Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opboren van Carburteur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 929 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52334 - Opboren van Carburteur
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ozz 26-9-2008 22:27 Print topicpost

Posts: 1259
Eyzz
Ik wel, Als het kan, mijn carburateur opboren.
Ik hoorde van een vriend dat hij officieel 2,4 miliimeter is. (ow shit ik bedoel de lucht inlaat (vergeten))
En hij zegt dat ik hem opboren kan naar de 14 !!!! millimeter. Kan dat en heeft het veel effect??
Ozz

sorrie tis een Honda NSR...
helemaal ori behalve de uitlaat. tandwiel is 16 40Of 70 wet ik niet zeker.
Ik trekt niet lekker dus wil wat harder laten trekken
14 hek ook al gedaan vind ik ook niet goed

Dit bericht is gewijzigd door Ozz op 26-9-2008 om 22:31 uur.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!

kenny77 26-9-2008 22:29 Print reply

Posts: 29286
2.4mm carb. .

Die zal niet orgineel op een brommer zitten.
Ik zou de carb, maar eens goed op gaan meten.
 
VerteX 26-9-2008 22:29 Print reply

Posts: 1265
14 milimeter = 1,4 cm ?

om wat voor type gaat het ?
daarnaast kun je beter je carb origineel laten en koop je een grotere waar je geen gezijk mee gaat krijgen
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
kenny77 26-9-2008 22:36 Print reply

Posts: 29286
Als je alles orgineel hebt, dan zal de carburateur wel 13mm zijn.

Maar ze zeggen dat de orginele NSR cilinders gewoon langsaam zijn.

Het tandwiel zal wel 40 zijn , 70 bestaat niet voor een NSR of het moet al zelf gemaakt zijn.

Je zou beter een GE2 (belgische) cilinder erop kunne leggen.
 
Aquamaniac 26-9-2008 22:36 Print reply

Posts: 882
je kan hem wel opboren naar groter
deed ik vroeger nog wel eens met originele puch carburateurtjes
alleen verminder je dan wel je venturi werking(taps toelopend wordt kaarsrecht) waardoor je toch minder effect zal hebben als met een echte 14 mm carb
en voor de prijs wat het tegenwoordig kost hoef je het echt niet te laten
 
er gaat niks boven luchtkoeling
Ozz 26-9-2008 22:42 Print reply

Posts: 1259
owkee :P
dan doe ik het mooi niet :P
Naja hij zei echt iets van 2.4 naar 14 ofzow dus d8 Wow das veel :P
maarj aga ik dan maar rutig eerst even mijn band plakken (A):P
beankt voor alle raad :p
ozz
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
mtxrijder 27-9-2008 13:55 Print reply
Posts: 338
je hebt zeker een tomos snor
die carb. is 12mm,een brom carb. heeft een luchtinlaat van 14mm
kan gewoon opboren naar 14mm maar j moet niet het gouden buisje raken,of je kan gewoon een soort powerfilter pakken,die laat genoeg lucht door..)zelfde effect
 
Moto_FuriaDirk 27-9-2008 15:08 Print reply

Posts: 334
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtxrijder
je hebt zeker een tomos snor
die carb. is 12mm,een brom carb. heeft een luchtinlaat van 14mm
kan gewoon opboren naar 14mm maar j moet niet het gouden buisje raken,of je kan gewoon een soort powerfilter pakken,die laat genoeg lucht door..)zelfde effect


psst tis een nsr:P

 
Je moeder aan de poeder
flip_nsr_80cc 27-9-2008 15:25 Print reply

Posts: 597
HAAL ONMIDELIJK JE 16 TANDWIEL ER AF

DIT IS SLOOPEND VOOR JE VLIEGWIELKAPJE

EN DE DESBETREVENDE VERNSELING WAAR JE OP DAT MOMENT IN RIJD

IK HEB ER ERVARING MEE
 
i cant spel, dus zeur niet
Royal Club 27-9-2008 15:26 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
HAAL ONMIDELIJK JE 16 TANDWIEL ER AF

DIT IS SLOOPEND VOOR JE VLIEGWIELKAPJE

EN DE DESBETREVENDE VERNSELING WAAR JE OP DAT MOMENT IN RIJD

IK HEB ER ERVARING MEE


zet je capslock ff uit dan.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ikkejw 27-9-2008 15:45 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
HAAL ONMIDELIJK JE 16 TANDWIEL ER AF

DIT IS SLOOPEND VOOR JE VLIEGWIELKAPJE

EN DE DESBETREVENDE VERNSELING WAAR JE OP DAT MOMENT IN RIJD

IK HEB ER ERVARING MEE



wat is er mis met tandwiel 16?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Ozz 27-9-2008 16:12 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
HAAL ONMIDELIJK JE 16 TANDWIEL ER AF

DIT IS SLOOPEND VOOR JE VLIEGWIELKAPJE

EN DE DESBETREVENDE VERNSELING WAAR JE OP DAT MOMENT IN RIJD

IK HEB ER ERVARING MEE



waarom sloopt het mijn vliegwielkap:?
Ik raakt hem niet hoor, ales loopt wel lekker. maar wil hem al terug zetten, hij trekt voor geen ene meter zo.
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
rik hulkenberg 27-9-2008 16:30 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
HAAL ONMIDELIJK JE 16 TANDWIEL ER AF

DIT IS SLOOPEND VOOR JE VLIEGWIELKAPJE

EN DE DESBETREVENDE VERNSELING WAAR JE OP DAT MOMENT IN RIJD

IK HEB ER ERVARING MEE

heb zelf met 17 43 gerden ori mb cil en 18mm keihin

nooit problemen mee gehad
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 27-9-2008 16:32 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
HAAL ONMIDELIJK JE 16 TANDWIEL ER AF

DIT IS SLOOPEND VOOR JE VLIEGWIELKAPJE

EN DE DESBETREVENDE VERNSELING WAAR JE OP DAT MOMENT IN RIJD

IK HEB ER ERVARING MEE



 
Too cool for school!
flip_nsr_80cc 27-9-2008 16:37 Print reply

Posts: 597
1 caps stond expres aan

2 mb is geen nsr

3 16 tandwiel rijd tijdje goed TOT DAT je keting een keer een vaage beweging maakt

die slaat vervolgens 1 je vliegwielkapje kapot 2 dit slaat allemaal vast (kopeling inijpe heeft geen zin en ahcterrem oowk niet want je ahcterwiel blokeerd al volop) 3 breekt er een tandje in je versnelingsbak als je eveneveel pech heb als mij


en een orgieneel nsr tandwiel is 13 (ofzow) 3 tandjes groter trekt ie niet zomaar dan moet je ehct wel beetje opgevokt hebbe

ik ree met mbx (80cc)blok en een 6 bak en dat trok het maar net (met 38 tandwiel)

Dit bericht is gewijzigd door flip_nsr_80cc op 27-9-2008 om 16:38 uur.
 
i cant spel, dus zeur niet
honda-mbx 27-9-2008 16:51 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc

heeeel veeeel BLAAAAA BLAAAA

Dit bericht is gewijzigd door flip_nsr_80cc op 27-9-2008 om 16:38 uur.


oke, vertel eens waarom je ketting een rare beweging zou maken?
met normaal onderhoud gebeurt dat niet.

en mocht hij dat doen ( wat niet kan wanneer ketting op spanning staat) dan staat echt niet in 1 keer alles vast..

kortom jij had gewoon je ketting niet opspanning, want je reed ook met geen vermogen wanneer die tandwiel 38 niet trok..

en jaaaa ik heb ook ervaring, mbx blok met vertanding 17-38.






 
ik vlam je..

Dit topic is 3699 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved