ok al die paniekzaaiers hiero weg !
je koopt een gare MTX-SH voor 250,- met kenteken (vork mag krom zijn, achterbrug mag kapot wezen etc etc)..
dan pak je een CR achterbrug
en een CR voorvork (met wielen uiteraard)
dan ga je naar een kameraad/oom/kennis/tante/oma die een draaibank bezit en vraag je hem ff om het passend te maken,
dan ga je het blok reviseren en ondertussen er een 4-plaats koppeling een 50cc Ge2 en een 18mm keihin op zetten.
Dan maak je een poortmapje, hak je wat uit die cilinder weg, kopje opmaat draaien laten bij diezelfde oma en een opmaatje berekenen.
dan ga je wat plaatstaal kopen, dan snij,slijp je de vormen van die conussen uit, maak je de bocht zo dat hij mooi onder je frame doorloopt (of bovenlangs uiteraard
) en dan heb je echt wat
met wat kennis kom je verder dan geld
ik durf bijna wel te wedden dat zo'n MTX beter in de cross is dan welke andere brommer dan ook die je zo kunt kopen (HM CRE misschien uitgezonderd omdat die gebaseerd zijn op crossmotoren)
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]
Hmm als ik ff filmpjes op zoek van een kawa waar het balhoofd bij afbreekt, en bij een KTM , geloof je dan ook gelijk dat het bij elke senda zo is? Tering dit is echt zo'n kindelijke kut opmerking, niet van jou verwacht.
Die CR500 senda was gewoon beun gemaakt, simpel gezegd eigen schuld.. goed aanpakken of niet aanpakken.
DRD pro is wel kut om mee te crossen, hoe vaak zie je bij die dingen dat het balhoofd afgebroken is bij een ongeluk, wheelie etc etc.. (van het filmpje zal wel wat meer klappen gekregen hebben, niet verwachten dat hij splinternieuw was..)
Senda's hebben trouwens een kwaal bij de achterveer als je er mee gaat springen, het stukje plaatstaal waar de veer tussen komt wil gauw uitbuigen/scheuren..
Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 29-9-2008 om 17:09 uur.