Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - scooter cilinder op puchblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 617 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52146 - scooter cilinder op puchblok
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6641 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 18-9-2008 21:58 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wat dan? elektrische waterpomp, radje pasmaken, en gaan


ook nog slangen , een accu , en koelvloeistof enzo toch.

naja ik geloof er maar weinig van dat dit project uitgevoerd word.

een cilinder pasmaken kwa draadeinden kan volgens mij vrij simpel dmv een adaptorplaat, die met verzonken bouten op het carter word geschroeft en andersom waar de cilinder opkomt.

dan zit je alleen nog met de slag, de spoelpoorten overlopen cilinder in carter , cartervolume, plaatsen van een membraan

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 18-9-2008 om 21:59 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
rik hulkenberg 18-9-2008 22:01 Print reply

Posts: 10029
waterpomp hoeft niet eens bij sommige lc cilinders
 
Royal Club 18-9-2008 22:01 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
waterpomp hoeft niet eens bij sommige lc cilinders


heeft weer iemand wat gelezen over LC mb cilinders hoor
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
farmer tuning 18-9-2008 22:29 Print reply

Posts: 703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


heeft weer iemand wat gelezen over LC mb cilinders hoor

in prinzipe ele lc cilinder als je naar de waterstroom kijkt. ik denk dat het niet genoeg koelt maar in principe kan het want warme condens gaat omhoog en condenseert in de rad en zakt dan weer als water je cil in in principe kan dit correct me if im wrong
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
rik hulkenberg 18-9-2008 22:30 Print reply

Posts: 10029
werkt idd wel maar het beste is gewoon een waterpomp
 
farmer tuning 18-9-2008 22:31 Print reply

Posts: 703
ja persies maar ik kan mij herrineren dat iemand al een keer een scoot cil op een puch gedaan heeft wel vaker ik ga het ff opzoeken.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
ricardo 18-9-2008 22:33 Print reply
Posts: 605
simpel toch om hem lc te maken , je neemt t vliegwiel en een waterpomp deksel van een scooter van een aerox bijv. die hebben een uitwendige waterpomp ( wil zeggen dat die niet "in" t blok zit ) daar zit een soort wiel met gaten in waar rubberen pootjes in komen ( 3 stuks) die pootjes zitten op je vliegwiel(normaal bij een scooter waarbij het hoort) dan zou je alleen 3 gaatjes op de juiste plaats moeten maken en schroefdraard in tappen zodat de pootjes aan t vliegwiel bevestigd zit dan kijk je of de pootjes niet te lang zijn dat ze tegen je contactpunten komen ofzo dat het vrij draait dan moet je alleen een adapter maken van puch vliegwiel deksel naar waterpompdeksel.. dan zet je er de slangen op 1 naar radiateur, andere naar cilinder en als ik me niet vergis heeft iemand op het "puchforum" al gemaakt met een aprillia sr cilinder ( mina horizontaal) een puch maxi watergekoeld, lijkt me wel geinig om een x te bouwen
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
farmer tuning 18-9-2008 22:38 Print reply

Posts: 703
jij zegt het wel zo simpel maar dat is het niet. dat wat jij zegt is leu en aardig maar natuurlijk niet alles gewoon een extern waterpompje is veel mooier en als het lukt kan die op je licht spoel. of op een accu die door je lichtspoel wordt opgeladen. heb je mish geen licht meer who cares je bent toch al illegaal. veder zou ik een cil zoeken met een maat die overeen komt met jouw tapeinden en slag en carter groote.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
rik hulkenberg 18-9-2008 22:40 Print reply

Posts: 10029
ik denk niet dat je zo effe een vliegwiel van een scooter op een puch kan zetten ivbm draad

en dan het ik het nog niet eens over de onsteking
 
ricardo 18-9-2008 22:41 Print reply
Posts: 605
nee hoeft niet in de deksel zelf zit het mechanisme al je hoeft hem alleen aandrijven en dat kan je mooi doen door je krukas zoals hoe het normaal hoort alleen niet bij ori blok...


en nee je neemt gewoon vliegwiel die bij die puch hoort dan meet je met het andere vliegwiel af dan boor je gaatjes m4,5 d8 ik ( weet niet ckr) dan tap je schroefdraad m5 dan pak je die pootjes die draai je in t vliegwiel en dan heb je een puch vliegwiel met pootjes , dan hoef je alleen een adapter te maken dat het kapje gooed aansluit op het puchblok , mischien met btje polypester spelen ? zelf kapje maken

http://img247.images...5417/p1010030af2.jpg dat is de deksel war HET allemaal in zit :
http://www.euroscoot...&h=112&page=

die witte ronde schijf daar komen drie pootjes in die aan het vliegwiel zit dan hoef je het alleen te maken dat die waterpomp deksel aan t blok blijft zitten zodat die witte schijf meedraaid met de krukas

Dit bericht is gewijzigd door ricardo op 18-9-2008 om 22:49 uur.
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
PRO TUNING 19-9-2008 10:14 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
als je ff doordenkt

ik zie dat ze geregeld Derbi cilinders op kreidlers bouwen, omdat de slag hetzelfde is (denk ik?)

kreidlers hebben dan denk ik zelfde slag als puch..

dus beter bouw je een derbi cilinder op je puch


Derbi = 40.00 mm slag
Kreidler = 39.70 mm slag
Puch = 43.00 mm slag

Neem een 75 cc Parmakit Monza cilinder dan heb je al meer vermogen als wat je koppeling / krukas aankan.

 
racing_brillie 23-9-2008 23:12 Print reply
Posts: 64
koop een 80 metrakit, lichte vertanding en een hpi

lig je zo op je achterhoofd:P

 

Dit topic is 6641 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved