Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slippende koppeling of niet?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52267 - Slippende koppeling of niet?
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 26-9-2008 18:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
nou, slippende koppeling is het niet hoor!

ik ben nu bezig met de KTM en ik heb het truccie geprobeert wat crossgek zei, maar hij slaat gelijk uit...

ik zal zo wel een ander filmpie maken waarin we hem vol in toeren gaan laten lopen en dan kunnen jullie het horen!

maar als de zuiger verrot/op is dan hoort hij toch geen lage toeren te maken... t lijkt me dat ie dan nog gewoon zijn toeren maakt...

en tailpipe is het btw ook niet

gaat 'íe in zijn vrij wel gewoon door in de toeren?
ik zou btw toch gewoon eens je cilindertje er aftrekken als je het mij vraagt ligt je probleem echt daar
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
StephenOtto 26-9-2008 18:34 Print reply

Posts: 1193
nee, in zijn vrij gaat ie ook niet vol in zijn toeren...

maar wat zou er dan met de cilinder/zuiger zijn??? het lijkt me niet dat ie op is ... wat ik eerder al zei/vroeg met zuiger die op is hoort hij toch wel gewoon zijn toeren te maken???
 
KTM SX 250!!
Derbi-Olaf 26-9-2008 18:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
nee, in zijn vrij gaat ie ook niet vol in zijn toeren...

maar wat zou er dan met de cilinder/zuiger zijn??? het lijkt me niet dat ie op is ... wat ik eerder al zei/vroeg met zuiger die op is hoort hij toch wel gewoon zijn toeren te maken???

nou niet dus... en zoieso, het kan ook je powervalve systeem zijn (ook een verdachte voor mij
en dan moet je cilinder er zoieso af, en het kan zoieso al geen kwaad om de staat even te inspecteren
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-9-2008 18:46 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nou niet dus... en zoieso, het kan ook je powervalve systeem zijn (ook een verdachte voor mij
en dan moet je cilinder er zoieso af, en het kan zoieso al geen kwaad om de staat even te inspecteren


waarom ?

bij mijn motor kun je er ook een kapje afhalen en de powervalve controleren

of iig of de aansturing beweegt , en desnoods kun je deze eraf halen en handmatig powervalve losgooien

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-9-2008 om 18:52 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
StephenOtto 26-9-2008 19:18 Print reply

Posts: 1193
powervalve is al gechecked... werkt naar behoren..... dus als je zuiger op is maakt hij geen hoge toeren meer
 
KTM SX 250!!
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-9-2008 19:28 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
powervalve is al gechecked... werkt naar behoren..... dus als je zuiger op is maakt hij geen hoge toeren meer


ik geloof niet dat daar je probleem ligt.
je mist voornamelijk kracht onderin

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
StephenOtto 28-9-2008 21:57 Print reply

Posts: 1193
nee, de kracht onderin is super... trekt makkelijk wheelies enzo maar bij een bepaald punt houd ie gewoon op (en dat is best wel snel)
 
KTM SX 250!!
grasmaaier89 28-9-2008 22:01 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
nee, de kracht onderin is super... trekt makkelijk wheelies enzo maar bij een bepaald punt houd ie gewoon op (en dat is best wel snel)



je ontsteking is naar zn filisteinen
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
StephenOtto 28-9-2008 22:04 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



je ontsteking is naar zn filisteinen


ja, dat d8en we gister ook ... want als zegmaar je zuiger op zijn hoogste stand staat komt dat "magneetje" niet tegen de andere kant ... als je snapt wat ik bdoel
 
KTM SX 250!!
grasmaaier89 28-9-2008 22:58 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
[...]


ja, dat d8en we gister ook ... want als zegmaar je zuiger op zijn hoogste stand staat komt dat "magneetje" niet tegen de andere kant ... als je snapt wat ik bdoel



ja ik snap t
dat betekent bij hoge toeren dat tie beter contact moet maken, maar aangezien er een ruimte nog tussenzit gaat tie niet verder in zn toeren
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
StephenOtto 29-9-2008 17:14 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



ja ik snap t
dat betekent bij hoge toeren dat tie beter contact moet maken, maar aangezien er een ruimte nog tussenzit gaat tie niet verder in zn toeren



oh, wat ben je goed!!!!

maar ik zal er vanaaf even een filmpje van maken dan kan je het beter zien.. en heb je er miss een oplossing voor
 
KTM SX 250!!
StephenOtto 29-9-2008 21:20 Print reply

Posts: 1193
jongens... ik ben me filmpie aan het uploaden, dus zometeen krijg je de link

maar als de ontsteking op zijn hoogst is hoort de magneet toch tegen over dat andere geval te staan of hoort hij dat er voor/er na nog te doen??? nou ja, alles word hopelijk duidelijk in het filmpje wat bijna is geüpload

en hier is het filmpje!!
http://nl.youtube.com/watch?v=KsG3NLwPGpw

hij staat op zijn hoogste stand als hij voorbij dat dingetje komt
 
KTM SX 250!!
Markjo 29-9-2008 21:36 Print reply

Posts: 1061
uitlaat kan iig niet, een 4t heeft helemaal niet zoveel profijt bij een uitlaat als een 2t

powervalve=variabele uitlaatpoort?=2t dus lijkt mij ook niet.

op het filmpje lijkt mij dat de ontsteking niet helemaal jofel is, of een te arm mengsel

en for the record: een 4t maakt natuurlijk niet zoveel toeren als een 2t
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Makrolon 29-9-2008 21:37 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
uitlaat kan iig niet, een 4t heeft helemaal niet zoveel profijt bij een uitlaat als een 2t

powervalve=variabele uitlaatpoort?=2t dus lijkt mij ook niet.

op het filmpje lijkt mij dat de ontsteking niet helemaal jofel is, of een te arm mengsel

en for the record: een 4t maakt natuurlijk niet zoveel toeren als een 2t

Hoe de fuck kom je er bij dat t een 4t is?!
 
KTM 525 EXC Supermoto
StephenOtto 29-9-2008 21:38 Print reply

Posts: 1193
ja idd... het is gewoon een 2t hoor!
 
KTM SX 250!!

Dit topic is 5118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved