Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
1. remmen opnieuw vullen en ontluchten: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/21
2. tank is van plastic dus ik denk dat je beter een nieuwe kunt kopen
5. ik denk niet dat het legaal is, omdat het verwarrend is voor andere weggebruikers.
6. houd vooral het originele filter, dit filtert het beste en laat genoeg lucht door tenzij je echt een extreme setup hebt.
7. demper zal weinig tot geen verschil maken, de lengte van de uitlaat daarintegen wel, maar daar weet ik het fijne niet van.
voor de rest een hele mooie brommer, ik ben alleen niet zo'n fan van de bevestiging van je kenteken.
Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 29-9-2008 om 19:48 uur.
mee eens, maar een paar opmerkingen:
UITLAAT
demper maakt GEEN verschil. uitlaat lengte is belangerijk, als we naar de tailpijp kijken, kun je grofweg zeggen:
langer = tot ongv 500 toeren powerband verleggen en hogere verbrandingstemperatuur.
korter = hierboven omgekeerd
dus heeft de demper dezelfde diameter als de tailpijp, dan fungeert deze ook als tailpijp zegmaar. (2cm zal niet zo kritisch zijn)
is het een demper met een grotere diameter, dan maakt het niet uit of hij 5 tot 10 cm verschild.
legaal VENTIEL VERLICHTING?
denk niet dat er een aparte regel voor is, en als de agent het storend vind vind hij het vast wel goed als je het eraf haalt (misschien inleverd, maar dat denk ik niet)
heb je een wout met een slechte dag, dan kan hij je altijd wel een boete geven, dan bedenkt hij wel een wet waar het onder valt.
REMMEN:
misschien is het ook nog nodig de blokjes te vervangen, maar met een beetje inzicht, een paar steeksleuteld, punttangetje, kopervet en eventueel een breekijzer, is dit goed te doen.
(breekijzer om de remzuigers uit elkaar te duwen --> laat dan wel de oude blokjes erin zitten zodat je de zuigers niet geschadigt.
omdat ze vaak schuin toelopen kun je hem er ook tussen 'hameren')
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-9-2008 om 20:40 uur.