crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-9-2008 16:49 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bart-93
Hoi,
ik wilde eerst n nsr kopen maar heb me nu bedacht... doe dat wel als ik 16 ben...(ik ben nu bijna 15). Mijn nieuwe plan is om samen met een vriend een goedkope mt5 te kopen (+/- 400 euro), hem opvoeren, en dan beetje in bos crossen. Pa van die vriend heeft een loods aan bosrand met al het gereedschap...niet voor uitboren enzo maar verder wel zoon beetje alles voor het opknappen van auto oldtimers. Na wat 'research' denken we eraan om dit eronder te zetten:
malossi 70cc
proma uitlaat
18mm keihin ofzo.
hebben jullie nog tips of suggesties? post ze dan alsjeblieft. pa van vriend heeft veel ervaring met motoren en auto's, dus ik denk andere cilinder zou wel moeten lukken enzo. alvast bedankt! oja, wat voor snelheden te halen graag bij suggesties zetten aub :P
bart
mt met kenteken zoeken , en 125cc blok erbij regelen..
dat rijd mooi door , en brengt altijd zijn geld weer op.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
dijksman |
29-9-2008 16:52 |
Posts: 860 |
mm ik zou een 70cc athena met een homoet special en een 24 mm carb en een nsr CDI en eventueel een binnen draaiert 70 mallosi is te duur en slijt erg snel en wel ffies stage 3 tunen
hij rijd dan zeker 100
Dit bericht is gewijzigd door dijksman op 29-9-2008 om 16:52 uur.
|
|
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat |
|
rik hulkenberg |
29-9-2008 16:54 |
Posts: 10029 |
wel goed cross setup voor een 50blok lijkt me denk dat je voor ongeveer 200 euro mischien ook al een rag mt'tje hebt
alleen effe over de 18mm keihin zorg dat je een orginele koopt 2 hands zijn ze bijna net zo duur als nieuw imitatie rond de 45 euro
|
|
|
|
Intenso |
29-9-2008 16:54 |
Posts: 2922 |
mijne had,
70cc athena
k-star hoge druk kop
24mm keihin geval
4 kleps carbon membraan
gianelli uitlaat van 110cc pas gemaakt (zeer snel en hoogtoerig op 70cc)
HPI 2006 ontsteking
en ging als de malle
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
Tombrom |
29-9-2008 16:55 |
Posts: 15925 |
zou een 80 blok pakken
met ori 80cc een 21mm do en een ori pijp ofzo
dat rijd leuk door de bossen hoef je niet zo te toeren janken
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-9-2008 16:55 |
Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dijksman
mm ik zou een 70cc athena met een homoet special en een 24 mm carb en een nsr CDI en eventueel een binnen draaiert 70 mallosi is te duur en slijt erg snel en wel ffies stage 3 tunen
hij rijd dan zeker 100
Dit bericht is gewijzigd door dijksman op 29-9-2008 om 16:52 uur.
stage 3 ?
volgens mij heeft malossi nog altijd een betere wand als de athena..
nsr cdi is nutteloos
en binnenrotor maakt het met die setup ook niet fijner crossen imo.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
dijksman |
29-9-2008 16:58 |
Posts: 860 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
stage 3 ?
volgens mij heeft malossi nog altijd een betere wand als de athena..
nsr cdi is nutteloos
en binnenrotor maakt het met die setup ook niet fijner crossen imo.
stage 3 is dat je spoel poort inlaat voor en inlaat poort 2 keer groter zijn als normaal en malossi slijt fucking snel man echt gruwelijk,, en binnenroter is lkkr op trekken door de drek
|
|
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
29-9-2008 17:00 |
|
Tombrom |
29-9-2008 17:01 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
klinkt als bullshit voor mij..
mij ook
neem nou maar wat ik zij
|
|
|
|
dijksman |
29-9-2008 17:02 |
Posts: 860 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
klinkt als bullshit voor mij..
http://www.3br-tunin.../Cilindertuning.html
kijk en zie over het tunen
en malossi staat er gewoon om bekend dat het snel slijt
en binnenroter is toff om mee te crossen
|
|
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat |
|
Tombrom |
29-9-2008 17:03 |
Posts: 15925 |
|
|
|
|
dijksman |
29-9-2008 17:04 |
Posts: 860 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]
je hebt niet echt veel ervaring he
wrom niet ?? omdat dat alleen skoeter is ?ofzo ??
|
|
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat |
|
Kevin11 |
29-9-2008 17:05 |
Posts: 121 |
een 80 is leuk, maar dan zou ik er gelijk een 125 op zetten en dat andere setupje met die athena is ook goed. en dan stage 2 ofzo zodat alles afgewerkt is.
|
|
|
|
Tombrom |
29-9-2008 17:05 |
Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dijksman
[...]
wrom niet ?? omdat dat alleen skoeter is ?ofzo ??
op de manier waarop je lult
|
|
|
|
koekie - Administrator |
29-9-2008 17:06 |
Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dijksman
[...]
http://www.3br-tunin.../Cilindertuning.html
kijk en zie over het tunen
en malossi staat er gewoon om bekend dat het snel slijt
en binnenroter is toff om mee te crossen
Ik weet niet waar je het op baseerd dat malossie snel slijt?
Rij al jaren met diverse Malossi cilinders op honda (ot) en daar heb ik nooit iets van slijtage van gemerkt..
Voor de cross zal het iets meer slijten, omdat je dan toch wel regelmatig flink in de toeren beukt, maargoed, de cilinders zijn zeker wel slijtvast.
Dit bericht is gewijzigd door koekie op 29-9-2008 om 17:07 uur.
|
|
Haaks de hoek om! |
|