Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vreemd geluid bij hoge snelheid.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1131 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5232 - Vreemd geluid bij hoge snelheid.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

T_M_C 24-8-2002?13:12 Print topicpost
Posts: 105
Ik kwam gisternacht terug van een kameraad. (lekker gezopen)

Ik rij continu 80. maar opeens valt ie weer weg zoals eerst. Het was een tijd je weg. Maar toen was het carburateur schoon maken en punten stellen?

maar vanmiddag heb ik weer gereden en er stond vrij veel wind en valt ie al weg bij 75

dit gebeurd er.
als ik normaal 80 ga dan houd ie op met hard trekken en loopt ie rustig door in toeren.

Bij 81 gaat ie licht schraap geluiden maken. Ergens uit het blok
dan dan gebeurd er dit.
Dan lijkt alsof je de bougie kabel door knip en 2sec later weer aan elkaar plak en rijd weer toppie totdat je weer harder als 80 gaat.

En als er dus stevig windje staat doet ie het dus al bij 77.


65cc Polini Membraam Cilinder
Carbon Membraam
43,5mm Cilinderkop
15mm Bing 94sproeier
SpeedLine Kruk-As Met Kavo Drijfstang
6203 Lagers Standaard Type
Carter Aangepast Op Spoelkanalen Van Clinder.
Compressie Verhouding Van 14:1
2 Klauws grondplaat met 3klauws segmenten
Orginele Bosch Contactpunt Onsteking 2mm vooronsteking
18/45 Tandwielen
Simonini Uitlaat

Benzine : 95 1:40 Castrol TTS Vol Synthetische Olie
Bougie Bruin

Wat Kan Dit ZIjn?

Edit:
topictitel aangepast.

[This message is edited by Nick on 24-8-2002 19:15]
 

The D 24-8-2002?13:56 Print reply
Posts: 181
Geen idee, maar ik zou blij zijn als iemand het wist, want ik heb het namelijk ook :a
 
Greetings Tha D !
DaveTSX 24-8-2002?14:00 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: The D Blommmm...

Geen idee, maar ik zou blij zijn als iemand het wist, want ik heb het namelijk ook :a


Mijn tsx heeft dat ie bij de 90 uitvalt en hem daarna gewoon weer oppakt als je ff het gas los laat en wat afremt.

Te arm afgesteld.
 
http://www.2weird4u.com
The D 24-8-2002?14:02 Print reply
Posts: 181
aha... ik d8 dat het iets te maken had met mijn cdi ofzo ... dattie miss gaar is geworden ofzo
 
Greetings Tha D !
Rene 24-8-2002?14:02 Print reply
Posts: 2573
kun je er niet een electrische ontsteking opbouwen??
ik heb d8 ik wel eens gehoord van een mt ontsteking op een puch, alleen hoe zit dat
dan met het vliegwiel
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Rudy 24-8-2002?14:16 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Rene?

kun je er niet een electrische ontsteking opbouwen??
ik heb d8 ik wel eens gehoord van een mt ontsteking op een puch, alleen hoe zit dat
dan met het vliegwiel


ik ben beziug met onststeking van bosmaaier (zelfde als kettingzaak trouwens ) past alleen std nix van
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
T_M_C 24-8-2002?14:53 Print reply
Posts: 105
Quote:
Mijn tsx heeft dat ie bij de 90 uitvalt en hem daarna gewoon weer oppakt als je ff het gas los laat en wat afremt.


[URL[t]]http://80.73.129.37/brommerforum/showtopic.asp?id=5216&fid=3[/t]Kan normale olie samen met syntetische olie?[/URL]

SInds dat ik deze week ben begonnen met tts 1;40 te stoken is het begonnen.

En met TT 1:25 had ik het niet.

of ligt dat aan mij>
 
Rudy 24-8-2002?15:00 Print reply

Posts: 3471
het kan wel zijn dat de ontstekingsspeoelen niet goed meer zijn
als ze dan warm worden dan kapt ie er voor een groot deel mee.dat heb ik ook weleens eerder gezien.
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blorn 24-8-2002?15:05 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: T_M_C?

Quote:
Mijn tsx heeft dat ie bij de 90 uitvalt en hem daarna gewoon weer oppakt als je ff het gas los laat en wat afremt.


[URL[t]]http://80.73.129.37/brommerforum/showtopic.asp?id=5216&fid=3[/t]Kan normale olie samen met syntetische olie?[/URL]

SInds dat ik deze week ben begonnen met tts 1;40 te stoken is het begonnen.

En met TT 1:25 had ik het niet.

of ligt dat aan mij>
zou je dan niet eens ff je carb opnieuw afstellen?? en wrom moet jou topic meer aandacht trekken dan de andere?
 
T_M_C 24-8-2002?16:16 Print reply
Posts: 105
hey rudy alles s nieuw dus. Dat kan het niet zijn.
Carburatie is helemaal schoon.
hij doet het ook als ie koud is.

:( :a :p

Hij heeft het even goed gedaan.
 
DaveTSX 24-8-2002?17:46 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: T_M_C 

hey rudy alles s nieuw dus. Dat kan het niet zijn.
Carburatie is helemaal schoon.
hij doet het ook als ie koud is.

:( :a :p

Hij heeft het even goed gedaan.


wij trekt z'n brommer nou vol open terwijl ie koud is
 
http://www.2weird4u.com
T_M_C 24-8-2002?18:56 Print reply
Posts: 105
Ik heb et 1x geprobeerd, maar dat maakt niets uit Qua rijden.

Ligt het aan de combinatie loodvervanger & castrol TTS heb ooit eens iets gehoord dat sommige chemische olien bij hoge toeren oplossing in de loodvervanger.

en da geloode benzine beter is

Ga morgen nog 1 ding controleren Kijken of de contactputnjes nog wel .4 halen.

Bij 732km heb ik voor het laatst gecontroleert km stand nu 907.

Ik denk dat de puntjes geen .4 meer halen en op hogere toeren niet goed meer vrij komen.


 
Zoetahmeerdah [Marcel] 24-8-2002?22:49 Print reply

Posts: 5996
mischien omdat het een puch is? haha, mischien heb je last van zwevende contactpunten door die toerentallen, of je onsteking staat net niet goed, mischien dat een elektronische onsteking dat kan verhelpen...of een andere brommer die er iets meer op gebouwd is
 
ik haat mensen
Martijn 24-8-2002?23:19 Print reply
Posts: 10000
je kunt ook een contactpunt vervanger kope...dan hebbie dus geen contactpunten meer...maja...puch heeft geen aparte bobine..dus kweet niet of het werkt...mot je een bobine los kope ofzo....kweet niet precies hoe dat werkt met die electronische vervanger......

edit: ow....twerkt met een inductiesensor...waardoor je dus ook geen condensator nodig hebt...en dat ding stuurt gewoon een puls naar je bobine die je dus wel moet hebben (duh) en je krijgt een goei vonk...ofzo...

[This message is edited by Martijn Ts ... on 24-8-2002 23:25]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-8-2002?09:34 Print reply

Posts: 5996
Quote:
Originally posted by: Martijn Ts?...

je kunt ook een contactpunt vervanger kope...dan hebbie dus geen contactpunten meer...maja...puch heeft geen aparte bobine..dus kweet niet of het werkt...mot je een bobine los kope ofzo....kweet niet precies hoe dat werkt met die electronische vervanger......

edit: ow....twerkt met een inductiesensor...waardoor je dus ook geen condensator nodig hebt...en dat ding stuurt gewoon een puls naar je bobine die je dus wel moet hebben (duh) en je krijgt een goei vonk...ofzo...

[This message is edited by Martijn Ts ... on 24-8-2002 23:25]


mijn moeder heeft een puch gehad met een uitwendige bobine!!
 
ik haat mensen
madoux 25-8-2002?11:04 Print reply
Posts: 458
wat ik uit mijn puch verleden nog weet was er ook zoiets als een contactpunt vervanger. Zo'n electrisch blokje die je ipv de contactpunten erop kon schroeven
Was och hetzelfde principe als yamaha dt toch..

Algeprobeerd?
 

Dit topic is 842 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved