Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda mt5 offroad setup!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 983 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52391 - Honda mt5 offroad setup!!!
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
Dit topic is 4493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bart-93 29-9-2008 16:46 Print topicpost
Posts: 25
Hoi,
ik wilde eerst n nsr kopen maar heb me nu bedacht... doe dat wel als ik 16 ben...(ik ben nu bijna 15). Mijn nieuwe plan is om samen met een vriend een goedkope mt5 te kopen (+/- 400 euro), hem opvoeren, en dan beetje in bos crossen. Pa van die vriend heeft een loods aan bosrand met al het gereedschap...niet voor uitboren enzo maar verder wel zoon beetje alles voor het opknappen van auto oldtimers. Na wat 'research' denken we eraan om dit eronder te zetten:
malossi 70cc
proma uitlaat
18mm keihin ofzo.
hebben jullie nog tips of suggesties? post ze dan alsjeblieft. pa van vriend heeft veel ervaring met motoren en auto's, dus ik denk andere cilinder zou wel moeten lukken enzo. alvast bedankt! oja, wat voor snelheden te halen graag bij suggesties zetten aub :P
bart
 

crossgek - Forum en Sales Moderator 29-9-2008 16:49 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-93
Hoi,
ik wilde eerst n nsr kopen maar heb me nu bedacht... doe dat wel als ik 16 ben...(ik ben nu bijna 15). Mijn nieuwe plan is om samen met een vriend een goedkope mt5 te kopen (+/- 400 euro), hem opvoeren, en dan beetje in bos crossen. Pa van die vriend heeft een loods aan bosrand met al het gereedschap...niet voor uitboren enzo maar verder wel zoon beetje alles voor het opknappen van auto oldtimers. Na wat 'research' denken we eraan om dit eronder te zetten:
malossi 70cc
proma uitlaat
18mm keihin ofzo.
hebben jullie nog tips of suggesties? post ze dan alsjeblieft. pa van vriend heeft veel ervaring met motoren en auto's, dus ik denk andere cilinder zou wel moeten lukken enzo. alvast bedankt! oja, wat voor snelheden te halen graag bij suggesties zetten aub :P
bart


mt met kenteken zoeken , en 125cc blok erbij regelen..

dat rijd mooi door , en brengt altijd zijn geld weer op.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
dijksman 29-9-2008 16:52 Print reply

Posts: 860
mm ik zou een 70cc athena met een homoet special en een 24 mm carb en een nsr CDI en eventueel een binnen draaiert 70 mallosi is te duur en slijt erg snel en wel ffies stage 3 tunen

hij rijd dan zeker 100

Dit bericht is gewijzigd door dijksman op 29-9-2008 om 16:52 uur.
 
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat
rik hulkenberg 29-9-2008 16:54 Print reply

Posts: 10029
wel goed cross setup voor een 50blok lijkt me denk dat je voor ongeveer 200 euro mischien ook al een rag mt'tje hebt
alleen effe over de 18mm keihin zorg dat je een orginele koopt 2 hands zijn ze bijna net zo duur als nieuw imitatie rond de 45 euro
 
Intenso 29-9-2008 16:54 Print reply

Posts: 2922
mijne had,

70cc athena
k-star hoge druk kop
24mm keihin geval
4 kleps carbon membraan
gianelli uitlaat van 110cc pas gemaakt (zeer snel en hoogtoerig op 70cc)
HPI 2006 ontsteking

en ging als de malle
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Tombrom 29-9-2008 16:55 Print reply

Posts: 15925
zou een 80 blok pakken

met ori 80cc een 21mm do en een ori pijp ofzo

dat rijd leuk door de bossen hoef je niet zo te toeren janken
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-9-2008 16:55 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dijksman
mm ik zou een 70cc athena met een homoet special en een 24 mm carb en een nsr CDI en eventueel een binnen draaiert 70 mallosi is te duur en slijt erg snel en wel ffies stage 3 tunen

hij rijd dan zeker 100

Dit bericht is gewijzigd door dijksman op 29-9-2008 om 16:52 uur.


stage 3 ?

volgens mij heeft malossi nog altijd een betere wand als de athena..

nsr cdi is nutteloos

en binnenrotor maakt het met die setup ook niet fijner crossen imo.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
dijksman 29-9-2008 16:58 Print reply

Posts: 860
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


stage 3 ?

volgens mij heeft malossi nog altijd een betere wand als de athena..

nsr cdi is nutteloos

en binnenrotor maakt het met die setup ook niet fijner crossen imo.



stage 3 is dat je spoel poort inlaat voor en inlaat poort 2 keer groter zijn als normaal en malossi slijt fucking snel man echt gruwelijk,, en binnenroter is lkkr op trekken door de drek
 
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat
crossgek - Forum en Sales Moderator 29-9-2008 17:00 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dijksman
[...]


stage 3 is dat je spoel poort inlaat voor en inlaat poort 2 keer groter zijn als normaal en malossi slijt fucking snel man echt gruwelijk,, en binnenroter is lkkr op trekken door de drek


klinkt als bullshit voor mij..
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Tombrom 29-9-2008 17:01 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


klinkt als bullshit voor mij..


mij ook

neem nou maar wat ik zij
 
dijksman 29-9-2008 17:02 Print reply

Posts: 860
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


klinkt als bullshit voor mij..


http://www.3br-tunin.../Cilindertuning.html
kijk en zie over het tunen


en malossi staat er gewoon om bekend dat het snel slijt

en binnenroter is toff om mee te crossen
 
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat
Tombrom 29-9-2008 17:03 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dijksman
[...]


http://www.3br-tunin.../Cilindertuning.html
kijk en zie over het tunen


en malossi staat er gewoon om bekend dat het snel slijt

en binnenroter is toff om mee te crossen


je hebt niet echt veel ervaring he
 
dijksman 29-9-2008 17:04 Print reply

Posts: 860
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]


je hebt niet echt veel ervaring he


wrom niet ?? omdat dat alleen skoeter is ?ofzo ??
 
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat
Kevin11 29-9-2008 17:05 Print reply

Posts: 121
een 80 is leuk, maar dan zou ik er gelijk een 125 op zetten en dat andere setupje met die athena is ook goed. en dan stage 2 ofzo zodat alles afgewerkt is.
 
Tombrom 29-9-2008 17:05 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dijksman
[...]


wrom niet ?? omdat dat alleen skoeter is ?ofzo ??



op de manier waarop je lult
 
koekie - Administrator 29-9-2008 17:06 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dijksman
[...]


http://www.3br-tunin.../Cilindertuning.html
kijk en zie over het tunen


en malossi staat er gewoon om bekend dat het snel slijt

en binnenroter is toff om mee te crossen



Ik weet niet waar je het op baseerd dat malossie snel slijt?
Rij al jaren met diverse Malossi cilinders op honda (ot) en daar heb ik nooit iets van slijtage van gemerkt..

Voor de cross zal het iets meer slijten, omdat je dan toch wel regelmatig flink in de toeren beukt, maargoed, de cilinders zijn zeker wel slijtvast.

Dit bericht is gewijzigd door koekie op 29-9-2008 om 17:07 uur.
 
Haaks de hoek om!

Dit topic is 4493 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved