Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Koppelings platen versleten...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52183 - Koppelings platen versleten...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bobboiten 20-9-2008 7:55 Print topicpost

Posts: 2771
Hey,
Volgens MaikelF12 (van BF) zijn mijn koppelings platen versleten. Nu wil ik dus even nieuwe bestellen maar ik vroeg me af of deze(http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO913519) goed zijn en lang meegaan.

BTW hoe kan ik het beste rijden nu nog? MaikelF12 zei dat ik het beste net onder me powerband (6.5 toeren) moet gaan schakel. klopt dit en/of heeft iemand nog andere tips?

P.S mijn setup is standaard op de uitlaat na en andere vertanding (13-47)ook rijdt ik graag tegen de 9 a 10k toeren aan

ff kicken



Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 20-9-2008 om 15:29 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one

Aquamaniac 20-9-2008 16:51 Print reply

Posts: 882
ligt eraan hoelang je wilt dat hij meegaat
als je altijd laag overschakelt slijt de boel wat minder hard en gaat alles wat langer mee (wordt hij wel erg lui van)

wil je hem wat feller houden en boeit de langere levensduur je niks dan gewoon lekker doortrekken tot het moment dat je voelt dat hij
niet fijn meer door wilt gaan dan schakel je lekker over




 
er gaat niks boven luchtkoeling
bobboiten 20-9-2008 17:47 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ligt eraan hoelang je wilt dat hij meegaat
als je altijd laag overschakelt slijt de boel wat minder hard en gaat alles wat langer mee (wordt hij wel erg lui van)

wil je hem wat feller houden en boeit de langere levensduur je niks dan gewoon lekker doortrekken tot het moment dat je voelt dat hij
niet fijn meer door wilt gaan dan schakel je lekker over






Ik wacht me loon even af... Dus moet ong nog een maandje mee. Kan ik hem dan nog wel lkkr doortrekken of nie? Wil het namelijk wel hou van dat felle

BTW ik rijdt alleen in het weekend

Dit bericht is gewijzigd door bobboiten op 20-9-2008 om 17:47 uur.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
steef ts70xk 20-9-2008 18:00 Print reply

Posts: 3244
whaha een 2takt lui geloof je het zelf

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 20-9-2008 18:11 Print reply

Posts: 10560
gewoon effe maandje schakelen zonder koppeling , en niet vol gas geven voor je wegrijd.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Aquamaniac 20-9-2008 18:22 Print reply

Posts: 882
ja tsx50 dat geloof ik ja
luiheid bij 2takt onstaat door rustig rijden waardoor het blok minder warm wordt en er meer kool kan ophopen in uitlaatpoorten uitlaat enz

met fel rijden zal de verbrandingsruimte sneller warm en ook warmer worden en dus ook de temparatuur van de uitlaatgassen enz enz enz
waardoor er meer olie meeverbrand en je minder snel koolafzettingen krijgt



 
er gaat niks boven luchtkoeling
bobboiten 20-9-2008 18:26 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
gewoon effe maandje schakelen zonder koppeling , en niet vol gas geven voor je wegrijd.


ok hard trappen dus :P zal wel lukken denk ik
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
steef ts70xk 20-9-2008 18:29 Print reply

Posts: 3244
hij haalt zun temp even goed wel een 4takt die word lui okeej maar 2takt

Dit bericht is gewijzigd door tsx 50 op 20-9-2008 om 18:32 uur.
 
S1lv3r 20-9-2008 18:46 Print reply

Posts: 5213
Koppeling is versleten op het moment dat je motor meer toeren gaat maken maar je niet meer versnelt. Gewoon koppeling blijven gebruiken en op tijd schakelen.
 
bobboiten 20-9-2008 18:48 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
Koppeling is versleten op het moment dat je motor meer toeren gaat maken maar je niet meer versnelt. Gewoon koppeling blijven gebruiken en op tijd schakelen.


2 verschillende dingen hoor ik nu die van hierboven lijkt me het logiste eigenlijk. iemand die het kan bevestigen?
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
S1lv3r 20-9-2008 18:53 Print reply

Posts: 5213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobboiten
[...]


2 verschillende dingen hoor ik nu die van hierboven lijkt me het logiste eigenlijk. iemand die het kan bevestigen?


Als je doet wat ik zeg is het niks anders dan rijden met een koppeling die niet versleten is (een goede manier dus). Waarom zou je ineens zonder de koppeling te gebruiken gaan rijden, terwijl hij nog wel goed óntkoppelt.
 
Derbi-Olaf 20-9-2008 18:54 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: S1lv3r
[...]


Als je doet wat ik zeg is het niks anders dan rijden met een koppeling die niet versleten is (een goede manier dus). Waarom zou je ineens zonder de koppeling te gebruiken gaan rijden, terwijl hij nog wel goed óntkoppelt.

idd, gewoon doorblijven rijden, je platen zijn tog al versleten, dus wat boeit het als ze een beetje extra slijten?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bobboiten 20-9-2008 18:55 Print reply

Posts: 2771
Ok dan blijf ik gewoon lkkr vol toeren rijden
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one

Dit topic is 646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved