Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Project uitlaat geslaagd

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1173 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5215 - Project uitlaat geslaagd
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Slammer 23-8-2002?14:57 Print topicpost
Posts: 333
Ik vroeg hier dus laatst hoe je een uitlaat laagtoeriger kon maken. Daarna heb ik bij het ophalen van mn nieuwe Euro cilinder bij Jos Dijkman nog even geinformeerd hoeveel cm. erbij moest om de uitlaat beter te laten functioneren.
2 cm. was het advies.

Ben dus maandagmiddag met een vriend aan de slag gegaan en heb vlak onder het bevestigingspunt onder de cilinder de uitlaat (tecno) doorgeslepen en hebben we er 2 cm. tussengelast. Gevolg, uitlaat begon eerst bij 9000/9500 toeren mee te werken en nu bij 8000! Dit vindt mn DTtje toch een stuk leuker dan die toeren waar ie toch te heet/contactpunt gezeur en ellendig van wordt.
 

Pingu 23-8-2002?18:32 Print reply
Posts: 1842
als ik hem nou zou inkorten --> hoogtoeriger, kan dat niet gewoon bij bevestiging aan cil? daar loopt ong. 2cm recht, rest is allemaal 'vloeiend' zegmaar
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Rene 23-8-2002?19:30 Print reply
Posts: 2573
weet niet of dat gaat lukken, want dan komt de
hele uitlaat 2 cm meer naar achteren he,
of dat bij dat ophangingspunt goed uitkomt, en onder bij het blok..
denkdenk
trouwens bij een techno loopt ie heel ruim
dus moet wel gaan.
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Pingu 24-8-2002?18:54 Print reply
Posts: 1842
asj je hem inkort komtie verder naar voren denk... maaruh wie heeft zen tecno weleens ingekort en hoeveel?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
wipe-out 24-8-2002?19:45 Print reply

Posts: 7672
ik kan me vaag ergens herinneren dat Symen dat ooit weleens gedaan heeft, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet helemaal zeker :/
 
verwijderd 24-8-2002?19:55 Print reply
Posts: 4082
ja, klopt, 4cm ingekort!! maar dat was teveel bleek, vermogen begind nu bij 10.000-10.500 , uitlaat is nu hoogtoeriger dan de cil. dus ik denk dat het uitlaat nog hoogtoeriger is, maar ik heb hem zo extreem ingekort in de hoop dat m'n onderkuip dan zou passen. maar past nog niet :(

maar uitlaat verlengen noem jij al een project? :S

[This message is edited by symen kalsbeek on 24-8-2002 19:58]
 
wipe-out 24-8-2002?20:10 Print reply

Posts: 7672
hmm, zie je wel, m'n geheugen laat me nog steeds niet in de steek

en voor sommige mensen is een uitlaat verlengen/verkorten al een hele toer hoor symen, zou het voor mij ook zijn

[This message is edited by wipe-out on 24-8-2002 20:11]
 
mt-driver 24-8-2002?22:13 Print reply
Posts: 231
plaats een dubbele demper, dan heb je ook eerder vermogensafgifte bij lagere toeren.
 
Martijn 24-8-2002?23:24 Print reply
Posts: 10000
wrom is dat dan weer?
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wipe-out 25-8-2002?03:17 Print reply

Posts: 7672
meer tegendruk?
 
Steve_ZHC 25-8-2002?04:39 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: wipe-out?

meer tegendruk?


Nee raar figuur, juist NIET!!!
Want hij kan z'n gassen eerder/meer tegelijkertijd kwijt, dus minder tegendruk, minder trekken en waarschijnlijk sneller rijden.

Edit:
Neem dan trouwens wel een Ninja Open Twin demper voor RS/GPR/etc. en niet die wwardeloze dubbele MT dempers, want die laatstgenoemde knijpt nl heel erg af!!!==>trekt minder hard, rijd minder hard, meer kabaal.

[This message is edited by MT7 Racer on 25-8-2002 04:42]
 
verwijderd 25-8-2002?09:23 Print reply
Posts: 4082
je hebt wel een splitsing, en ze zijn meestal wat brak gemaakt, maybe heb je daardoor meer tegendruk, maar tegendruk moet je eigenlijk met dikte tailpipe bepalen, en evt lengte

[This message is edited by symen kalsbeek on 25-8-2002 09:25]
 
Rick 25-8-2002?09:27 Print reply

Posts: 3788
door dat verloopstukje op zo'n ninja open twin demper wordt je uitlaat ookal een stukje langer aan het einde he!
 
Ride like your ass is on fire!!!
Pingu 25-8-2002?11:47 Print reply
Posts: 1842
Quote:
ja, klopt, 4cm ingekort!! maar dat was teveel bleek, vermogen begind nu bij 10.000-10.500 , uitlaat is nu hoogtoeriger dan de cil. dus ik denk dat het uitlaat nog hoogtoeriger is, maar ik heb hem zo extreem ingekort in de hoop dat m'n onderkuip dan zou passen. maar past nog niet

maar waar heb je die 4cm weggehaald? voor de expansie, of in de expansie? want voor de expansie is wel een stukje wat recht loopt, dat kun je denk ik makkelijk in korten
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
verwijderd 25-8-2002?12:24 Print reply
Posts: 4082
vooraan.
hele inschuif gebeuren eraf gechopt. zit geen recht stukje meer op
 
wipe-out 25-8-2002?12:31 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

Quote:
Originally posted by: wipe-out?

meer tegendruk?


Nee raar figuur, juist NIET!!!
Want hij kan z'n gassen eerder/meer tegelijkertijd kwijt, dus minder tegendruk, minder trekken en waarschijnlijk sneller rijden.


hmm, ja, daar zeg je zoiets. naja, was gisteravond om half 4 niet helemaal nuchter meer zullen we maar zeggen
 

Dit topic is 1470 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved