Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afgesteld, problemen nog niet weg.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 672 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52188 - Afgesteld, problemen nog niet weg.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chrisy76 20-9-2008 12:17 Print topicpost

Posts: 58
Nadat de motor veel stotterde, al heel snel afsloeg, en moeilijk lopend te krijgen was heb ik de ontsteking afgesteld... Alles leek al redelijk goed te staan, alleen de contactpunten leken wat te ver uit mekaar te staan. Dat aangepast, en nieuwe bougie erin gedaan en hij startte al veel makkelijker, hij valt alleen wederom erg snel uit en stottert veel...

Misschien nieuwe aanduiding op probleem: Als ik de bougie er uit haal is deze zwart, een soort drap zit erop..:/

Ideeën?
 

jeroentjen13 20-9-2008 12:22 Print reply
Posts: 850
hij krijgt teveel olie, had mijne ook!
gwn iets minder olie in doen en dan nog eens afstellen
 
Chrisy76 20-9-2008 12:25 Print reply

Posts: 58
Ok, dus er wat uit laten lopen gewoon? of bedoel je verkeerd mengsmering gemaakt?

En dan moet de ontsteking ook weer opnieuw worden afgesteld? Wat maakt dat voor verschil dan?

bedankt!

Dit bericht is gewijzigd door Chrisy76 op 20-9-2008 om 12:35 uur.
 
mtx-bart 20-9-2008 12:30 Print reply
Posts: 816
Meng gewoon 1:50 tot 1:40, en misschien moet je een veel kleinere sproeier maar eerst maar eens die benzine/olie verhouding goed brengen. Of heb je een oliepomp?
 
markhispania3 20-9-2008 12:31 Print reply

Posts: 1971
misschien een lekke keerring?
 
Chrisy76 20-9-2008 12:34 Print reply

Posts: 58
Nutteloze bijdrage...

Dit bericht is gewijzigd door Chrisy76 op 20-9-2008 om 12:35 uur.
 
Thijsje 20-9-2008 12:39 Print reply

Posts: 1687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Chrisy76
Nadat de motor veel stotterde, al heel snel afsloeg, en moeilijk lopend te krijgen was heb ik de ontsteking afgesteld... Alles leek al redelijk goed te staan, alleen de contactpunten leken wat te ver uit mekaar te staan. Dat aangepast, en nieuwe bougie erin gedaan en hij startte al veel makkelijker, hij valt alleen wederom erg snel uit en stottert veel...

Misschien nieuwe aanduiding op probleem: Als ik de bougie er uit haal is deze zwart, een soort drap zit erop..:/

Ideeën?

een soort drap erop, op jeb ougie?

dan mag je je blok loshalen, is de keering lek.
de bougie kan die olie niet goed verbranden, en blijft er een viese drap achter, komt in je uitlaat, uitlaat poort, op je cilinder kop, zuiger etc.. dus ff andere keering en gaan..


welke cilinder, welke carb welke sproeier, luchtfilter?? uitlaat?
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Chrisy76 20-9-2008 13:15 Print reply

Posts: 58
Ok, het is een Sachs 3V blok, alles standaard...

Ik heb er nog niet veel verstand van, waar moet ik die keering vinden en wat is het?

Ik probeer trouwens eerst nog de mengsmering beter te krijgen...
 
markhispania3 20-9-2008 13:20 Print reply

Posts: 1971
dus als ik het zeg is het een "nutteloze bijdrage" en als hij het zegt klopt het opeens wel, en dan zeg je ook nog eens dat je er zelf geen verstand van hebt, lekker figuur ben jij zeg. sorry misverstandje

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 20-9-2008 om 20:28 uur.
 
grasmaaier89 20-9-2008 13:22 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
dus als ik het zeg is het een "nutteloze bijdrage" en als hij het zegt klopt het opeens wel, en dan zeg je ook nog eens dat je er zelf geen verstand van hebt, lekker figuur ben jij zeg.


blijf ontopic aub.


wat gebeurt er dan precies?? is t als je ineens gas geef, of valt tie uit zich eigen uit?

en dat drab is duidelijk te zwaar gesmeert pak maar 1 op 40.


Dit bericht is gewijzigd door grasmaaier89 op 20-9-2008 om 13:22 uur.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Derbi-Olaf 20-9-2008 13:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
dus als ik het zeg is het een "nutteloze bijdrage" en als hij het zegt klopt het opeens wel, en dan zeg je ook nog eens dat je er zelf geen verstand van hebt, lekker figuur ben jij zeg.

zao bedoelde die het niet
hij wou eerst een stuk tekst typen, maar kwam er naderhand achter dat het behoorlijk onnuttig was dus heeft 'ie het geëdit
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Chrisy76 20-9-2008 15:39 Print reply

Posts: 58
@ Markhispania

Wat Derbi-Olaf zegt idd, ik had inderdaad zelf wat nutteloos getypt en dat weg ge-edit

@grasmaaier

Maar goed, als ik het gas het zelfde houd, gaat die wel even door maar slaat hij na een tijdje toch af... Als ik wel wissel, dan valt hij vrijwel direct uit...
 
Chrisy76 20-9-2008 17:48 Print reply

Posts: 58
Ik heb het mengsel nu beter gedaan, zat blijkbaar te veel olie in want nu zit er in ieder geval geen zwarte drap meer aan de bougie...

Alleen hij loopt nog steeds niet goed
 
Chrisy76 20-9-2008 20:06 Print reply

Posts: 58
Kreeg net weer idee,, Het feit dat hij er gewoon mee stopt moet dat niet gewoon iets met benzine- of luchttoevoer zijn? Ik bedoel lopen doet hij wel, alleen niet zo lang :/

Dit bericht is gewijzigd door Chrisy76 op 20-9-2008 om 20:06 uur.
 
markhispania3 20-9-2008 20:29 Print reply

Posts: 1971
wordt je vlotterbak niet leeg getrokken?
 
StephenOtto 20-9-2008 22:42 Print reply

Posts: 1193
luchtfilter?
 
KTM SX 250!!

Dit topic is 2347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved