Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - brommer krijgt af en toe te weinig benzine op rare manier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1031 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52288 - brommer krijgt af en toe te weinig ...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

niek derbi 24-9-2008 20:48 Print topicpost

Posts: 66
hallo

ik heb een derbi senda sm extreme uit 2004

hij is gewoon standaard ontgrendst

maar hij loopt af en toe heel raar

volgens mij is de afstelling gwn goed hij rijd altijd gewoon goed, ik kan hem alijd lekkerdoortrekken tot top enz. bougie kleur goed

maar heel af en toe heeft hij dat als ik naar top trek en ik rij op top en k ga daarna wat rustiger rijden en ik wil weer op trekken dan doet hij zo van bwoaap en trekt hij niet meer, trek ik choke uit rijd hij weer goed. na km choke uit en rijd weer perfect.soms ook op top goed ff gas los en dan bwoaap
hij heeft dit af en toe, meestal rijd hij gwn goed op op meestal km's lang. heb de carburateur al helemaal uit elkaar gehad en schoongemaakt.

weten jullie mss wat dit zou kunnen zijn?

alvast bedankt
 
een echt vent word geen motoragent

farmer tuning 24-9-2008 20:50 Print reply

Posts: 703
het is kouder aan het worden du wordt de lucht ijler. waardoor er meer zuurstif in de lucht zit. wat dus betekent dat er een grotere sproeier in moet.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
niek derbi 24-9-2008 20:52 Print reply

Posts: 66
ja dacht ik eerst ook maar ben nu al van 80 naar 88 gegaan
 
een echt vent word geen motoragent
Moto_FuriaDirk 24-9-2008 20:53 Print reply

Posts: 334
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
het is kouder aan het worden du wordt de lucht ijler. waardoor er meer zuurstif in de lucht zit. wat dus betekent dat er een grotere sproeier in moet.


als lucht ijler word zit er minder zuurstof in de lucht?
 
Je moeder aan de poeder
lg tweewielers 24-9-2008 21:05 Print reply
Posts: 139
Test dit is :

Volgas op top rijden voor minimaal 1 min, dan contakt uit en volgas houden tot stilstant. Dan de bougie kleur is bekijken. Zal waarscheinlijk iets arm zijn.

Wat goed kan is een verkeerde hittegraad bougie of en kapotte bougie.

Succes,
 
Lg Racing
Saknet 24-9-2008 21:07 Print reply

Posts: 10355
een echte vent komt niet op een, in dit geval brommer- forum gemaakt door een agent, de hulpbehoevende uithangen met zo'n ondertitel erbij.

dat derbi nieuwkoop volk is nog onnozeler dan ik dacht :(


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-9-2008 om 21:09 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
niek derbi 24-9-2008 21:09 Print reply

Posts: 66
ja zal dit eens testen maar ben nu al van sproeier 80 naar 88 gegaan
en luchtschroef bijgesteld


zal dit morge eens testen mss dat de afstelling nog wel niet goed is

of mss ergens valse lucht
 
een echt vent word geen motoragent
allbrezz 24-9-2008 21:11 Print reply

Posts: 493
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
het is kouder aan het worden du wordt de lucht ijler. waardoor er meer zuurstif in de lucht zit. wat dus betekent dat er een grotere sproeier in moet.


wtf ...

de lucht word ijler ind e bergen dat betekend dat er in een kuub lucht minder lucht zit als op NAP dus ook minder zuurstof ja

en toevallig is het dan ook koud in de bergen of op grootte hoogte
maar in nederland word de lucht niet ijl
maar wel kouder

er is een feit dat in hele hete lucht een kleinere dichtheid heeft dus ook minder zuurstof

zo denk ik erover
 
als jeje brommer ondercontrole hebt, rijd je gewoon niet hard genoeg
lg tweewielers 24-9-2008 21:20 Print reply
Posts: 139
Hoe warmer de motor / temp hoe rijker de motor gaat lopen.

Koude lucht bevat meer zuurstof, vandaar de werking van de choke. Die Voegt extra brandstof toe aan de lucht om zo het overschot te compenseren.

In de racerij moet op een hete dag moet er soms een kleinere sproeier in een race blok, die zijn er gevoelig voor, ivm de detonatie grens die nog wel is opgezocht wordt e.d.

Groeten,


Dit bericht is gewijzigd door lg tweewielers op 24-9-2008 om 21:22 uur.
 
Lg Racing
-wokkel- 24-9-2008 22:12 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
een echte vent komt niet op een, in dit geval brommer- forum gemaakt door een agent, de hulpbehoevende uithangen met zo'n ondertitel erbij.

dat derbi nieuwkoop volk is nog onnozeler dan ik dacht :(


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-9-2008 om 21:09 uur.


gevoelig punt???

kijk,
Een echte vent rijd schakel, rijd je schakel dan rijd je opgevoerd( duh anders ben je geen vent en koop je een scootie), als je opgevoerd rijd dan wil je niet aan gehouden worden door een agent want dan krijg je boetens. Voor het geld wat je aan boetes betaald moet je werken. Je werkt om je brommer op te kunnen voeren en te onderhouden. dus moet je meer gaan werken. Een echte vent werkt liever niet maar is aan het beunen aan zijn schakel. En als je aan het beunen bent en je komt er niet aan uit vraag je het op brommer forum want dat is makkelijk en kost geen geld.

over dat nieuwkoop heb je trouwens wel gelijk, oudere brommers zijn fijner




@ Niek, k zou ff testen op valse lucht


Dit bericht is gewijzigd door wokkel mtx op 24-9-2008 om 22:13 uur.
 
Shifty Powers 25-9-2008 17:03 Print reply

Posts: 10
Idd valse lucht. Heb ik ook gehad met een Yamaha Dt. terugvallen heeft te maken met valse lucht. Heeft even een dip en daarna pakt hij weer beter
 
lg tweewielers 26-9-2008 11:36 Print reply
Posts: 139
Heey,

Wel heel knap mocht je valse lucht hebben met een derbi blokje. Enigste waar het in kan zitten is je spruitstuk als je er zelf aan hebt lopen kloten zonder goed verstand, blokjes zijn erg degelijk en makkelijk te de-monteren.

Wat je ook nog wel is kan doen is je zuigertje er even uithalen en nakijken. Als hij veel gelopen heeft kan je deze ook wel is vervangen.

Ik zou zeggen trap hem aan en spuit er is op met lekzoeker of remreiniger e.d.

Succes,
 
Lg Racing
-wokkel- 27-9-2008 19:20 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lg tweewielers
Heey,

Wel heel knap mocht je valse lucht hebben met een derbi blokje. Enigste waar het in kan zitten is je spruitstuk als je er zelf aan hebt lopen kloten zonder goed verstand, blokjes zijn erg degelijk en makkelijk te de-monteren.

Wat je ook nog wel is kan doen is je zuigertje er even uithalen en nakijken. Als hij veel gelopen heeft kan je deze ook wel is vervangen.

Ik zou zeggen trap hem aan en spuit er is op met lekzoeker of remreiniger e.d.

Succes,


zit net een nieuwe zuiger in volgens mij. maar dat spruitstuk kan wel jah.

maar niek heb je t al gevonde?

 

Dit topic is 1901 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved