Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Hoeveel ml blokolie in am6? en heb ik de goede

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52341 - Hoeveel ml blokolie in am6? en heb ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 11797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MH RYZt 27-9-2008 15:42 Print topicpost

Posts: 104
Hallo,

Ik heb net olie opgehaalt bij bromboer, alleen thuisgekomen staat erop dat't "specially for 4-strokes" maar ik had die kerel wel gevraagt, voor am6 blok. er staat op de fles iets van 10w 40, klopt dit?

En hoeveel ml moet er dus in, nu zit er maar 250ml in..

gr.

Dit bericht is gewijzigd door MH RYZt op 27-9-2008 om 15:45 uur.
 

Niek de Wildt 27-9-2008 16:06 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RYZt
Hallo,

Ik heb net olie opgehaalt bij bromboer, alleen thuisgekomen staat erop dat't "specially for 4-strokes" maar ik had die kerel wel gevraagt, voor am6 blok. er staat op de fles iets van 10w 40, klopt dit?

En hoeveel ml moet er dus in, nu zit er maar 250ml in..

gr.

Dit bericht is gewijzigd door MH RYZt op 27-9-2008 om 15:45 uur.


als er op de achterkant staat dat het voor natte platen koppeling is is het goed.

er zal ongv een krappe liter ingaan?
er zit altijd wel een niveau plug, dus gewoon brommer rechtzetten en vullen met dat plugje open tot het daar uit komt lopen.

 
Royal Club 27-9-2008 16:06 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


als er op de achterkant staat dat het voor natte platen koppeling is is het goed.

er zal ongv een krappe liter ingaan?
er zit altijd wel een niveau plug, dus gewoon brommer rechtzetten en vullen met dat plugje open tot het daar uit komt lopen.




volgooien tot het er bij die schroef OP de deksel eruit loopt.


die onder dat lege vlakje dus.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 27-9-2008 om 16:08 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Royal Club 27-9-2008 16:13 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


wat is er gebeurd met je akropovitch dempert??


profiel aub.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
MH RYZt 27-9-2008 16:22 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


als er op de achterkant staat dat het voor natte platen koppeling is is het goed.

er zal ongv een krappe liter ingaan?
er zit altijd wel een niveau plug, dus gewoon brommer rechtzetten en vullen met dat plugje open tot het daar uit komt lopen.



Er staat nergens iets over natte platen koppeling.... Het is Castrol GP 4T 10W-40. en er staat op: Wear protection fomula. en formule anti-usure.

 
Niek de Wildt 27-9-2008 16:27 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RYZt
[...]


Er staat nergens iets over natte platen koppeling.... Het is Castrol GP 4T 10W-40. en er staat op: Wear protection fomula. en formule anti-usure.




Nee, heb ff gegoogled voor je, lijkt me niet de goede.
is waarschijnlijk voor auto of motor met gewone droge koppeling.

waar heb je het gehaald, en wat zei die erover?
maar anders even een leesbaar fototje van het etiket
 
MH RYZt 27-9-2008 16:39 Print reply

Posts: 104
Ik heb'm zonet nog ff weer gebelt, hij zei dat't wel de goede was, ik hebnog ff gegoogled: http://www.bike-spares.be/castrol.html de onderste v/h rijtje: CASTROL Act Evo GP 4T 10W-40 / 20W-50

en bij 'zie link' (http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/687CB8B84EDDF80BC125725A0055943E?OpenDocument)

staat onder 'belangrijkst voordelen' :- Trizone Technology™ voor bescherming van motor, de natte koppeling en de transmissie.


dus het is dan wel goed of niet?
 
Niek de Wildt 27-9-2008 17:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RYZt
Ik heb'm zonet nog ff weer gebelt, hij zei dat't wel de goede was, ik hebnog ff gegoogled: http://www.bike-spares.be/castrol.html de onderste v/h rijtje: CASTROL Act Evo GP 4T 10W-40 / 20W-50

en bij 'zie link' (http://129.35.64.91/bpglis/lubtds.nsf/technicaldata/687CB8B84EDDF80BC125725A0055943E?OpenDocument)

staat onder 'belangrijkst voordelen' :- Trizone Technology™ voor bescherming van motor, de natte koppeling en de transmissie.


dus het is dan wel goed of niet?


als die info klopt, is het goed ja.
 
YZ50crosser 27-9-2008 17:17 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


als er op de achterkant staat dat het voor natte platen koppeling is is het goed.

er zal ongv een krappe liter ingaan?
er zit altijd wel een niveau plug, dus gewoon brommer rechtzetten en vullen met dat plugje open tot het daar uit komt lopen.



bij mij, bijna 800ml
 
www.bxteamlg.tk
markhispania3 27-9-2008 18:20 Print reply

Posts: 1971
700-800ml bij mij.
 
Ice Ap rs50 27-9-2008 18:55 Print reply

Posts: 7149
handboek van men rs zegt 820ml
 
GTI - GTD - BMW
Nielssie 28-9-2008 1:14 Print reply
Posts: 224
In die link zie ik ook staan: Schone verbrandingskamer en zuigers..
Ik geloof dat je blokolie niet bij je zuiger hoort te komen, of space ik hem nou
 
Senda
dijksman 28-9-2008 9:49 Print reply

Posts: 860
gebruik gewoon oud frituur vet doet het altijd goed en kost niet zo veel en je hebt er dubbel plezier van eerst een lekker frikandelletje en dan lkkr rijden (tip koop wel vloeibaar frituurvet die blokken werken niet )
 
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat
erwinko 28-9-2008 10:02 Print reply

Posts: 1012
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nielssie
In die link zie ik ook staan: Schone verbrandingskamer en zuigers..
Ik geloof dat je blokolie niet bij je zuiger hoort te komen, of space ik hem nou


het is ook olie die eigenlijk voor een 4 takt is.
dan wordt je cilinder etc. gesmeerd door de blokolie..

ik gebruik ook altijd gewoon 4takt olie, nooit problemen mee gehad
 
dijksman 28-9-2008 10:13 Print reply

Posts: 860
ik gooi der gewoon altijd 10 - w40 of 20 - w50 in licht eraan wat we in de garage hebben staan en ik heb nog nooit problemen er mee gehad. het enige is als je veel te veel olie erin doen (keertje express gedaan bij een puch) gaat dat ding ontzettend veel toeren lopen en trekt uber snel op en daarna gaat alles langzaam kapot
 
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat
Niek de Wildt 28-9-2008 16:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dijksman
gebruik gewoon oud frituur vet doet het altijd goed en kost niet zo veel en je hebt er dubbel plezier van eerst een lekker frikandelletje en dan lkkr rijden (tip koop wel vloeibaar frituurvet die blokken werken niet )


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dijksman
ik gooi der gewoon altijd 10 - w40 of 20 - w50 in licht eraan wat we in de garage hebben staan en ik heb nog nooit problemen er mee gehad. het enige is als je veel te veel olie erin doen (keertje express gedaan bij een puch) gaat dat ding ontzettend veel toeren lopen en trekt uber snel op en daarna gaat alles langzaam kapot


niet iedereen geeft niks om zijn brommer, dus ga er voortaan maar vanuit dat het heel moet blijven en best een normale prijs mag kosten als je iets gaat posten.
 

Dit topic is 11797 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved