bijna los,

maar om een goeie stoppie te kunnen doen moet je goed wat remkracht hebben hoor, maar vooral ook goed gecontroleerd kunnen remmen, en dat kan je met heel veel remmen niet,

std. senda remmetjes bijvoorbeeld zuigen ook heel hard, ik heb daar een appie rs voorrem op gezet met langere remleiding, die dingen zijn er wel ideaal voor

en als je een beetje redelijke voorband hebt heeft die wel genoeg grip, je moet natuurlijk het niet in je achterlijke hoofd halen op grind een stoppie te gaan doen oid. of als het nat is
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
honda_freak 30-9-2008 16:25 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



een stoppie is heel hard remmen, en je gewicht een beetje naar voren verplaatsen, zodat je achterwiel omhoog komt, als hij omhoog komt ga je zachter remmen, tot je bijna bij je balans punt bent, dan heb je je rem bijna los,

maar om een goeie stoppie te kunnen doen moet je goed wat remkracht hebben hoor, maar vooral ook goed gecontroleerd kunnen remmen, en dat kan je met heel veel remmen niet,

std. senda remmetjes bijvoorbeeld zuigen ook heel hard, ik heb daar een appie rs voorrem op gezet met langere remleiding, die dingen zijn er wel ideaal voor

en als je een beetje redelijke voorband hebt heeft die wel genoeg grip, je moet natuurlijk het niet in je achterlijke hoofd halen op grind een stoppie te gaan doen oid. of als het nat is


Ga jij lekker stoppies bouwen met heel hard remmen.. van dat soort acties word ik rijk..

met een goede mb5 rem en kenda-banden op een mt kan ik een stoppie bouwen.. als iemand anders dat niet kan, ligt het dus niet aan de rem, maar aan zijn kunde..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Thijsje 30-9-2008 17:28 Print reply

Posts: 1687
hej, ik heb zelfde probleem als jou..
je moet je remkabel (die van rubber) vervangen naar die van een metalen..

ik heb dat niet gedaan/ga dat niet doen, want vind 30/40 euro té veel geld voor een simpel kabeltje.
een nieuwe rubberen kabel zou ook goed kunnen schelen.
maar zoals hierboven gezegd is, je kabel die zet uit naarmate er kracht op komt..
komt vaak voor bij wat oudere kabels..

succes dr mee.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Royal Club 30-9-2008 17:33 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



een stoppie is heel hard remmen, en je gewicht een beetje naar voren verplaatsen, zodat je achterwiel omhoog komt, als hij omhoog komt ga je zachter remmen, tot je bijna bij je balans punt bent, dan heb je je rem bijna los,

maar om een goeie stoppie te kunnen doen moet je goed wat remkracht hebben hoor, maar vooral ook goed gecontroleerd kunnen remmen, en dat kan je met heel veel remmen niet,

std. senda remmetjes bijvoorbeeld zuigen ook heel hard, ik heb daar een appie rs voorrem op gezet met langere remleiding, die dingen zijn er wel ideaal voor

en als je een beetje redelijke voorband hebt heeft die wel genoeg grip, je moet natuurlijk het niet in je achterlijke hoofd halen op grind een stoppie te gaan doen oid. of als het nat is


hmmm, vandaar dat heel het internet volstaat met senda's die stoppies maken op ori spul...
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Henk-88 30-9-2008 17:33 Print reply

Posts: 26703
Wat zit iedereen nou met die rubberen remleiding vervangen??

Wes zegt dattie als 'ie superhard de hendel inknijpt dattie op 4 cm van het handvat stopt. Remleiding ok dus, en geen lucht dus.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
honda_freak 30-9-2008 18:58 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hmmm, vandaar dat heel het internet volstaat met senda's die stoppies maken op ori spul...


kan me ook herinneren dat bijvoorbeeld wheelyboy begonnen is op een standaard senda
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Thijsje 30-9-2008 20:41 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Wat zit iedereen nou met die rubberen remleiding vervangen??

Wes zegt dattie als 'ie superhard de hendel inknijpt dattie op 4 cm van het handvat stopt. Remleiding ok dus, en geen lucht dus.

niet zien staan...

maarja, in het begin krijg ik hem op druk.. rij ik een paar dagen, knijp ik hem zo weer tot aan de gashendel...

terwijl hij nérgens lekt!

dat van die remleiding heb ik van mijn bromboer... dat je met rubberen remleiding láge rendement hebt..
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
honda_freak 30-9-2008 20:54 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
[...]

niet zien staan...

maarja, in het begin krijg ik hem op druk.. rij ik een paar dagen, knijp ik hem zo weer tot aan de gashendel...

terwijl hij nérgens lekt!

dat van die remleiding heb ik van mijn bromboer... dat je met rubberen remleiding láge rendement hebt..


rubber remleidingen kunnen idd door de tijd van mindere kwaliteit worden, vervangen is een optie, maar de vraag is even of t wel echt nodig is.. is niet de meest goedkope oplossing
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
ThysThys 30-9-2008 21:08 Print reply

Posts: 14
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
Ja zuigertje er uitgehaald en er weer in terug gezet kon er niks achter vinden of raars zien



ik doe er olie in

dan dekseltje er op voor de stof

paar keer heel snel achterelkaar knijpen

dan inknijpen -nippel los - nippel vast -en weer de klauw los laten

dat netzolang tot er geen lucht meer uit komt

schijf heb ik idd met rem reiniger in gespoten

en de blokjes opgeschuurt

hij staat gewoon goed op druk

ik knijp er in tot dat hij niet meer verder kan door de druk. en als nog dan ik hem er doorheen duwen


Ik neem dat je de olie ook weer bijvult tijdens het ontluchten?
 

Dit topic is 6480 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved