Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Lager Afdichtingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 880 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52389 - Lager Afdichtingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Teunis 29-9-2008 15:01 Print topicpost

Posts: 1073
Hallo BF'ers,

een vraag. ik heb hier een lager van mijn primaire as 6203 z.
wat is het voordeel van deze enkele afdichting?
Mijn theorie is dat het afval van de koppeling niet direct het lager in gaat, maar even later bestaat deze mogelijkheid toch nog via de olie? wat is het nut dan?

Nog een vraag over het lager 6303 TN9, dit is een rubberafdichting. waarom geen stalen op deze plek? mss omdat er maar aan kant olie komt? maar goed wat is het grote verschil dan tussen een kunststofkooi en een metalen kooi?

Dit lager is slecht 2000 à 3000 km oud, hou kan het dan dat er al scheuren in de kunststof kooi zitten?

alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door Teunis op 29-9-2008 om 15:02 uur.
 

Ariej 29-9-2008 22:35 Print reply

Posts: 3685
hey teunis,

die afdichtingen zitten op de meeste lagers met standaardafmetingen. dit is tegen stof dat evt. in je lager zou kunnen gaan zitten, ook zit het er om een laag fabrieksvet binnen te houden.

voor binnen je blok heb je die afdichting niet nodig, je lager mag er naakt in.

het verschil tussen staal en kunstof afdichting weet ik niet. dit krijg ik helaas pas in de volgende periode te leren op school

 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
Teunis 30-9-2008 11:42 Print reply

Posts: 1073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
hey teunis,

die afdichtingen zitten op de meeste lagers met standaardafmetingen. dit is tegen stof dat evt. in je lager zou kunnen gaan zitten, ook zit het er om een laag fabrieksvet binnen te houden.

voor binnen je blok heb je die afdichting niet nodig, je lager mag er naakt in.

het verschil tussen staal en kunstof afdichting weet ik niet. dit krijg ik helaas pas in de volgende periode te leren op school



Hallo,

standaard afdichtingen tegen stof is 2rs, die heb ik idd niet nodig. Maar ik heb bij de koppeling een lager met een enkele z afdichting wat heeft dit voor een nut?

teven heeft de secundaire as gewoon een kaal lager alleen een kunstof kooi? why? wrm geen standaard stalen kooi?


 
mtx-motard 30-9-2008 12:26 Print reply

Posts: 14947
in je motorblok zit toch alles in een oliebad, incl de koppeling, dus die afdichtingen hebben geen nut.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved