Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Onsteking Zundapp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 522 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #52260 - Onsteking Zundapp
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 14511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SebastiaanS 23-9-2008 18:14 Print topicpost
Posts: 7
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn zundapp.
Hij vonkt niet en denk ook dat het aan de ontsteking ligt.
Heb Bougie en Bougiedop al vervangen, zonder resultaat.

Maar hoe zie/meet ik nu wat er kapot is in de ontsteking.. ? en waarmee?

want heb vliegwiel eraf liggen maar niet waar ik weet echt niet waar ik moet kijken :S

MvG Sebastiaan
 

RR89 23-9-2008 20:10 Print reply

Posts: 327
gaan je contactpunten nog open? (als je vliegwiel erop zit)
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
bulteman 24-9-2008 10:51 Print reply

Posts: 1956
zit er op een zundapp geen bobine?? kijk daar anders eens na

 
Als het regent in September, valt kerst in December.
stevoo 24-9-2008 13:51 Print reply

Posts: 689
ja zit wel een op
 
MembraaNN beunhaas!!
SebastiaanS 30-9-2008 16:27 Print reply
Posts: 7
Er zit wel een bobine op.. maar die onsteking is ook al 30 jaar oud, was zowieso van plan om een nieuwe te kopen, maar het liefst een raceontsteking als het kan, maar wel met verlichting :P .. nu heb ik 1 gezien, maar er staat geen informatie bij van wat er wel en niet bij zit. Misschien dat jullie het weten.

Hier de onsteking die ik bedoel

is dit een goeie? of anders weet iemand anders een goede ontsteking voor mij? alvast bedankt

Dit bericht is gewijzigd door SebastiaanS op 30-9-2008 om 16:28 uur.

Ik heb nog wel iets extra informtie, voordat hij niet vonkte maakte hij ineenkeer een kabaal das was echt niet normaal.. en toen ineens stopte hij met rijden en vonkte hij niet meer. Als ik me niet vergis kwam he lawaai bij de ontsteking weg, maar dat zou ik niet zeker weten.

Dit bericht is gewijzigd door SebastiaanS op 30-9-2008 om 16:36 uur.
 
PRO TUNING 30-9-2008 17:13 Print reply

Posts: 4000
Bij een Bosch ontsteking gaat meestal de ontstekingsspoel kapot, nieuwe imitatie kost ± 10 euro.
 
koekie - Administrator 30-9-2008 17:18 Print reply

Posts: 12588
Die binnenrotor van jouw link heeft geen spoel voor je verlichting.

Beter koop je gewoon een Electronische ontsteking, die heb ik laatst ook nieuw gekocht voor mijn zundapp. Loopt echt als een trein, en stukken beter als met puntjes
 
Haaks de hoek om!
SebastiaanS 30-9-2008 18:59 Print reply
Posts: 7
Electrische ontsteking had ik al een keer van iemand gehoord dat dat heel goed liep ja .. maar voor ik ook maar iets doe :p .. wil ik het eerst zeker weten. Dat met die ontstekingsspoel, kan het zijn dat hij daarom zoveel lawaai maakte?
 
RR89 30-9-2008 22:31 Print reply

Posts: 327
ik rijd zelf met een nieuwe bosch elektronische (ster) ontsteking veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter dan de kontaktpuntjes. Maargoed mijn broertje kan me nog steeds bij houden met zijn kontakpuntjes..

Als een goede kontaktpuntjesontsteking hebt heb je geluk, zoniet blijf je wat je ook vervangt maar een beetje aan rommelen
Zelf geconstateerd en door wat andere dappers bevestigd

veel lawaai:
dan zal er waarschijnlijk iets aanlopen achter je vliegwiel kijk of alle spoelen, schroefen nog vast zitten.
En bij het verwisselen van de bougiedop niet toevallig de kabel uit de bobine getrokken?

Edit:
ik raad je trouwens een kokusan ontsteking aan als je echt voor een elektronische gaat. door een lichter vliegwiel heeft die een fellere gasreactie, maar nog wel even veel licht als die van mij, de 12v versie zelfs meer. Maar misschien is dat helemaal niet nodig..

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 30-9-2008 om 22:33 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
SebastiaanS 5-10-2008 20:06 Print reply
Posts: 7
ok,

Ik ben naar een oldtimer beurs geweest in hardenberg en heb een nieuwe ontsteking gekocht. Deze aangesloten en gekeken of hij nu wel vonkt.

En ja hoor hij vonkte als een gek... dus ik blij , en toen starten.. en ik bleef kicken,, maar wat ik ook doe mijn zundapp gaat niet aan.

Soms hoor ik na het kicken een knal. Ook bij het aanlopen hoor ik om de 20 meter ong. een knal dat hij aanwil maar hij gaat niet aan.



iemand die weet waar dit door kan komen?
 
RR89 7-10-2008 14:54 Print reply

Posts: 327
Tof, welke ontsteking heb je gekocht?

klinkt alsof je ontsteking niet goed staat.
Ik zou zeggen dat hij te laat staat. Je moet een voorontsteking tussen de 1,2 en 1,8mm loopt altijd wel. Het makkelijktst is dit te controleren met een afstelklok die je in het bougiegat schroeft.

heb je geen afstelklok, dan moet je de grondplaat maar in verschillende standen proberen


controleer eerst trouwens of ie nog benzine krijgt (kijk of je boegie nat is na het aanlopen)



Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 7-10-2008 om 15:05 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
SebastiaanS 7-10-2008 20:39 Print reply
Posts: 7
ik heb een "Orginele" Bosch ontsteking gekocht dacht ik :P... maar ik heb hem nu goed lopend .. maar hij knalt er echt vandoor.

Hij trekt nu echt heel snel op. Maar loopt niet stationair. Dit was ook een probleem voordat ik met het probleem "Ontsteking" kwam te zitten. Ik heb er een 20mm carburateur op gehad en dit liep slecht. Toen heb ik de 16mm, die ervoor opzat er weer opgezet maar toen liep hij ineens niet stationair meer. draaien aan stationairschroef heeft totaal geen zin.

Ik heb nu de luchtfilter eraf liggen, maar als ik deze erop doe rijd hij ineens ook een stuk slechter.

Wat kan het probleem zijn van dit? :P
 
koekie - Administrator 7-10-2008 20:42 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SebastiaanS
ik heb een "Orginele" Bosch ontsteking gekocht dacht ik :P... maar ik heb hem nu goed lopend .. maar hij knalt er echt vandoor.

Hij trekt nu echt heel snel op. Maar loopt niet stationair. Dit was ook een probleem voordat ik met het probleem "Ontsteking" kwam te zitten. Ik heb er een 20mm carburateur op gehad en dit liep slecht. Toen heb ik de 16mm, die ervoor opzat er weer opgezet maar toen liep hij ineens niet stationair meer. draaien aan stationairschroef heeft totaal geen zin.

Ik heb nu de luchtfilter eraf liggen, maar als ik deze erop doe rijd hij ineens ook een stuk slechter.

Wat kan het probleem zijn van dit? :P


Je moet je ontsteking even op tijd zetten ( lamp? ) en je carb afstellen.
 
Haaks de hoek om!
SebastiaanS 7-10-2008 21:51 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


Je moet je ontsteking even op tijd zetten ( lamp? ) en je carb afstellen.


tja.. Ontsteking staat optijd. En draaien aan schroef heeft geen zin.. vertel aub wat ik moet afstellen en hoe. Het probleem Onsteking is klaar. Dus gaat nu over Carburateur of wat het probleem kan veroorzaken.

EDIT:

Is er misschien iemand die deze topic kan overzetten naar de goede plaats en de topic naam kan veranderen in Zundapp Probleem?

Dit bericht is gewijzigd door SebastiaanS op 7-10-2008 om 21:53 uur.
 
koekie - Administrator 7-10-2008 21:54 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SebastiaanS
[...]


tja.. Ontsteking staat optijd. En draaien aan schroef heeft geen zin.. vertel aub wat ik moet afstellen en hoe. Het probleem Onsteking is klaar. Dus gaat nu over Carburateur of wat het probleem kan veroorzaken.


Ik weet dat het even heel lastig is om de teks goed en grondig door te lezen, maar als je dat gedaan hebt, kun je hopelijk zelf je carb afstellen.

In de FAQ afdeling staan nog veeeeel meer weetjes over carburateurs, afstellen, ontstekingen en weet ik veel wat!

Zie hier een uitgebreid afstel-artikel:

http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/48
 
Haaks de hoek om!

Dit topic is 14511 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved