Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - membraan tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 840 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52160 - membraan tuning
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TimoFuria 18-9-2008 22:13 Print topicpost

Posts: 183
ik zag dat je voor weinig geld je membraan spruitstuk en carter kunt laten tunen.
maar wat scheelt het vergeleken met ongetuned?
mijn setup is
70cc airsal
yasuni cross racing
19mm Dellorto PHBN
malossi luchtfilter
standaard membraan en standaard krukas
en het lijkt mij verstandig om dan ook een andere krukas erin te laten zetten of zal dat niet nodig zijn?
 

Tommyofzo 18-9-2008 22:16 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimoFuria
ik zag dat je voor weinig geld je membraan spruitstuk en carter kunt laten tunen.
maar wat scheelt het vergeleken met ongetuned?
mijn setup is
70cc airsal
yasuni cross racing
19mm Dellorto PHBN
malossi luchtfilter
standaard membraan en standaard krukas
en het lijkt mij verstandig om dan ook een andere krukas erin te laten zetten of zal dat niet nodig zijn?

haha, een beetje membraan tuning zal je echt niet merken in je vermogen hoor
 
mtx-bart 18-9-2008 22:18 Print reply
Posts: 816
krukasje houdt het denk ik wel met die setup. Carters opmaat maken zou best nog wel eens wat verschil kunnen geven. Bij mijn broer zijn oude scootAh merkte hij het aardig goed maar hij had wel een heftigere setup.

Membraan en spruitstuk tunen is het geld niet waard, ga je niet merken.

Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 18-9-2008 om 22:18 uur.
 
Royal Club 18-9-2008 22:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

haha, een beetje membraan tuning zal je echt niet merken in je vermogen hoor


het scheelt anders een pk als je het goed doet

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx-bart 18-9-2008 22:21 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


het scheelt anders een pk als je het goed doet



Ook op de setup van de ts denk je?
 
Royal Club 18-9-2008 22:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
[...]


Ook op de setup van de ts denk je?


denkut
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tommyofzo 18-9-2008 22:24 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


denkut

forreal? :/
 
Royal Club 18-9-2008 22:26 Print reply

Posts: 60390
goeie flow = meer vermogen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ikkejw 18-9-2008 22:26 Print reply

Posts: 9886
gewoon zelf doen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Ice Ap rs50 18-9-2008 22:26 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommyofzo
[...]

forreal? :/


kan niemand zeggen ook keiji niet,

testbanken is het antwoord, voor en na

scheelt vermogen als het goed gedaan wordt, maw niet gewoon gaten groter maken
 
GTI - GTD - BMW
mtx-bart 18-9-2008 22:27 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
gewoon zelf doen.


precies, lekker dremelen, kost je niet s
 
Ice Ap rs50 18-9-2008 22:30 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
[...]


precies, lekker dremelen, kost je niet s


beter doe je dan eerst wat 2 takt kennis op


want jullie denken wss: groter = beter

nou, niet dus
 
GTI - GTD - BMW
mtx-bart 18-9-2008 22:31 Print reply
Posts: 816
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


beter doe je dan eerst wat 2 takt kennis op


want jullie denken wss: groter = beter

nou, niet dus


Bedoel ik niet, ik bedoel lkkr glad maken, polijsten

Niet uitboren

Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 18-9-2008 om 22:31 uur.
 
TimoFuria 18-9-2008 22:36 Print reply

Posts: 183
zou cilinder tuning meer uitmaken dan?
alleen dan slijt me cilinder toch harder en da wilk eigenlijk niet daarom vroeg ik of die andere veel uitmaakte.
 
Ice Ap rs50 18-9-2008 22:36 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-bart
[...]


Bedoel ik niet, ik bedoel lkkr glad maken, polijsten

Niet uitboren

Dit bericht is gewijzigd door mtx-bart op 18-9-2008 om 22:31 uur.


weinig nuttig, win je niets mee

@ ts: cilinder 'pasmaken' op je carter maw zorgen dat de poorten mooi overlopen, en die airsal is vlinderpoort?

daarbij, wat ik zou doen is als je toch meer vermogen wilt

conti chr inlaatsetje en dellie 21mm
en dan je carters aanpassen
win je zeker wat mee

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 18-9-2008 om 22:39 uur.
 
GTI - GTD - BMW
ikkejw 18-9-2008 22:37 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimoFuria
zou cilinder tuning meer uitmaken dan?
alleen dan slijt me cilinder toch harder en da wilk eigenlijk niet daarom vroeg ik of die andere veel uitmaakte.



ehm ja, membraam flowen ga je vrijwel niks van merken.

ff de timing van je cilinder goed zetten kan wonderen doen
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 3137 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved