Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Maxi revalideren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 841 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52400 - Puch Maxi revalideren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Roeben 29-9-2008 19:18 Print topicpost

Posts: 7
Dames en heren,
Uiteindelijk heb ik mijzelf zo ver gekregen om mijn Puch weer eens tevoorschijn te halen na 1,5 jaar stil te hebben gestaan. Hij staat namelijk in de weg en ik wil hem gaan verkopen.
Ik probeer hem te starten: niks, ook al snel opgegeven. Carburateur schoongemaakt en nu rijdt hij wel, maar alleen met de choke aan. Mijn conclusie: teveel lucht, ik de luchtfilter inlaat een beetje afplakken en toen deed hij het ook zonder choke maar rijdt niet harder dan 20 km/h. Met de luchtregelschroef heb ik ook al van alles geprobeerd, die staat ook goed.
Gelijk ook maar op valse lucht gechecked met deo: niks gevonden.
Toen bedacht ik me dat de benzine te oud zou kunnen zijn, dus ook die heb ik ververst. Maar nu loopt hij weer hetzelfde (tape is ook weer van luchtfilter af):
Zonder choke helemaal niet, krijg hem niet eens gestart.
Met choke wel en is met de luchtregelschroef dan lekker rustig stationair te krijgen, maar de choke gaat er bij mijn puch automatisch af als je de gashendel voor een kwart open zet. En vanaf dat punt gaat hij dus uitvallen, als ik dan het gas loslaat blijft hij nog wel even lopen maar uiteindelijk stopt hij ermee.
De Puch is geloof ik nog helemaal origineel behalve de uitlaat.

Ik hoop zo voldoende info te hebben gegeven en ik hoop natuurlijk dat iemand een gouden tip heeft om mijn Puchje weer aan de praat te krijgen.
Groeten,

Ruben
 

Erik 39 29-9-2008 19:36 Print reply

Posts: 15088
Zat de zuiger etc nog wel los, of heb je die los moeten tikken? (ivm aankoeken van de benzineresten)
Hoe liep de puch voor die tijd? Zou natuurlijk ook gewoon de afstelling kunnen wezen ยป grotere sproeier.. Probeer ook eens nieuw bougie'tje, das altijd goed.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
markhispania3 29-9-2008 19:36 Print reply

Posts: 1971
heb je hem rijdend weg gezet 1.5 jaar geleden? zo niet dan zou ik er eens een grotere sproeier in doen (ongeveer 10 maten groter).
 
Aquamaniac 29-9-2008 19:51 Print reply

Posts: 882
ontstekingsdekseltje losnemen en kijk even of er geen olie achter het vliegwiel wegkomt (keerring kan kapot zijn na lang stilstaan en dan ineens starten)

uitlaatje loshalen en dan nog eens starten/rijden (kan dichtzitten)

bougietje vervangen

en anders moet je het toch in de carburateur zoeken (vlotternaald wilt nog wel eens vastkoeken zeker na lang stilstaan en deze wordt bij schoonmaken nog wel eens vergeten)
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Roeben 29-9-2008 20:50 Print reply

Posts: 7
Ja, dat was ik nog vergeten te melden. Voor die 1,5 jaar stilstaan reed hij gewoon goed. En ik heb niks los hoeven te tikken, ik kon hem gewoon soepel wegrollen.
Ik reed er eerst altijd op naar school, hij werd dus iedere dag gebruikt. Daarna naar andere school en gebruikte ik hem niet meer. Toen na een half jaar nog eens geprobeerd te starten, lukte zonder problemen. Anderhalf jaar daarna is nu en is hij dus "kapot".
Wat is een ontstekingsdekseltje en waar kan ik dat vinden?
Ik ga nu de uitlaat loshalen en nog eens starten, mocht dat niet helpen dan check ik de vlotternaald nog een keer.
Een bougie heb ik hier niet zo liggen, dus die operatie zal even moeten wachten.
In ieder geval al bedankt voor jullie reacties!!
 
ricardo 29-9-2008 21:04 Print reply
Posts: 605
verse brandstof in de tank gegooid?
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
markhispania3 29-9-2008 21:07 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ricardo
verse brandstof in de tank gegooid?

zie begin post.

@ts verander in dat geval niets aan de afstelling.
 
mtx-motard 29-9-2008 21:10 Print reply

Posts: 14947
opnieuw carburateur schoon maken, sproeier met compressor schoon doorblazen.

benzinekraan enzo ook schoon maken.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Aquamaniac 29-9-2008 21:13 Print reply

Posts: 882
Quote:
Wat is een ontstekingsdekseltje en waar kan ik dat vinden?


dat is het deksel aan de linkerzijde van het blok met het puch logo erop daaronder zit je ontsteking als je het deksel erafhaalt kan je met een lampje zo naar binnen naar de krukaskeerring kijken

 
er gaat niks boven luchtkoeling
rik hulkenberg 29-9-2008 21:15 Print reply

Posts: 10029
oxidatie op de contactpunten ?
 
Markjo 29-9-2008 21:20 Print reply

Posts: 1061
als ie goedlopend is weg gezet, moet ie in dezelfde staat het ook weer doen kwa carburatie.

in mijn beleving zit er op een standaard bing carb van een maxi geen luchtstelschroef, maar misschien zit er een andere op?

probeer eens met een haartje van een staalborstel door de sproeier heen te gaan. Soms is een sproeier zo dicht/versmald gekoekt dat je 't zelfs met de compressor niet schoonkrijgt
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
HJO 29-9-2008 21:33 Print reply
Posts: 25
heeej,

Verse benzine erin, even de carburateur schoonmaken en de contactpuntjes even bij vijlen, wegens oxidatie. Het is een puch, die moet het eigenlijk altijd doen. Vant weekend een puch die 15 jaar stil heeft gestaan aan de loop gekregen na het bovenstaande gedaan te hebben. Afstellen zou niet hoeven. Wel even op lekkage van aansluiting van luchtfilter, dat rubber kan uitdrogen en scheuren.

Succes ermee!!
 
Roeben 29-9-2008 21:53 Print reply

Posts: 7
Mark! You're the man!
Na wat geport te hebben met een borstelhaartje in de sproeier liep hij weer als vanouds! Dankjewel! Maar ik denk dan dat er een andere carburateur op zit, want als ik aan die schroef draai en ik kijk in de luchtinlaat van de carb, dan wordt die doorgang nauwer.

Aquamaniac, ik had ook nog dat ontstekingsdekseltje eraf gehaald en daar binnenin was alles schoon, er zat alleen een hele dikke zwarte laag aan de binnenkant van dat deksel.. ernstig?

 
Bart-Derbi 29-9-2008 21:55 Print reply

Posts: 6497
Graag gedaan hoor, succes met de verkoop!
 
- Han - 29-9-2008 21:56 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roeben
Mark! You're the man!
Na wat geport te hebben met een borstelhaartje in de sproeier liep hij weer als vanouds! Dankjewel! Maar ik denk dan dat er een andere carburateur op zit, want als ik aan die schroef draai en ik kijk in de luchtinlaat van de carb, dan wordt die doorgang nauwer.





dat is de stationair schroef

 
<10.000 posts
Roeben 29-9-2008 22:02 Print reply

Posts: 7
Ah.. vandaar :p
Dan weet ik dat voor de volgende keer.
 

Dit topic is 3762 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved