Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat powerband veranderen.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52214 - uitlaat powerband veranderen.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan-dx11 21-9-2008 16:29 Print topicpost

Posts: 4931
Ik heb een gianelli die extreem hoogtoerig is.
Hoe wordt deze laagtoeriger?? Moet ik dan bv het expansiegedeelte inkorten, of juist verlengen??
Of eerder een dikkere of dunnere trailpipe??

Of mischien nog iets anders??

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 21-9-2008 om 20:59 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

freak-out 21-9-2008 16:38 Print reply

Posts: 419
Andere uitlaat kope, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
 
>>derbi senda sm<< Minder CO2 uitstoot, De industrie ziet meer in het opvoeren van bomen!
Derbi-Olaf 21-9-2008 16:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: freak-out
Andere uitlaat kope, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

niet bij iedereen groeit het geld op de rug
en zelf experimenteren is ok nog eens veel leuker
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PRO TUNING 21-9-2008 16:44 Print reply

Posts: 4000
3 cm tussen je voorbocht lassen
 
jan-dx11 21-9-2008 20:58 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: freak-out
Andere uitlaat kope, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?


gewoon lekker kloten met een kut uitlaat, is niet slecht voor je hoor.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
3 cm tussen je voorbocht lassen


jah, direct waar hij uit de cilinder komt?? voor het expansie gedeelte??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
grasmaaier89 21-9-2008 21:02 Print reply

Posts: 14412
heel simpel
uitlaat kort, minder toeren (meer compressie) en meer trekkrecht
uitlaat lang, meer toeren (minder compressie) en minder trekkracht

zo heb ik t geleerd

Edit: bij Orange County Choppers zag ik dat,

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 21-9-2008 om 21:03 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
jan-dx11 21-9-2008 21:03 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
heel simpel
uitlaat kort, minder toeren (meer compressie) en meer trekkrecht
uitlaat lang, meer toeren (minder compressie) en minder trekkracht

zo heb ik t geleerd

Edit: bij Orange County Choppers zag ik dat,

Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 21-9-2008 om 21:03 uur.


welk deel van de uitlaat?? expansie??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
riccardot 21-9-2008 21:12 Print reply

Posts: 1096
Compressie heeft toch niks met een uitlaat te maken, althans bijna niks

Daarnaast heeft occ nog nooit een 2takt chopper gebouwd lijkt me
 
nielskempen 21-9-2008 21:13 Print reply

Posts: 469
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]


welk deel van de uitlaat?? expansie??

maar das 4 takt denk dat dat miss ook nog wel verschil maakt
 
grasmaaier89 21-9-2008 21:13 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]


welk deel van de uitlaat?? expansie??



euhm tjaa.. bij OCC maakten ze geen crosser alleen choppers eej

maar ik zou beginnen bij je tailpipe in te korten, en indien mogelijk ook afknijpen met een knijptang mijnes reed al snel van 110 naar 75 km/h
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
jan-dx11 21-9-2008 21:13 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Compressie heeft toch niks met een uitlaat te maken, althans bijna niks

Daarnaast heeft occ nog nooit een 2takt chopper gebouwd lijkt me


nee, dat weet ik. maar ik wil een lagere poweband.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Royal Club 21-9-2008 21:13 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Compressie heeft toch niks met een uitlaat te maken, althans bijna niks

Daarnaast heeft occ nog nooit een 2takt chopper gebouwd lijkt me


als jij ff 15centimeter aan het begin van je uitlaat braait zal ie echt niet zoveel toeren meer draaien hoor
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
jan-dx11 21-9-2008 21:23 Print reply

Posts: 4931
neej maar dan heb ik ook een poweband meer denkz
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Jorik92 21-9-2008 22:01 Print reply
Posts: 217
Volgensmij vatten sommige mensen hem verkeerd op, hij heeft gewoon een hoogtoerige uitlaat, waar hij een wat minder hoogtoerige uitlaat van wil maken, zodat hij eerder in zijn powerband zit?
 
RowdyCross 21-9-2008 22:06 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jorik92
Volgensmij vatten sommige mensen hem verkeerd op, hij heeft gewoon een hoogtoerige uitlaat, waar hij een wat minder hoogtoerige uitlaat van wil maken, zodat hij eerder in zijn powerband zit?




Ok simpel, las er een andere resonatiestuk op, anders kan je het gewoon niet veranderen, tussenruimte in resonatiestuk is alleen een pauze stuk, niet bepalend voor je toeren, maar is wel nodig.

http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf

Hier, lees dit door en bereken en maak je eigen uitlaat, doe het 20x en je hebt ervaring en ga uitlaten massa producren en word rijk, joepie.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Henk-88 21-9-2008 23:06 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
3 cm tussen je voorbocht lassen



Gedeelte tussen voor en achterconus verlengen werkt toch ook?


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
heel simpel
uitlaat kort, minder toeren (meer compressie) en meer trekkrecht
uitlaat lang, meer toeren (minder compressie) en minder trekkracht




Wel simpel, maar andersom dus
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 6207 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved