Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52135 - uitlaat tsx
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

pimmeke 18-9-2008 16:26 Print topicpost

Posts: 263
nou nu weet ik dus denk ik eindelijk wat het probleem is met mn tsx.. DE UITLAAT, heb er nu een homoet sp6 onderhangen dus voor een cilinder met 6spoelpoorten, nu heeft mijn cilinder er maar 4.. dus ik wil een andere uitlaat gaan kopen.. heeft iemand nog ervaringen met een beetje een fatsoenlijke uitlaat voor tsx? post ze alsjeblieft
 
KOEKERT!

Twizz 19-9-2008 15:26 Print reply

Posts: 851
Ik heb tot nu toe voor de TS50X (met dus 50cc of 50snel) over deze uitlaten gehoord.
DEZE GEGEVENS GAAN UIT VAN 50SNEL

Suzuki originele uitlaten:
*1361*:
schijnbaar dé uitlaat voor 50snel, met een erg brede powerband die hoog oploopt(van 6500 toeren tot 14000 toeren)
Lastig aan te komen, omdat deze in Nederland in principe niet legaal is.

*1366* :
deze heb ik bij n tsx gast hier 5km vandaan zien liggen(die heeft een stuk of 20 uitlaten voor TS50X), zelf wist hij niet waar deze vandaan kwam)

*1374* : Dit is de bekendste, want dit is de originele uitlaat voor in Nederland. Kenmerken: is zwaar(in gewicht), is erg stil, heeft ook gewoon hitteschild(andere 2 overigens ook), en is dus erg traag en gaat niet verder dan 7500 toeren, tenzij de cilinder een beetje gekieteld word. Rijdt laagtoerig wel lekker.
Makkelijk aan te komen aangezien deze vaak vervangen wordt door een snellere uitlaat.


Uitlaten voor Suzuki TS50X van andere producenten

Malossi: Hier weet ik weinig over, doet schijnbaar ongeveer hetzelfde als een *1361* en lijkt op ori uitlaat.

Proma/Tecnigas: Heeft smalle powerband(7500 toeren tot 9500 toeren, ik heb de ervaring met deze uitlaat dat hij voor de powerband nogal 'stilvalt'), deze wordt meestal gebruikt op de 'opgevoerde' TSX'en. Proma wordt niet meer gemaakt, Tecnigas is de vervanger. Verschil is dat Tecnigas matzwart is en proma blank metaalkleur. Heeft geen hitteschild en lijkt niet op ori.

Gianelli: Hier weet ik niet veel over te vertellen, het feest begint schijnbaar al op wat lagere toeren dan de Proma, maar zijn voor de rest redelijk vergelijkbaar. Heeft geen hitteschild en lijkt niet op ori. Is uit productie, maar zijn hier en daar nog wel nieuw aan te komen.

Homoet: voor zover ik weet de enige onderlangs uitlaat voor de TSX en daarmee voor zover ik weet de enige Expansie voor TSX. Rijdt schijnbaar erg lekker met 70cc en heeft rond de 7000 toeren al lekker veel kracht. Heeft een toch wel wat bredere powerband dan een Proma of Gianelli. Deze uitlaat valt vanwege zijn uiterlijk wel meteen op voor de politie en is dus eigenlijk slecht geschikt voor weggebruik.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 19-9-2008 om 15:52 uur.
 
houw ns op!
Schuurman 19-9-2008 15:45 Print reply

Posts: 659
Ik heb op mijn tsx met 70 malossi eerst een proma gehad, en nu een gianelli. mijn ervaringen met deze twee zijn precies andersom dan wat Twizz verteld.

Gianelli is vrij hoogtoerig, en heeft niet echt veel kracht onderin. de Proma daarentegen deed veel onderin de toeren. toen ik deze uitlaat eronder had kon ik er een caravan mee slepen, en hij reed ook gewoon stationair weg in de 5. dit lukt met de Gianelli niet meer.
 
Twizz 19-9-2008 15:50 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
Ik heb op mijn tsx met 70 malossi eerst een proma gehad, en nu een gianelli. mijn ervaringen met deze twee zijn precies andersom dan wat Twizz verteld.

Gianelli is vrij hoogtoerig, en heeft niet echt veel kracht onderin. de Proma daarentegen deed veel onderin de toeren. toen ik deze uitlaat eronder had kon ik er een caravan mee slepen, en hij reed ook gewoon stationair weg in de 5. dit lukt met de Gianelli niet meer.

correct me if i'm wrong

dankje, kzal het even aanpassen.


[edit: ]

mijn ervaringen zijn gebaseerd op 50snel, duz ik laat het ff zo staan

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 19-9-2008 om 15:52 uur.
 
houw ns op!
steef ts70xk 19-9-2008 16:28 Print reply

Posts: 3244
gianelli heb ik erondermaar rijd ook gewoon stationnair weg
denk toch dat tussen die moet kiezen, maar proma is die nog nieuw te koop?
 
pimmeke 19-9-2008 16:31 Print reply

Posts: 263
enig idee waar ik het best 1361 of 1366 uitlaat kan halen? en gianelli is wat dat betreft dus beter als die proma?
 
KOEKERT!
steef ts70xk 19-9-2008 16:33 Print reply

Posts: 3244
proma geen ervaring mee maar vin die wel mooier:P
 
Twizz 19-9-2008 16:37 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pimmeke
enig idee waar ik het best 1361 of 1366 uitlaat kan halen? en gianelli is wat dat betreft dus beter als die proma?

de x1366x heb ik zien liggen, maar verder nooit iets over prestaties gehoord?
maar als je er een wilt hebben ik heb hier een adresje voor je

ik zou beter voor de 1361 gaan als je er een kunt vinden, ik heb proma en wil er vanaf vanwege de smalle powerband

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 19-9-2008 om 16:38 uur.
 
houw ns op!
steef ts70xk 19-9-2008 16:38 Print reply

Posts: 3244
moet binne kort ook nieuwe uitlaat maar die verschilnde uitlaten gaat de 1 harder dan de ander?


Dit bericht is gewijzigd door tsx 50 op 19-9-2008 om 16:39 uur.
 
Twizz 19-9-2008 16:58 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx 50
moet binne kort ook nieuwe uitlaat maar die verschilnde uitlaten gaat de 1 harder dan de ander?


Dit bericht is gewijzigd door tsx 50 op 19-9-2008 om 16:39 uur.

de x1361x gaat ook werkelijk harder omdat je hier ongeveer 1.4x zoveel toeren kunt maken als een andere uitlaat..(naar de powerband kijkend)
 
houw ns op!
Henk-88 19-9-2008 17:17 Print reply

Posts: 26703
Als het over de 50cc bovenlangs-uitlaten gaat dan levert Proma een net iets bredere powerband op dan de Gianelli.
De Malossi lijkt er erg op qua uiterlijk iig, geen ervaring mee verder.

Zowel de x1374x als de x1361x hebben geluiddempend materiaal aan de binnenzijde en zijn beide lekker stil idd.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
de x1361x gaat ook werkelijk harder omdat je hier ongeveer 1.4x zoveel toeren kunt maken als een andere uitlaat..(naar de powerband kijkend)


Hangt wel van de cilinder of de tuning ervan af.

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 19-9-2008 om 17:18 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
pimmeke 19-9-2008 17:29 Print reply

Posts: 263
nog enige site waar ik uitlaten ofzo kan bestellen? ook voor die *13##* uitlaten?
 
KOEKERT!
Twizz 19-9-2008 17:46 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88


[...]




Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 19-9-2008 om 17:18 uur.

grootste gedeelte van de info over die 1361 heb ik van jou

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 19-9-2008 om 17:46 uur.
 
houw ns op!
brommerloos91 19-9-2008 18:03 Print reply

Posts: 196
http://www.opvoeren....tl&Srtn=Uitlaten

of anders moet je schaaf bromfietsen ff bellen:
Mob.: 06 22151489
Tel.: 0513 541 091
www.schaafbromfietsen.nl

hij heeft het niet op zijn site staan maar hij heeft het wel en is goedkoper

Dit bericht is gewijzigd door tsx-debieltje op 19-9-2008 om 18:03 uur.
 
goeiedag met schaaf
pimmeke 22-9-2008 17:02 Print reply

Posts: 263
kortom wat raden jullie aan gianelli of proma?
 
KOEKERT!

Dit topic is 1174 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved