Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Yamaha DT50MX vonkt nogsteeds niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 968 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #52276 - Yamaha DT50MX vonkt nogsteeds niet
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7849 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Bassie- 25-9-2008 21:35 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sPINE
Het probleem is waarschijnlijk al opgelost maar ik kan de ontsteking nu niet op de brommer plaatsen omdat het op moment nogal donker is :P

Maar er zitten 2 draden aan de condensator en aangezien er geen beschrijving bij de condensator zat ging mijn vader er vanuit dat 1 van die draden de massadraad van de condensator is maar dit is dus niet het geval.
Nu hebben ik en m'n vader de ontsteking nog een keer doorgemeten door middel van een oude adapter aan te sluiten in plaats van de spoel en volgens de metingen zou de ontsteking nu moeten werken.
Waarschijnlijk is het een dubbele condensator en hoeft de 2e draad dus helemaal niet aangesloten te worden.


inderdaad dat was het gene wat mij net op viel.

1 van het draad deed ik altijd aan spoel en andere aan punten.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
sPINE 26-9-2008 14:35 Print reply
Posts: 55
Yes!!! ik heb eindelijk een vonk :P

Maar nu hoopte ik dus dat hij meteen zou starten, maar dat is dus helaas niet het geval :P

Hoe kan ik controleren of er brandstof in de cillinder terecht komt?
En hoe weet ik of mijn carburateur goed staat afgesteld ?
Moet de carburateur helemaal dicht zitten als er niet aan de gashendel word getrokken of moet er een opening blijven van ongeveer een halve centimeter zoals bij mij het geval is?




Laat maar zitten, de brommer rijd eindelijk :P

Dit bericht is gewijzigd door sPINE op 26-9-2008 om 18:20 uur.
 
sPINE 26-9-2008 19:11 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sPINE
Yes!!! ik heb eindelijk een vonk :P

Maar nu hoopte ik dus dat hij meteen zou starten, maar dat is dus helaas niet het geval :P

Hoe kan ik controleren of er brandstof in de cillinder terecht komt?
En hoe weet ik of mijn carburateur goed staat afgesteld ?
Moet de carburateur helemaal dicht zitten als er niet aan de gashendel word getrokken of moet er een opening blijven van ongeveer een halve centimeter zoals bij mij het geval is?




Laat maar zitten, de brommer rijd eindelijk :P

Dit bericht is gewijzigd door sPINE op 26-9-2008 om 18:20 uur.



Ok, er is nog 1 probleempje.
M'n vader en ik hebben de brommer vanmiddag draaiende gekregen door een beetje wasbenzine door het bougiegat te gieten.
Op moment is dit de enige manier waarop de brommer wil starten, hoe kan dit ?
Want als de brommer eenmaal draaid, draaid en rijd hij ook perfect.
Heeft dit misschien iets met valse lucht te maken ? dat de carburateur niet genoeg druk krijgt om de brommer te starten ?
 
Matthijsar50 26-9-2008 19:12 Print reply

Posts: 1029
aanlopen dan?? lukt dat?
mischien dat je cilinder versleten is, en daarom niet met de kickstarter wil starten..
 
Peugeot 106 rallye ph2!
markhispania3 26-9-2008 19:14 Print reply

Posts: 1971
te kleine sproeier.
 
sPINE 26-9-2008 19:14 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
aanlopen dan?? lukt dat?
mischien dat je cilinder versleten is, en daarom niet met de kickstarter wil starten..


Hm dat zou kunnen.. maar dat hoop ik niet natuurlijk :P
Ik heb ook al aan aanlopen gedacht maar ik weet niet precies hoe dat moet.
Ik dacht dat je de brommer in zijn 1 moest zetten, de koppeling indrukken, gaan rennen met de brommer en dan de koppeling los laten ?
 
markhispania3 26-9-2008 19:16 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sPINE
[...]


Hm dat zou kunnen.. maar dat hoop ik niet natuurlijk :P
Ik heb ook al aan aanlopen gedacht maar ik weet niet precies hoe dat moet.
Ik dacht dat je de brommer in zijn 1 moest zetten, de koppeling indrukken, gaan rennen met de brommer en dan de koppeling los laten ?


als je genoeg compressie hebt, gaat je achterwiel dan waarschijnlijk slippen.
 
Banaan 26-9-2008 19:17 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


als je genoeg compressie hebt, gaat je achterwiel dan waarschijnlijk slippen.

dus zet je m in zn twee,
 
sPINE 26-9-2008 19:18 Print reply
Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]

dus zet je m in zn twee,



Ah ok, dus verder had ik het gewoon goed ? :P


Kan het trouwens ook zijn dat de contactpunten niet goed afgesteld zijn ?
Ik heb het ff vlug gedaan namelijk, zodat ik hem ff gauw kon proberen en heb dus een voelermaatje van 0.40mm gebruikt en het vliegwiel stond waarschijnlijk ook niet perfect.
Of moet dit verder niet uitmaken met het starten ?
Zoals ik al zei draaid de brommer namelijk wel heel goed.

Dit bericht is gewijzigd door sPINE op 26-9-2008 om 19:20 uur.
 
Banaan 26-9-2008 19:19 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sPINE
[...]



Ah ok, dus verder had ik het gewoon goed ? :P


jep, koppeling btw niet laten klappen maar gwn net als met wegrijden rustig op laten komen
 
markhispania3 26-9-2008 19:19 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]

dus zet je m in zn twee,


klopt, maar als het in zijn 1 ook makkelijk gaat dan heeft hij dus ergens compressie verlies.
 
Banaan 26-9-2008 19:19 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


klopt, maar als het in zijn 1 ook makkelijk gaat dan heeft hij dus ergens compressie verlies.


kan, hoeft niet. als jij met ori cil btj drukt op t achterwiel sliptie al niet meer hoor
 
sPINE 26-9-2008 19:21 Print reply
Posts: 55
Ik zal het zo ff proberen
Wat kost een nieuwe of tweedehands cilinder eigenlijk ongeveer?

Kan het trouwens ook zijn dat de contactpunten niet goed afgesteld zijn ?
Ik heb het ff vlug gedaan namelijk, zodat ik hem ff gauw kon proberen en heb dus een voelermaatje van 0.40mm gebruikt en het vliegwiel stond waarschijnlijk ook niet perfect.
Of moet dit verder niet uitmaken met het starten ?
Zoals ik al zei draaid de brommer namelijk wel heel goed.

 
markhispania3 26-9-2008 19:22 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


kan, hoeft niet. als jij met ori cil btj drukt op t achterwiel sliptie al niet meer hoor


met mijn cilinder (net nieuwe dr50) gaat hij in zijn 1 slippen ook al zit ik erop.
 
-Bassie- 26-9-2008 19:24 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


met mijn cilinder (net nieuwe dr50) gaat hij in zijn 1 slippen ook al zit ik erop.


is dat ori dan??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 7849 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved