Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MB5 motor probleem!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52286 - MB5 motor probleem!
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arno_honda_M 24-9-2008 17:55 Print topicpost
Posts: 319
ik ben dus mijn MB blok aan het reviseren
maar zit dus met problemke;
mijn koppelingsdeksel enzo er afhalen ging perfect,
maar nu wil ik mijn 2 carterdelen splitsen en het gaat niet muurvast alles heb ik gedaan volgens een tekst van dit forum hoe ik m'n blok uiteen moest halen,
maar het lukt dus ni e

iemand een idee aan wat dit ligt?

(neen ik ben geen bouten vergeten te verweideren )

gr arno

Dit bericht is gewijzigd door arno_honda_M op 24-9-2008 om 18:05 uur.
 

honda-mbx 24-9-2008 18:00 Print reply

Posts: 1688
ik maak altijd gebruik van een zelfgemaakte carter(poeli)trekken.
deze bevestig ik aan het carter, en draai dan een bout aan die druk uitoefent op de krukas zeg maar.

ik zou er even zelf iets voor bedenken, dan blijft alles tenminste heel!
 
ik vlam je..
Frysk 24-9-2008 18:00 Print reply

Posts: 34930
wat is een vijs ?

maaruh

ALLE bouten los, maar dan ook echt alle..

ff met houten hammer op je carters tikken en proberen uit elkaar te trekken..


Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 24-9-2008 om 18:01 uur.
 
giggitybyte
rik hulkenberg 24-9-2008 18:03 Print reply

Posts: 10029
achter het vliegwiel zitten ook bouten
mischien heb je die over het hoofd gezien
 
arno_honda_M 24-9-2008 18:05 Print reply
Posts: 319
neen 'kheb echt alles van boutenverwijdert
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
achter het vliegwiel zitten ook bouten
mischien heb je die over het hoofd gezien


 
koekie - Administrator 24-9-2008 18:06 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arno_honda_M
neen 'kheb echt alles van boutenverwijdert
[...]





dan ff boel warmstoken met gasbrander, en moer op kruk-as draaien en tikken met houten/kunstof/rubberen hamer
 
Haaks de hoek om!
cnorretje 24-9-2008 18:40 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]



dan ff boel warmstoken met gasbrander, en moer op kruk-as draaien en tikken met houten/kunstof/rubberen hamer

alu moet je niet verwarmen
 
rik hulkenberg 24-9-2008 18:41 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

alu moet je niet verwarmen

waarom dat niet ? je kan het gerust tot 100 graden brengen
 
cnorretje 24-9-2008 18:47 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

waarom dat niet ? je kan het gerust tot 100 graden brengen

ja tot honderd graden, maar hoger niet want het heeft een laag smeltpunt, als je blok smelt ben je verdre van huis je zou het kunnen proberen maar aluminium zet niet veel uit als je het verwarmt tot 100
 
koekie - Administrator 24-9-2008 18:52 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
[...]

ja tot honderd graden, maar hoger niet want het heeft een laag smeltpunt, als je blok smelt ben je verdre van huis je zou het kunnen proberen maar aluminium zet niet veel uit als je het verwarmt tot 100



euhmm.. 100 graden is ook wel wat laag he.. dan kookt water pas net..

Flink heet stoken die handel!
 
Haaks de hoek om!
alwin mtx 24-9-2008 18:55 Print reply

Posts: 505
moet je verwarme met een verf brander
dat gaat best en word ook ontiegelijk warm

toen ik me blok spleet was ik ook een boutje vergeete dus kijk nog effe bij de as die der uit komt dat zit altijd onder de bagger
 
Saknet 24-9-2008 19:07 Print reply

Posts: 10355
als blijkt dat het nou toch een vergeten boutje was, besef je dan wel dat de meesten eerst een blok reinigen voordat ze hem loshalen
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Derbi-Olaf 24-9-2008 19:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arno_honda_M
neen 'kheb echt alles van boutenverwijdert
[...]



Zeker weten? ook je ontstekingspoel eraf gehaald? die bouten die daar inziten zijn namelijk ook carterbouten (fout die ik zalf ook ooit gemaakt heb (a) )
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
arno_honda_M 24-9-2008 20:02 Print reply
Posts: 319
neen, echt alle bouten zijn eruit
ook die achter de ontstekings spoel zjn eruit
morge ga ik er eens lichtjes op timmeren
 
Derbi-Olaf 24-9-2008 20:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arno_honda_M
neen, echt alle bouten zijn eruit
ook die achter de ontstekings spoel zjn eruit
morge ga ik er eens lichtjes op timmeren

houd dan je carter aan de vliegwielkant vastm en tik beurtelings met een koperen hamer op de krukas, en de primaire as (de tanwielas)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
mtx-motard 24-9-2008 20:08 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

houd dan je carter aan de vliegwielkant vastm en tik beurtelings met een koperen hamer op de krukas, en de primaire as (de tanwielas)

koperen hamer? wtf

gewoon rubber hamer, als je trouwens een klopje geeft op het carter hoor je wel of hij vast zit of niet aan de klap. zo'n doffe klap (alsof je op een trommelrem slaat) is dat alle bouten los zitten. en een hoge klap (alsof je op een motorblok slaat die in elkaar zit)
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1443 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved