Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB5 ; verschil in krukas?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 929 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52342 - MB5 ; verschil in krukas?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arno_honda_M 27-9-2008 16:22 Print topicpost
Posts: 319
is er een verschil tussen de originele krukas
en de top racing krukas van bromfietsshop
in verband met prestaties?
is deze ook kwalitatief ok?

http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO283370

gr arno
 

Niek de Wildt 27-9-2008 16:24 Print reply
Posts: 7168
beter koop je een orginele 2dehands als nieuw je te duur is, maar voor een ander merk zou ik niet gaan.
 
Thijsje 27-9-2008 16:26 Print reply

Posts: 1687
heb ik ook in mn blokkie liggen.. doet t nog super!
geen problemen mee ofzo.. in mijn ogen goede krukas..

maar ori is natuu ook een goede krukas! niet kapot te krygne
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
flip_nsr_80cc 27-9-2008 16:34 Print reply

Posts: 597
volgens mij gewoon goede krukas

of het veel sneller is ???

als ie lichter is isty denk ik wel sneller ma kweenie of je daar altijd blij mee moet zijn

voort zelfde geld is het veel minder sterk (en breekt het net als am6 spul )

 
i cant spel, dus zeur niet
arno_honda_M 27-9-2008 16:48 Print reply
Posts: 319
zolang de kwaliteit ok is is het goed
sneller hoeft ni voor mij

bedankt voor de reacties
 
honda-mbx 27-9-2008 16:56 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arno_honda_M
zolang de kwaliteit ok is is het goed
sneller hoeft ni voor mij

bedankt voor de reacties


zit geen verschil in kwa afmetingen oid.
in de sobw gebruiken ze altijd origele krukassen voor honda, die schijnen het beste te zijn.

wanneer je gewoon opstraat rijdt zou ik mooi zo'n goedkope as er in zetten.
met sprint NSR rijd met een yasil krukas, en heeft bijna 20pk aan het achterwiel.

en heb er geen problemen mee
 
ik vlam je..
arno_honda_M 27-9-2008 16:58 Print reply
Posts: 319
nog een vraagje,
mijn krukas ligt er nu uit,
ben je verplicht de beide krukas lagers te vervangen?
of alleen de linkse? (want die linkse zit muur vast op de krukas)
 
Aquamaniac 27-9-2008 17:08 Print reply

Posts: 882
altijd beide krukaslagers en keerringen vervangen
als je oude gaat overzetten loop je grote kans op problemen
is toch erg zonde om voor een lagertje van een tientje je blok opnieuw uitelkaar te moeten slopen

 
er gaat niks boven luchtkoeling
arno_honda_M 27-9-2008 17:21 Print reply
Posts: 319
hoe haal je die keeringen er het gemakelijkste uit?
 
PRO TUNING 27-9-2008 17:56 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


zit geen verschil in kwa afmetingen oid.
in de sobw gebruiken ze altijd origele krukassen voor honda, die schijnen het beste te zijn.

wanneer je gewoon opstraat rijdt zou ik mooi zo'n goedkope as er in zetten.
met sprint NSR rijd met een yasil krukas, en heeft bijna 20pk aan het achterwiel.

en heb er geen problemen mee


Jasil is het zusje van Top Racing , komen uit 1 fabriek.
 
ikkejw 27-9-2008 18:17 Print reply

Posts: 9886
bij MT/MB/MTX-ot, altijd de standaard krukas gebruiken. ik heb nog nooit een afgebroken MT krukas gezien.

die imitatie dingen hebben niet eens een oliekanaaltje voor het naaldlager.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
arno_honda_M 27-9-2008 19:33 Print reply
Posts: 319
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
bij MT/MB/MTX-ot, altijd de standaard krukas gebruiken. ik heb nog nooit een afgebroken MT krukas gezien.
die imitatie dingen hebben niet eens een oliekanaaltje voor het naaldlager.


dat oliekanaaltje voor het naaldlager kan je tog er gewoon in boren?

 
Thijsje 27-9-2008 19:44 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
bij MT/MB/MTX-ot, altijd de standaard krukas gebruiken. ik heb nog nooit een afgebroken MT krukas gezien.

die imitatie dingen hebben niet eens een oliekanaaltje voor het naaldlager.

de topracing as die ik dr in heb, zit wel degelijk een smeer gaatje in voor naaldlager!

de drijfstang is helemaal glad, krukas mischien wat lichter, wat toerenwinst kan betekenen, maar dat is onmerkbaar weinig.


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
me myself and I 27-9-2008 19:45 Print reply

Posts: 2222
waar kun je een ori krukas aan kennen dan? heb hier nog 3 krukassen liggen maar geen 1 is hetzelfde
 
... Boe!
Thijsje 27-9-2008 19:49 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: me myself and I
waar kun je een ori krukas aan kennen dan? heb hier nog 3 krukassen liggen maar geen 1 is hetzelfde

op de drijfstang staat bepaalde letters/cijfers...


een robuuste uitvoering zal wel de originele zijn haha..
nee heb je fotooss?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8

Dit topic is 1985 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved