Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - malossie uitveilen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 567 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5226 - malossie uitveilen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1160 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 23-8-2002?21:17 Print topicpost

Posts: 7387
buurjongen van mij heeft een 70malossie er op liggen (tsx) met 16mm carb en 50gianelli, maar hij vond die en ik ook die uitlaatkanaal erg smal en klein (serieus waar erg klein) en het lijkt ook of daar nog heel veel weggeveilt kan worden zodat hij beter zijn lucht kwijt kan, maar is dit wel verstandig? gaat hij hierdoor slechter doorlopen of beter? let wel op he, de uitlaatPOORT verandert hij dan niet, alleen het kanaal

mensen hier met een tsx en ervaring met dremelen, graag uw reacties en michiel weet wel om wie het gaat
 
He?

-Zeroed in- 23-8-2002?22:19 Print reply

Posts: 3255
hmmm dit zal wel als een loze reactie klinken maar waarom koopt ie geen 70 pijp.
voor tsx is dat toch nie zo duur?

verder is dat niet heel erg nee, maar kdenk niet dat dat heel erg veel gaat schelen omdat de luchtcompressie er niet veel beter op word door milimeters.


[This message is edited by Jullie Kleine Vriendje . on 23-8-2002 22:22]
 
Sneks 23-8-2002?22:34 Print reply
Posts: 2499
waarschijnlijk hebben ze dit bij malossi gedaan met een reden...

Mijn 70 malossi voor nsr heeft dit namelijk ook. Een zo ruim mogelijk kanaal is niet het beste kanaal.
Hij kan beter op zoek gaan naar een heel goede uitlaat.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
mt-driver 23-8-2002?22:37 Print reply
Posts: 231
uhm vraag he, die 50cc uitlaat voor gianelli is die dubbelwandig. Gwz net als die orginele uitlaat van een MT. En is die stil, zodat hij geen hoop kabaal veroorzaakt met die cilinder.
 
Mickface 23-8-2002?22:46 Print reply
Posts: 7
ik zou het iig niet doen want malossi zal het idd wel een reden voor hebben
 
http://www.50cc.nl/forums/pop_profile.asp?mode=display&id=1025
Zoetahmeerdah [Marcel] 23-8-2002?22:52 Print reply

Posts: 5996
dan zou je moeten kijken hoe die poorten staan,..anders ff langs een gozer gaan die iets van tunen afweet die zal het waarschijnlijk wel kunnen zien of het beter is
 
ik haat mensen
MB50TUNED 26-8-2002?10:07 Print reply
Posts: 1054
sluit de uitlaat goed aan op het uitlaatkanaal? En malossi zal hier idd een reden voor hebben. Je kan je prestaties verminderen als je de hoek van centerlijn tov uitlaatkanaal te groot maakt.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
-Michiel RS- 26-8-2002?11:34 Print reply
Posts: 2803
ik had een keer die malossi bij de brommerboer laten zien en hij zei dat het een 'geknepen versie' was, de andere malossi die ik had heeft een veel grotere uitlaatkut.

Je kan in iedergeval wel zonder risico de uitlaat netjes 3cm breed maken 70% van de boring was ut toch ?
 
wipe-out 26-8-2002?11:44 Print reply

Posts: 7672
breedte van de uitlaat poort moet 66,6% (2/3) van de boring zijn
 
Rudy 26-8-2002?11:47 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

breedte van de uitlaat poort moet 66,6% (2/3) van de boring zijn


ligt er nogal aan hoelang je je cil heel wilt houden.

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 26-8-2002?11:56 Print reply
Posts: 2499
en van de afwerking en van de gebruikte zuigerveren
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 26-8-2002?12:00 Print reply

Posts: 13825
gans.. long time no see
 
Sneks 26-8-2002?15:22 Print reply
Posts: 2499
tja, veel vakantie gehad, en afgelopen donderdag pas terug van introductieweek + weekend van universiteit.


 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blorn 26-8-2002?16:56 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

tja, veel vakantie gehad, en afgelopen donderdag pas terug van introductieweek + weekend van universiteit.


welke studie ga je doen? iets met motoren oid?
 
Sneks 26-8-2002?17:15 Print reply
Posts: 2499
lucht en ruimtevaart techtniek in delft
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Joost 26-8-2002?18:01 Print reply
Posts: 1108
argg dan ben ik niet meer de enigste die voor vliegtuig studeert :p

Mare ff over die uitlaat, bedoel je dat de niet dat het uitlaat kanaal krap is? Want dat heeft m'n mt malossie's ook en met een hele goeie reden! Het verhoogd namenlijk de snelheid in je uitlaat, en dat is weer belangrijk voor de werking van je uitlaat. Niet dom weg groter maken dus! Wat je wel kunt doen is de spoel kanalen beter afwerken, voor de rest niet te veel kutten aan die malossie's. Ze zijn gewoon al hartstikke goed.
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 1160 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved