Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Scooter zuipt als een achtelijke

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 833 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52228 - Scooter zuipt als een achtelijke
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 4421 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rallylc 22-9-2008 12:28 Print topicpost
Posts: 31
Ik zit met een vrij groot probleem aangezien ik bijna elke dag nou me scooter nodig heb. Gaat om een speedfight 2

Ik heb er een DR70 AC eronder zitten in een heel nieuwe inlaat traject van doppler membraan tot 16mm DO PHBG.

Alleen het probleem is de scooter zuipt echt als een achtelijke. (Echt extreem meer als een goed afgestelde 17,5)
Het lijkt mij niet dat het door de DR70 komt (oke het verbruikt wel ietsie meer als een orginele cilinder. Maar hoe het nou zuipt is echt extreem. Ik denk echt dat het probleem echt bij de carburateur ligt. Want wat mij opgevallen is dat de carburateurs op peugeot (gurtners van 12mm tot 17,5 voor de moterscooter) allemaal een vrij krappe lucht inlaat hebben en dus niet zo gigantisch veel lucht naar binnen zuigen. Terwijl de DO echt een ronde luchtinlaat hebben. Want zelfs op de orginele peugeot filter kwam de carburateur gewoon lucht te kort als die helemaal open ging. Ook merk ik dat ie in het begin goed trekt en hoe verder open de carburteur gaat een beetje wat slapjes begint door te trekken. Het lijkt alsof er nou een 24mm carb eronder zit en ik sta om de 2 dagen al weer aan de pomp en het begin me een beetje erg duur te worden zo. En de lol is er ook gouw af als je om te 2 dagen moet gaan tanken.

Ik heb dus deze kit nog liggen:




En dit spruitstuk:



En deze wil ik er dus eronder gaan gooien.

Is de gaskabel van een 50cc ook voor die 100cc carb te gebruiken?

Ook zit er een dikkere olie nippel op de carb, hoe krijg ik dit passend met mijn oliepomp
 

Torque 22-9-2008 12:43 Print reply

Posts: 736
heb je em al afgesteld??

je gaskabel kan je gewoon blijfen gebruiken

voor dat dikkere nippel een dikkere slang pakken


 
gaat ie dat zeggen
Saknet 22-9-2008 12:50 Print reply

Posts: 10355
probeer luchtfilter begrenzing icm sproeier kleiner

als je pech hebt moet je de buitenkabel inkorten van je gaskabel. Dit is onmogelijk met een splitter-kabel (originele) die zowel naar carb als oliepompje loopt, maar meestal kan je de schroefjes van je handvat en waar de gaskabel de carb inloopt, nog ver genoeg terug draaien.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 22-9-2008 om 12:53 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Tombrom 22-9-2008 13:02 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
probeer luchtfilter begrenzing icm sproeier kleiner

als je pech hebt moet je de buitenkabel inkorten van je gaskabel. Dit is onmogelijk met een splitter-kabel (originele) die zowel naar carb als oliepompje loopt, maar meestal kan je de schroefjes van je handvat en waar de gaskabel de carb inloopt, nog ver genoeg terug draaien.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 22-9-2008 om 12:53 uur.


buitenkabel is echt wel mogelijk hoor om in te korten
 
rallylc 22-9-2008 13:10 Print reply
Posts: 31
@ Torque

De carburateur zit er nog niet onder omdat ik de scooter momenteel hard nodig heb en dan eerst de spullen ga bestellen of regelen voordat ik hem eronder ga leggen. Anders zit ik zonder vervoer en kan ik niet maar me werk toe.

Dikkere slang is juist het probleem. De slang komt van de oliepomp en daar zit een hele dunne nippel op. Dus het is zeg maar;

Oliereservoir, dikke slang naar oliepomp, dan uit de oliepomp komt een hele dunne nippel met een dun slangentje net als bij minarelli horizontaal. En dat slangetje zou dan op die dikke nippel moeten en dat past dus niet zo. Dus ik moet 1 van die nippels aanpassen. Of die van de olie pomp en of die van de carburateur.

@Saknet

Dan kan ik net zo goed de orginele carb eronder zetten, het is dan niet echt zinvol om de hele boel te gaan begrenzen zodat het helemaal gaar gaat lopen. Orgineel is idd een splitter gaskabel. Alleen bij mij zit er nou een oliepomp erop zonder kabel, dus heb nou gewoon een mono gaskabel van een of andere merk. Als ik een korter kabel nodig heb dan bestel ik wel een orginele mono peugeot kabel.
Oke ik dacht dat die verstel nippels alleen was om kleine correcties te kunnen geven.
 
rik hulkenberg 22-9-2008 13:35 Print reply

Posts: 10029
effe een vraagje rij je steeds volgas en remmen op het laatste moment

als je je rijgedrag aanpast kan je ook een stuk zuiniger rijden
 
rallylc 22-9-2008 14:17 Print reply
Posts: 31
Ik rij vrij rustig en dan zuipt het nog steeds...
Hij is af gesteld bij de dealer, hij moest er wel een andere gasnaald erin zetten, weet niet of dat er wat mee te maken heeft.
Er zat een w7 in en nou een w5 dacht ik.

Dit bericht is gewijzigd door rallylc op 22-9-2008 om 14:22 uur.
 
Saknet 22-9-2008 14:32 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
buitenkabel is echt wel mogelijk hoor om in te korten

veel plzier daarmee dan

@r-lc
ik dacht meer in de vorm van een zwaarder luchtfilter, of enkel een klein beetje afdichten om te kijken of je setup dan beter reageert.
je hebt van die carbs en die willen niet optimaal presteren icm sommige cils/pijpen, dat is gewoonweg pech hebben, dan moet je improviseren om een oplossing te vinden, (en met deze methode is dat minder werk dan afstellen) en kan je daarna er voor kiezen om het nog eens een keer proberen af te stellen aan de hand van je resultaten.

kan hij zn kracht wel goed kwijt trouwens, niet erg lichte rollatoretjes?

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 22-9-2008 om 14:33 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
rallylc 22-9-2008 14:35 Print reply
Posts: 31
Rolletjes zijn gewoon orgineel omdat de standaard uitlaat eronder zit.
Met terugloper zal die vast nog wel benzine zuipen, dus daar begin ik ook niet aan.
 
MarTijn tzr 22-9-2008 14:46 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rallylc
Rolletjes zijn gewoon orgineel omdat de standaard uitlaat eronder zit.
Met terugloper zal die vast nog wel benzine zuipen, dus daar begin ik ook niet aan.


denk dat het benzineverbruik dan beter wordt. aangezien hij nu door de uitlaat wordt geknepen. met snellere uitlaat heeft die betere verbranding.

ik had ook eerst originele uitlaat op men tzr daarmee reed ik ongeveer 1:10(op rechte stukken) met de leovinci rijd ik makkelijk 1:20, 1:25. maarja dat moet je helemaal zelf weten
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Jorik92 22-9-2008 17:02 Print reply
Posts: 217
En wat betreft het nippeltje van de carb, kun je niet een stukje dikkere slang aan je carb maken, en zorgen dat het dunne slangetje in de dikke valt en er dan een beetje kit ofzo tussen drukken zodat het goed afsluit?

Tekening:

 
RM-sm 22-9-2008 17:16 Print reply

Posts: 3908
maar hoeveel verbruikt die dan precies?

want de een vind al dat die zuip als ze brommer 1:20 rijd...

ik stond om de dag aan de pomp...

Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 22-9-2008 om 17:17 uur.
 
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared
johankreidlerman 22-9-2008 17:58 Print reply

Posts: 3693
misschien de hele tijd op de choke ?
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
rallylc 23-9-2008 10:07 Print reply
Posts: 31
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
misschien de hele tijd op de choke ?


Zo dom ben ik niet

Dit bericht is gewijzigd door rallylc op 23-9-2008 om 10:17 uur.
 
rallylc 23-9-2008 10:14 Print reply
Posts: 31
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jorik92
En wat betreft het nippeltje van de carb, kun je niet een stukje dikkere slang aan je carb maken, en zorgen dat het dunne slangetje in de dikke valt en er dan een beetje kit ofzo tussen drukken zodat het goed afsluit?

Tekening:
afbeelding


Het kan een oplossing zijn, maar vind het meer een beun methode.
Als dat slangentje per ongeluk los schiet kan je er je cilinder ermee naaien en heel je moterblok zit dan onder de verse oliedrap.

Dit bericht is gewijzigd door rallylc op 23-9-2008 om 10:16 uur.
 
rallylc 23-9-2008 13:18 Print reply
Posts: 31
Heb een orginele peugeot 100cc luchtfilter set gekocht op ebay.

Er zit dus wel degelijk verschil in. De 50cc standaard filter is dus echt alleen maar goed te gebruiken met de 12mm gurtner.

Het filter voor de 17,5mm heeft een veel wijdere opening.



Deze ga ik dus gebruiken i.c.m de 17,5 gurtner.
 

Dit topic is 4421 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved