Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Lichten stuk Ineens !

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1148 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #52142 - Lichten stuk Ineens !
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 976 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jasper Strahiem 18-9-2008 17:29 Print topicpost

Posts: 1950
(honda mb)

laatst wou ik mijn lichten aan doen maar se deden niets, voor en achter. Accu bleek stuk te zijn. Dus ik de accu er uit gehaald en toen deden de lichten het weer als die liep, maar dat is logisch zonder accu.

Als ik de multi meter op deze stand heb: en hem op de min en plus zet waar de accu op zat,


mag die dan op 0.0 gaan staan? Dus dat die contact heeft? Of betekent dit dat ik kortsluiting ergens heb?

Nu doen ze het weer niet. Ze zijn niet door gefikt! Als ik de multimeter op de min van de lamp houd en het frame maakt die contact. Ook waar de stroom uit de hoes komt en dan door het contact + lichtschakelaar gaat heb ik doorgemeten. Alles is goed. Toen het voltage gemeten als de brommer aan stond, beetje gas gegeven etc maar 0,0 volt. Hij krijgt dus geen stroom meer. Nu dacht ik ook aan de silicium gelijkrichter, maar waar zit die?

Ik ben er nu al 5 uren mee bezig geweest en kan het niet vinden

Graag hulp!

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 18-9-2008 om 17:30 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 18-9-2008 om 17:31 uur.
 
Make the most of now

Honda MB70cc 18-9-2008 17:42 Print reply

Posts: 669
de gelijk richter zal het niet zijn, ik heb deze al 2x doorgebrand, maar dan laat hij gewoon allestroom door..dus dan zou hij veelsteveel volt moeten geven, gelijkrichter is er voor om zelf stroom optenemen, gedeelte naar de lampen te sturen en een gedeelde naar de accu te sturen..ik denk dus meer aan je lichtspoel..
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Jasper Strahiem 18-9-2008 17:44 Print reply

Posts: 1950
Hoe zou ik kunnen na gaan of dat het is? En hoe kan die ineens stuk gaan?
 
Make the most of now
Honda MB70cc 18-9-2008 17:46 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Hoe zou ik kunnen na gaan of dat het is? En hoe kan die ineens stuk gaan?

hoe hij opeens stuk gaat weet ik niet. maar meet al je draden is door die van de ontsteking komen..wss heeft een gedeelte het wel stroom(die naar de bobine enzo gaan) en een ander gedeelte van de draden niet..(die voor de verlichting)

mocht je daar wel overal stroom hebben moet je verder het licht traject afmeten, en kijken van hey hier heb ik wel stroom, en daar niet..(met de moter die loopt natuurlijk) en zo kan je er achterkomen of er ergens een kabel breuk zit, of of er iets anders kapot is.

check je aarde ook eventjes trouwens!
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Jasper Strahiem 18-9-2008 17:48 Print reply

Posts: 1950
aarde is naar je frame tog?
 
Make the most of now
Jorik92 18-9-2008 17:54 Print reply
Posts: 217
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
aarde is naar je frame tog?

Klopt, aarde is de massa, dus de min die contact heeft met het frame/blok
 
Jasper Strahiem 19-9-2008 13:25 Print reply

Posts: 1950
Mag de witte draad die van de wisselstroomgenerator(ontsteking) af komt in verbinding staan met de massa?

Mag de plus en de min waar eerst de accu op zat contact maken?

iedereen die iets weet graag !





Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 19-9-2008 om 13:29 uur.
 
Make the most of now
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-9-2008 13:32 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Mag de witte draad die van de wisselstroomgenerator(ontsteking) af komt in verbinding staan met de massa?

Mag de plus en de min waar eerst de accu op zat contact maken?

iedereen die iets weet graag !



afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 19-9-2008 om 13:29 uur.


Je ziet toch op dat draadschema dat die witte draad naar je gelijkrichter moet gaan ?

als je de batterij er van tussen haalt moet je de plusdraad goed aftapen, want op deze draad komen spanningen, en je wil je spoel niet kortsluiten. Beter nog is een condensator ertussen te zetten, of een nieuwe batterij uiteraard

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Jasper Strahiem 19-9-2008 13:38 Print reply

Posts: 1950
wat bedoel je met aftappen?

En mijn die witte draad maakt bij mij dus wel contact met de massa. als ik hem doormeet gaat die op o.o weerstand staan
 
Make the most of now
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 19-9-2008 14:06 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
wat bedoel je met aftappen?

En mijn die witte draad maakt bij mij dus wel contact met de massa. als ik hem doormeet gaat die op o.o weerstand staan


Normaal zit er op de plus al een vierkante rode rubber, zodat 'nooit' contact kan maken met je massa (frame enz.). Maar het veiligste is nog extra tape te gebruiken, naar mijn mening best over de connector.

Als je op die stand meet, moet je dikwijls het een en ander afkoppelen, anders meet je misschien iets anders.

Normaal meet je voltages...dus als je niet zeker bent van je witte draad ga je het voltage over de witte draad en de groene draad meten, of ook nog je (gelijk)spanning over je blauwe en rode draad.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 976 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved