Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - cilinder...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1012 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52392 - cilinder...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pimmeke 29-9-2008 17:16 Print topicpost

Posts: 263
hey ik zit met een probleem met mijn cilinder...
nou ik had dus een 70cc op mn tsx waarbij de spoelpoorten wel goed uitkomen als de zuiger in het odp staat. maar aangezien ik niet meer met een 70cc mag rijden heb ik er dus een 50cc onder gedaan. alleen hiervan komen de spoelpoorten niet goed uit als de zuiger in het odp staat. de poorten komen maar een milimeter of 3 open terwijl ze helemaal open zouden moeten komen. nu heb ik dit tijdelijk opgelost door er een extreem dikke voetpakking tussen te doen maar nu mis ik dus mn compressie. nu wil ik kijken voor een andere cilinder waarmee ik dit gedonder niet heb, geen 70cc maar gewoon een 50cc cilinder. wat raden jullie aan? btw nu zit er volgens mij import cilinder onder met 4gaten in de cilinderwand 1 voor inlaat 1voor uitlaat en 2 spoelpoorten, grootte inlaat op cilinder is 14mm,
 
KOEKERT!

twanfox 29-9-2008 17:21 Print reply
Posts: 144
ik zou gewoon een andere zuiger halen dat is goedkoper als een andere cilinder!


 
mtx-motard 29-9-2008 17:26 Print reply

Posts: 14947
ophoog plaat en cilinder afdraaien
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
pimmeke 29-9-2008 17:30 Print reply

Posts: 263
waar kan dit trouwens aan liggen, dat de poorten zo beroerd uitkomen?
 
KOEKERT!
mtx-motard 29-9-2008 17:30 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pimmeke
waar kan dit trouwens aan liggen, dat de poorten zo beroerd uitkomen?

kan zijn door verkeerde zuiger of imitatie cilinder


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
pimmeke 29-9-2008 17:32 Print reply

Posts: 263
en als ik een compleet nieuwe cilinderkit koop ben ik van het gedoe af?
 
KOEKERT!
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-9-2008 17:35 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

kan zijn door verkeerde zuiger of imitatie cilinder




geen zuiger , dan had hij goed bovenin moeten komen na het zover ophogen van de cilinder dat de spoelpoorten vrij kwamen.

je verteld het nu alsof de cilinder is gemaakt voor een langere slag als je nu hebt.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
pimmeke 29-9-2008 18:16 Print reply

Posts: 263
kortere slag?

edit: welke cilinder raden jullie aan? dmp cilinder, standaard imi cilinder ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door pimmeke op 29-9-2008 om 18:28 uur.
 
KOEKERT!
Henk-88 29-9-2008 21:35 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

kan zijn door verkeerde zuiger of imitatie cilinder





Ons Pimmeke heeft een ori-cilinder

Als Pimmeke zich zorgen maakt om prestatieverlies door niet volledig openende poorten dan raad ik hem met een gerust hart de snelle 50cc aan. Die met gietijzeren wand lijkt mij al leuk om mee te beginnen
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
pimmeke 29-9-2008 22:53 Print reply

Posts: 263
dus die mooie van dmp? met zoveel spoelpoortjes?
 
KOEKERT!
Henk-88 29-9-2008 23:05 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pimmeke
dus die mooie van dmp? met zoveel spoelpoortjes?


Ja, ik denk dat dat dezelfde is die op m'n racer zit.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 679 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved