Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mijn andere mtx nog verder opvoeren...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 875 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52131 - mijn andere mtx nog verder opvoeren...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom_Honda 18-9-2008 13:20 Print topicpost
Posts: 81
Voor de mensen die mijn mtx nog niet gezien hebben.... het is een mtx-r uit 1980 met een 125 cc athena cilinder mtx 24 mm mikuni en 80 cc ori uitlaat met hpi ontsteking ( 6 bak ) nou wil ik hem nog verder opvoeren, ik zat zelf te denken aan een grotere carb en andere uitlaat.... maar welke iemand tips of ervaring hiermee....
alle ideeen zijn welkom....
alvast bedankt
 

grasmaaier89 18-9-2008 13:23 Print reply

Posts: 14412
een cr125 uitlaat als je een HGS kan scoren zit je goed
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Tom_Honda 18-9-2008 13:27 Print reply
Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
een cr125 uitlaat als je een HGS kan scoren zit je goed


ik vindt het idee GEWELDIG maaaar.. past dat... ik kan wel wat slijpen en lassen als het moet... maar daar heb ik eigenlijk niet zo van....
en zit zo'n ding niet vast met veren in plaats van bouten... want dan ben ik genaaid... want ik heb bouten

Dit bericht is gewijzigd door Tom_Honda op 18-9-2008 om 13:28 uur.
 
- Kevin - 18-9-2008 13:29 Print reply

Posts: 8086

  • Cilinder bewerken
  • Cilinderkop bewerken
  • Ander membraan, V-Force3 passend maken
  • Beter spruitstuk
  • 28 mm Keihin PWK D-slide (met serienummer, de echte dus), laten flowen voor nog betere prestaties
  • Betere uitlaat, opmaat is helemaal mooi, HGS 125 cc kan eventueel ook wel, maar moet je dan wel even passend maken


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_Honda
ik vindt het idee GEWELDIG maaaar.. past dat... ik kan wel wat slijpen en lassen als het moet... maar daar heb ik eigenlijk niet zo van....
en zit zo'n ding niet vast met veren in plaats van bouten... want dan ben ik genaaid... want ik heb bouten

Dit bericht is gewijzigd door Tom_Honda op 18-9-2008 om 13:28 uur.


Questie van een flens aanpassen, er is een bestaande flens die je wel kunt gebruiken denk ik. Niet zo heel veel werk. Proma heeft bijv ook een veer aansluit systeem, maar daar zit een flens bij die je weer moet bouten vast moet maken.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 18-9-2008 om 13:31 uur.
 
Tom_Honda 18-9-2008 13:32 Print reply
Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -

  • Cilinder bewerken
  • Cilinderkop bewerken
  • Ander membraan, V-Force3 passend maken
  • Beter spruitstuk
  • 28 mm Keihin PWK D-slide (met serienummer, de echte dus), laten flowen voor nog betere prestaties
  • Betere uitlaat, opmaat is helemaal mooi, HGS 125 cc kan eventueel ook wel, maar moet je dan wel even passend maken



okeeee maar overdrijven is ook een kunst het geld groeit me namelijk niet op de rug... liefst iets wat past en werkt cilinder tunen enzo daar kon ik ook nog wel op komen, maar gaat de betrouwbaarheid van de cilinder daar niet op achteruit
 
grasmaaier89 18-9-2008 13:33 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_Honda
[...]


ik vindt het idee GEWELDIG maaaar.. past dat... ik kan wel wat slijpen en lassen als het moet... maar daar heb ik eigenlijk niet zo van....
en zit zo'n ding niet vast met veren in plaats van bouten... want dan ben ik genaaid... want ik heb bouten

Dit bericht is gewijzigd door Tom_Honda op 18-9-2008 om 13:28 uur.



nah, je linkerkap moet er wel af
en ga wel zoeken naar een oudere type cr uitlaat, de hebben de meeste kans op passen.
en als tie veertjes heeft, moet je ff een flens maken (bijvoorbeeld van je oude uitlaat). En daar overheen schuiven
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Tom_Honda 18-9-2008 13:36 Print reply
Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



nah, je linkerkap moet er wel af
en ga wel zoeken naar een oudere type cr uitlaat, de hebben de meeste kans op passen.
en als tie veertjes heeft, moet je ff een flens maken (bijvoorbeeld van je oude uitlaat). En daar overheen schuiven


oke duidelijk... maar waarom moet de linker kap eraf.. is de uitlaatbocht van zo'n uitlaat groter
oh en nog iets, een honda cr uitlaat loopt toch aan de rechterkant en niet eerst links en daarna overhet blok naar rechts??

Dit bericht is gewijzigd door Tom_Honda op 18-9-2008 om 13:39 uur.
 
- Kevin - 18-9-2008 13:40 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_Honda
okeeee maar overdrijven is ook een kunst het geld groeit me namelijk niet op de rug... liefst iets wat past en werkt cilinder tunen enzo daar kon ik ook nog wel op komen, maar gaat de betrouwbaarheid van de cilinder daar niet op achteruit


Ik overdrijf niet, jij wilde hem nog meer opvoeren. Het kost geld ja, maarja niks is gratis en een hobby kost nu eenmaal geld. Je kunt ook zelf je cilinder bewerken en je kop laten bewerken kost geen vermogen hoor.

De betrouwbaarheid gaat niet achteruit, mits je het goed doet (laat doen) en je jouw brommer goed onderhoudt.

Over dat flens idee aanpassen, dat zei ik net ook al .
 
Tom_Honda 18-9-2008 13:53 Print reply
Posts: 81
en een opmaat uitlaat... was kost dat dan??
 
-simon- 18-9-2008 14:00 Print reply

Posts: 8211
rond de 200 heb je er een volgens mij.

en een 125cc crosser uitlaat moet je toch redelijk wat aan verlassen om het goed pas te krijgen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 18-9-2008 14:01 Print reply

Posts: 10560
denk dat je beter een dpr , of std pijp voor cr kan zoeken , die zijn iets minder hoogtoerig dan hgs oid , en verwacht dat die beter aansluit bij je cilinder

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 18-9-2008 om 14:01 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
grasmaaier89 18-9-2008 14:02 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_Honda
[...]


oke duidelijk... maar waarom moet de linker kap eraf.. is de uitlaatbocht van zo'n uitlaat groter
oh en nog iets, een honda cr uitlaat loopt toch aan de rechterkant en niet eerst links en daarna overhet blok naar rechts??

Dit bericht is gewijzigd door Tom_Honda op 18-9-2008 om 13:39 uur.



ja loopt rechtsom, en dat kapje meot eraf ander smeult heel je kap weg

en een opmaat.. tis wel duur... geen idee hoeveel want tis meestal verchillend
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Tom_Honda 18-9-2008 14:03 Print reply
Posts: 81
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]



ja loopt rechtsom, en dat kapje meot eraf ander smeult heel je kap weg

en een opmaat.. tis wel duur... geen idee hoeveel want tis meestal verchillend


oh oke nu snap ik het maar jij zei net linker kapje.... verwarrend snap je
 
grasmaaier89 18-9-2008 14:05 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tom_Honda
[...]


oh oke nu snap ik het maar jij zei net linker kapje.... verwarrend snap je




ow niet eens door ja k zit middenin de les, dus tis allemaal best druk
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Tom_Honda 18-9-2008 14:05 Print reply
Posts: 81
hahaha lol

maar zit de radiateur dan niet vreselijk in de weg??? kan hem ook wel aan de linker kant zetten maar dan heb ik weer andere slangen nodig

Dit bericht is gewijzigd door Tom_Honda op 18-9-2008 om 14:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Tom_Honda op 18-9-2008 om 14:07 uur.
 

Dit topic is 507 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved