Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch kapot met een knal

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1300 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52387 - Puch kapot met een knal
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

19maurice91 29-9-2008 14:03 Print topicpost
Posts: 8
Hallo allemaal,
ik had even een vraagje..

Ik reed vandaag met mijn puch naar school en hij loopt nu wel redelijk hard. Ik heb 50cc airsal cilinder en 15mm bing carburateur. En ineens kwam er een kei harde knal, ik schrok dus liet ik het gas los en liet ik hem even rollen, toen ik weer gas gaf, nog een harde knal. Dus ik liet hem nog wat verder rollen, daarna gaf ik weer gas en weer een knal! Toen liet ik hem maar helemaal uitrollen en toen liep hij ook niet meer.
Maar nou is mijn vraag, wat denken jullie dat er mis mee is? Zelf denk ik dat de zuiger kapot is omdat hij teveel compressie had. Ik heb nog niet kunnen kijken omdat hij 12KM ver van huis staat en weet nog niet hoe ik hem naar huis kan krijgen zonder dat stuk te moeten lopen.

Ik ging thuis eerst maar even googlen om te kijken of ik er iets over kon vinden. Toen kwam ik deze site tegen en dacht ik dat jullie het misschien wel wisten/mee hebben gemaakt?

Groeten, Maurice
 

Henk-88 29-9-2008 14:05 Print reply

Posts: 26703
Knal (uit de uitlaat) duidt meestal op ontstekingsproblematiek.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
19maurice91 29-9-2008 14:09 Print reply
Posts: 8
Ik heb er op dat moment niet zo goed op gelet, maar het kwam niet uit de uitlaat volgens mij. Maar meer van onder mij vandaan, dus uit de cilinder. (weet ik niet helemaal zeker, zoals ik ook al zei heb ik er nog niet naar gekeken, misschien wel handig om dat eerst te doen)
 
rik hulkenberg 29-9-2008 14:10 Print reply

Posts: 10029
koppakking kapot ?
heb je na de compressie gekeken toen je stil kwam te staan ?
 
19maurice91 29-9-2008 14:15 Print reply
Posts: 8
Nee nog niet naar gekeken, hoe kan je dat doen dan? Ik was opweg naar school en heb verder nog niks kunnen doen.
 
rik hulkenberg 29-9-2008 14:17 Print reply

Posts: 10029
heb je kickstart ?
dus gewoon kickstart na benede duwen en kijken of je tegendruk voelt

aanlopen ?
gewoon aanlopen en kijken of die makkelijk vooruit te duwen is als normaal anders voel je dat de cilinder een slag maakt met druk en dat is de compressie
 
zijstandaard 29-9-2008 14:18 Print reply

Posts: 1117
kan dat nu ook al te veel compressie hebben
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Saknet 29-9-2008 14:20 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
kan dat nu ook al te veel compressie hebben

yup en 100 jaar geleden, kon dat ook al

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-9-2008 om 14:20 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
rik hulkenberg 29-9-2008 14:23 Print reply

Posts: 10029
teveel compressie kan je krijg door bijv teveel roetaanslag op zuiger uitlaat poorten zuigerveren etc.
 
19maurice91 29-9-2008 14:24 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
heb je kickstart ?
dus gewoon kickstart na benede duwen en kijken of je tegendruk voelt

aanlopen ?
gewoon aanlopen en kijken of die makkelijk vooruit te duwen is als normaal anders voel je dat de cilinder een slag maakt met druk en dat is de compressie


Ik moet aanlopen, ik probeerde het wel maar hij deed helemaal niks.. hij gaf wel vonken merkte ik maar verder dan dat kwam het niet. Maar ik zal vanmiddag wel ff heen gaan met de auto en dan ff kijken of ik er iets aan kan zien ofso

Maar mijn cilinder/zuiger heb ik net 2 weken en mijn met deze opzet rij ik pas sinds vrijdag. Had ook nog geen 1 keer zo'n (redelijk) lang stuk gereden op top snelheid. Dus misschien dat er een gat in mijn zuiger is gebrand ofso.

Dit bericht is gewijzigd door 19maurice91 op 29-9-2008 om 14:26 uur.
 
Thomazzi 29-9-2008 14:25 Print reply

Posts: 78
Waarschijnlijk je zuiger(veren) naar de klote.
 
rik hulkenberg 29-9-2008 14:26 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 19maurice91
[...]


Ik moet aanlopen, ik probeerde het wel maar hij deed helemaal niks.. hij gaf wel vonken merkte ik maar verder dan dat kwam het niet. Maar ik zal vanmiddag wel ff heen gaan met de auto en dan ff kijken of ik er iets aan kan zien ofso

normaal voel je van die schokken als je zonder koppeling loopt
als die dat nu niet heeft is het niet goed

zou ook effe een nieuw bougie meenemen
en effe vliegwiel kappie eraf draaien en kijken of die niet vonkt tussen de contact punten
 
19maurice91 29-9-2008 14:28 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

normaal voel je van die schokken als je zonder koppeling loopt
als die dat nu niet heeft is het niet goed

zou ook effe een nieuw bougie meenemen
en effe vliegwiel kappie eraf draaien en kijken of die niet vonkt tussen de contact punten

Bougie heb ik ook net 2 weken nieuw, de ontsteking hebben we vrijdag nog helemaal af gesteld. Maar we konden hem niet nog vroeger zetten en nog stond hij iets te laat, dus zou het toch zo kunnen zijn dat de ruimte tussen de zuiger en de cilinderkop te klein is?
 
Henk-88 29-9-2008 14:33 Print reply

Posts: 26703
Als je brom te rijk staat afgesteld, kan je bougie binnen een dag kapot gaan.
Zowiezo kan een bougie kapot gaan.
Toch even een nieuwe erbij en je kunt bougie-probs uitsluiten.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
rik hulkenberg 29-9-2008 14:33 Print reply

Posts: 10029
ruimte tussen zuigerkop en cilinder kop kan niet of je moet hem heel ver afgevlakt heben
kan wel zijn dat de bougie de zuigerkop raakt
alleen dan had je dat wel eerder gemerkt bijv tikken
 
19maurice91 29-9-2008 14:37 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
ruimte tussen zuigerkop en cilinder kop kan niet of je moet hem heel ver afgevlakt heben
kan wel zijn dat de bougie de zuigerkop raakt
alleen dan had je dat wel eerder gemerkt bijv tikken

hij tikte eerder ook, maar toen hebben we er een extra dikke pakking tussen gezet en toen was het nog steeds niet over. Hebben we er nog de normale pakking bij gedrukt, en toen was het over. Dus kan het dan niet zijn dat de ruimte eigenlijk nog te klein is?

Naja in ieder geval, ik ga vanmiddag nog wel ff kijken en dan zal ik het vanzelf wel zien.

Dit bericht is gewijzigd door 19maurice91 op 29-9-2008 om 14:40 uur.
 

Dit topic is 2701 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved