mtx-motard |
25-9-2008 20:25 |
Posts: 14947 |
koppelingsplaten vervangen, versterkte veren monteren. en GOEDE HONDA BROMMER motorolie (voor natte platen koppeling dus)
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Marijn Nsr |
25-9-2008 20:30 |
Posts: 47 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
koppelingsplaten vervangen, versterkte veren monteren. en GOEDE HONDA BROMMER motorolie (voor natte platen koppeling dus)
Wat gebeurt er wanneer je die bouten harder aandraait?
als ze versleten zijn maken ze dan ook een raar geluid?
Dit bericht is gewijzigd door Marijn Nsr op 25-9-2008 om 20:31 uur.
|
|
I love it when a plan comes together! |
|
Saknet |
25-9-2008 20:33 |
Posts: 10355 |
die 4 boutjes waar de veren onder zitten?
dan knappen ze af
ik herken je probleem, vaak veroorzaakt door onvolledig koppelende koppeling.
wat meerdere oorzaken kan hebben, kan nl ook zijn dat er een lipje van het carter is afgebroken wat in het midden van de koppelings-versnellingsbak-as valt, doordat iemand ooit op foutieve wijze geprobeerd heeft het desbetreffende lager te vervangen..
@ olaf, nou dat hek in mn 10 jaren honda nog nooit meegemaakt haha
ketting niet te strak?
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 25-9-2008 om 20:42 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Derbi-Olaf |
25-9-2008 20:34 |
Posts: 14999 |
schakelvorkjes niet krom?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Marijn Nsr |
25-9-2008 20:51 |
Posts: 47 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
schakelvorkjes niet krom?
neej zijn kaarsrecht
|
|
I love it when a plan comes together! |
|
TECstar |
25-9-2008 20:51 |
Posts: 4664 |
blok open maken alles nakijken en hoogst waarsch je koppelingsplaten vervangen
geloof me ik heb hetzelfde probleem gehad en egt van ALLES geprobeert
toen mn blok laten reviseren en hij liep perfect
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
Marijn Nsr |
25-9-2008 20:55 |
Posts: 47 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TECstar
blok open maken alles nakijken en hoogst waarsch je koppelingsplaten vervangen
geloof me ik heb hetzelfde probleem gehad en egt van ALLES geprobeert
toen mn blok laten reviseren en hij liep perfect
Thnx
zou het niet een keerring kunnen zijn die tegen het lager aan komt?
Dit gebruikt namelijk ook, het lager gaat er heel stroef van draaien
|
|
I love it when a plan comes together! |
|
flip_nsr_80cc |
25-9-2008 21:01 |
Posts: 597 |
probleem is een vaker vorkomend iets jah
bij mij was het oowk
en mijn platen waren inderdaad VEERRRR weg
ma aangezien blok nog open licht week nog niet of het er inderdaad aan licht
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
erwinko |
25-9-2008 21:05 |
Posts: 1012 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
schakelvorkjes niet krom?
die schakel vorken kunnen eigenlijk niet krom, alleen breken.
zelf heb ik wel eens versleten schakel vorken gehad.
die hadden teveel speling op het asje waar ze op zitten.
dan werden ze scheef gedrukt en kon ik dus maar 2 versnellingen bedienen omdat hij niet verder ging.
maar lijkt me sterk dat dit bij jou het geval is.
probeer eens je koppelingskabel te spannen en kijk of het beter wordt
|
|
|
|
mtx-motard |
25-9-2008 21:30 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
[...]
die schakel vorken kunnen eigenlijk niet krom, alleen breken.
zelf heb ik wel eens versleten schakel vorken gehad.
die hadden teveel speling op het asje waar ze op zitten.
dan werden ze scheef gedrukt en kon ik dus maar 2 versnellingen bedienen omdat hij niet verder ging.
maar lijkt me sterk dat dit bij jou het geval is.
probeer eens je koppelingskabel te spannen en kijk of het beter wordt
kabel losser zetten bedoel je
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Marijn Nsr |
25-9-2008 22:32 |
Posts: 47 |
Ik denk dat het inderdaad de koppelingsplaten waren! die plaat met ribbels is bijna even vlak als de plaat zelf...slecht nog geen mm.
Morgen ff nieuwe halen en terug monteren, ik zal nog ff definitief posten wanneer het er echt aan ligt wel handig.
Allemaal bedankt!
|
|
I love it when a plan comes together! |
|
mtx-motard |
25-9-2008 22:33 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Marijn Nsr
Ik denk dat het inderdaad de koppelingsplaten waren! die plaat met ribbels is bijna even vlak als de plaat zelf...slecht nog geen mm.
Morgen ff nieuwe halen en terug monteren, ik zal nog ff definitief posten wanneer het er echt aan ligt wel handig.
Allemaal bedankt!
ook nieuwe olie!!
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
Banaan |
25-9-2008 22:42 |
Posts: 5725 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
ook nieuwe olie!!
en eerst ff die olie paar uur in die platen laten trekken!!
Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 25-9-2008 om 22:43 uur.
|
|
|
|
Frysk |
25-9-2008 22:44 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]
en eerst ff die olie paar uur in die platen laten trekken!!
Dit bericht is gewijzigd door Banaan op 25-9-2008 om 22:43 uur.
onzin
gewoon platen monteren en olie bijvullen,
dan je kvs weer bijvullen en blokje schoonmaken van olieresten
dan kun je hem wel aankicken en rijden hoor
|
|
giggitybyte |
|
Marijn Nsr |
6-10-2008 18:56 |
Posts: 47 |
Schakelen geen problemen meer mee, wel behoudt het een raar geluidje. Ook issie er niet harder van gaan rijden. Ik heb er een ander tandwiel op gezet van 14 naar16 ben van 60 naar 75 gegaan.
Ik denk nu dat er voor snelheid te weinig peut in de cilinder komt. Aan de zuiger is nml. niks gegaan. waarde benzine binnen komt is er maar een hele kleine ruimte.
Dus mss zuiger, evt. cilinder tunnen.
|
|
I love it when a plan comes together! |
|