Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NRS schakelt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52309 - NRS schakelt slecht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marijn Nsr 25-9-2008 20:22 Print topicpost
Posts: 47
Bij het stil staan moeilijk in de neutraal stand te krijgen, en veel kracht zetten bij het schakelen.

Wat kan het probleem veroorzaken?
 
I love it when a plan comes together!

mtx-motard 25-9-2008 20:25 Print reply

Posts: 14947
koppelingsplaten vervangen, versterkte veren monteren. en GOEDE HONDA BROMMER motorolie (voor natte platen koppeling dus)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Marijn Nsr 25-9-2008 20:30 Print reply
Posts: 47
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
koppelingsplaten vervangen, versterkte veren monteren. en GOEDE HONDA BROMMER motorolie (voor natte platen koppeling dus)


Wat gebeurt er wanneer je die bouten harder aandraait?
als ze versleten zijn maken ze dan ook een raar geluid?


Dit bericht is gewijzigd door Marijn Nsr op 25-9-2008 om 20:31 uur.
 
I love it when a plan comes together!
Saknet 25-9-2008 20:33 Print reply

Posts: 10355
die 4 boutjes waar de veren onder zitten?

dan knappen ze af

ik herken je probleem, vaak veroorzaakt door onvolledig koppelende koppeling.

wat meerdere oorzaken kan hebben, kan nl ook zijn dat er een lipje van het carter is afgebroken wat in het midden van de koppelings-versnellingsbak-as valt, doordat iemand ooit op foutieve wijze geprobeerd heeft het desbetreffende lager te vervangen..

@ olaf, nou dat hek in mn 10 jaren honda nog nooit meegemaakt haha

ketting niet te strak?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-9-2008 om 20:42 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Derbi-Olaf 25-9-2008 20:34 Print reply

Posts: 14999
schakelvorkjes niet krom?

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Marijn Nsr 25-9-2008 20:51 Print reply
Posts: 47
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
schakelvorkjes niet krom?




neej zijn kaarsrecht
 
I love it when a plan comes together!
TECstar 25-9-2008 20:51 Print reply

Posts: 4664
blok open maken alles nakijken en hoogst waarsch je koppelingsplaten vervangen

geloof me ik heb hetzelfde probleem gehad en egt van ALLES geprobeert

toen mn blok laten reviseren en hij liep perfect
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Marijn Nsr 25-9-2008 20:55 Print reply
Posts: 47
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
blok open maken alles nakijken en hoogst waarsch je koppelingsplaten vervangen

geloof me ik heb hetzelfde probleem gehad en egt van ALLES geprobeert

toen mn blok laten reviseren en hij liep perfect


Thnx

zou het niet een keerring kunnen zijn die tegen het lager aan komt?
Dit gebruikt namelijk ook, het lager gaat er heel stroef van draaien
 
I love it when a plan comes together!
flip_nsr_80cc 25-9-2008 21:01 Print reply

Posts: 597
probleem is een vaker vorkomend iets jah

bij mij was het oowk

en mijn platen waren inderdaad VEERRRR weg

ma aangezien blok nog open licht week nog niet of het er inderdaad aan licht
 
i cant spel, dus zeur niet
erwinko 25-9-2008 21:05 Print reply

Posts: 1012
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
schakelvorkjes niet krom?



die schakel vorken kunnen eigenlijk niet krom, alleen breken.

zelf heb ik wel eens versleten schakel vorken gehad.
die hadden teveel speling op het asje waar ze op zitten.
dan werden ze scheef gedrukt en kon ik dus maar 2 versnellingen bedienen omdat hij niet verder ging.

maar lijkt me sterk dat dit bij jou het geval is.

probeer eens je koppelingskabel te spannen en kijk of het beter wordt
 
mtx-motard 25-9-2008 21:30 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
[...]


die schakel vorken kunnen eigenlijk niet krom, alleen breken.

zelf heb ik wel eens versleten schakel vorken gehad.
die hadden teveel speling op het asje waar ze op zitten.
dan werden ze scheef gedrukt en kon ik dus maar 2 versnellingen bedienen omdat hij niet verder ging.

maar lijkt me sterk dat dit bij jou het geval is.

probeer eens je koppelingskabel te spannen en kijk of het beter wordt

kabel losser zetten bedoel je
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Marijn Nsr 25-9-2008 22:32 Print reply
Posts: 47
Ik denk dat het inderdaad de koppelingsplaten waren! die plaat met ribbels is bijna even vlak als de plaat zelf...slecht nog geen mm.

Morgen ff nieuwe halen en terug monteren, ik zal nog ff definitief posten wanneer het er echt aan ligt wel handig.

Allemaal bedankt!

 
I love it when a plan comes together!
mtx-motard 25-9-2008 22:33 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marijn Nsr
Ik denk dat het inderdaad de koppelingsplaten waren! die plaat met ribbels is bijna even vlak als de plaat zelf...slecht nog geen mm.

Morgen ff nieuwe halen en terug monteren, ik zal nog ff definitief posten wanneer het er echt aan ligt wel handig.

Allemaal bedankt!



ook nieuwe olie!!
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Banaan 25-9-2008 22:42 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


ook nieuwe olie!!


en eerst ff die olie paar uur in die platen laten trekken!!

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 25-9-2008 om 22:43 uur.
 
Frysk 25-9-2008 22:44 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


en eerst ff die olie paar uur in die platen laten trekken!!

Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 25-9-2008 om 22:43 uur.


onzin

gewoon platen monteren en olie bijvullen,
dan je kvs weer bijvullen en blokje schoonmaken van olieresten
dan kun je hem wel aankicken en rijden hoor
 
giggitybyte
Marijn Nsr 6-10-2008 18:56 Print reply
Posts: 47
Schakelen geen problemen meer mee, wel behoudt het een raar geluidje. Ook issie er niet harder van gaan rijden. Ik heb er een ander tandwiel op gezet van 14 naar16 ben van 60 naar 75 gegaan.

Ik denk nu dat er voor snelheid te weinig peut in de cilinder komt. Aan de zuiger is nml. niks gegaan. waarde benzine binnen komt is er maar een hele kleine ruimte.

Dus mss zuiger, evt. cilinder tunnen.
 
I love it when a plan comes together!

Dit topic is 3237 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved