Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamaha dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52121 - yamaha dt
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jelle52 17-9-2008 22:19 Print topicpost
Posts: 23
hallo,

ik heb mijn yamaha dt opgeknapt en vandaag heb ik er sinds een lange tijd weer op gereden. het gewoon allemaal standaard. alleen als ik een lange tijd gereden heb gaat het vermogen oppeens een stuk achteruit en blijft hij niet meer stationair lopen. ook trekt hij niet door in zijn 4. heeft iemand een id wat dit zou kunnen zijn?

bedankt alvast

Jelle
 

mtx-bart 17-9-2008 22:22 Print reply
Posts: 816
Loopt hij niet keihard warm? Draai je bougie er eens uit en kijk eens wat voor kleur hij heeft. Als hij wit is dan moet je er een grotere sproeier in peren.
 
jelle52 17-9-2008 22:22 Print reply
Posts: 23
daar heb ik al naar gekeken.. hij is gewoon netjes donker bruin..
 
mtx-bart 17-9-2008 22:24 Print reply
Posts: 816
valt hij uiteindelijk ook helemaal dood?

misschien is het je benzine toevoer, dat hij maar een klein beetje toevoer krijgt. Hij trekt je vlotterbakje dan leeg en daarna krijgt hij niets of nauwelijks meer bij. Dan gaat hij ook inhouden maar houdt hij vrij snel op.
 
apriliarx50 17-9-2008 22:24 Print reply
Posts: 205
oude benzine gewoon even wat nieuwe in doen en dan moet hij het denk ik weer doen
gr
 
jelle52 17-9-2008 22:25 Print reply
Posts: 23
dat zou goed kunnen.. de benzine is namelijk al 1,5 jaar oud ik zal het morgen is proberen maar gaat hier ook de 4e versnelling het oppeens van doen?.. maar dan heb ik nog een vraag volgens mij word mijn blok zo heet dat de keerringen gaan lekken kan dat?

Dit bericht is gewijzigd door jelle52 op 17-9-2008 om 22:27 uur.
 
mtx-bart 17-9-2008 22:27 Print reply
Posts: 816
probeer maar eens ja ik wist niet dat dat het symptoom was van oude benzine, weer iets geleerd
 
jelle52 18-9-2008 10:43 Print reply
Posts: 23
nou ik heb er nu nieuwe bezine ingegooid.. toen ik ging rijden trok hij in ze 1 in ze 2 in ze 3 maar niet in zijn 4. hij viel dan zelfs terug naar beneden. toen ik een eind gereden had in zijn 3 viel hij oppeens terug en viel hij zelfs uit. toen heb ik snel in zijn 1 geschakeld en toen ging hij weer een beetje lopen met heel weinig vermogen. als ik nu een beetje rond de 30 blijf rijden gaat het goed. dus ik ben nog niks verder:(
 
Saknet 18-9-2008 11:15 Print reply

Posts: 10355
hoe ik het zou aanpakken is als volgt

minder vaak voorkomend maar makkelijk te controleren dus dat doe ik als eerst, foutieve bougie hittegraad. een ngk/7/8 zou iig wel ok moeten zijn.


als dat niet helpt,

trok ik de benzine slang los, en zette ik de kraan open voor een fractie van een seconde om te kijken of de benzinekraan correct functioneerd, dwz geen rommel inzit. Er hoort ongeveer net zon druk achter te zitten als je blaas in gemiddelde omstandigheden.

Als dat oke zou zijn zou ik kijken wat voor carburateur ik had. is het een mikuni met externe sproeier dan draaide ik de externe sproeier eruit, en hield ik de compressor eerst op de opening van de ext sproeier en vervolg. op waar het benzineslangetje erin loopt, en dat wisselde ik dan enkele malen af. Meeestal werkt zon ding dan weer als een tierelier. Dit doe ik overigens ook als hij lekt uit een overloop. Beter niet al te veel druk gebruiken trouwens daarbij. ik zorg altijd dat er ook lucht kan ontsnappen als het moet.

Als het en carburateur is zonder ext sproeier schroef ik hem eronder weg, haalde de vlotterbak los, de vlotternaald er uit (sommige carbs zit een los schroefje in waar de naald invalt, anderen valt de vlotternaald rechtstreeks in de carb. In dat 1e geval moet dat schroefje er eigenlijk ook uit ivm ophopende rommel daaronder.)
en dan maar schoonblazen met de compressor of beter nog is als je een ultrasoon bad kan regelen, dat is nl geen overbodige luxe want carburateurs zijn net mensen, ze nemen (benzine) en ze geven (benzine). (alleen zijn mensen daarbuitenom iets veelzijdiger)

iig succes


Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-9-2008 om 11:16 uur.

ps check je luchtfilter ook op muizennesten :P
en pas op voor je ogen als je een compressor gebruikt om je carb van de buitenkant schoon te blazen

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-9-2008 om 11:22 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-9-2008 om 11:24 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
jelle52 19-9-2008 17:22 Print reply
Posts: 23
heb ik gedaan.. blijft hetzelfde.. maar als ik 40-45 blijf rijden is er niks aan de hand maarja dat is ook niet alles. als ik trouwens mijn keerring vervang voor een nieuwe lekt hij na een dag naar school weer.. wat doe ik hieraan?

Jelle
 
-Bassie- 19-9-2008 17:26 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jelle52
heb ik gedaan.. blijft hetzelfde.. maar als ik 40-45 blijf rijden is er niks aan de hand maarja dat is ook niet alles. als ik trouwens mijn keerring vervang voor een nieuwe lekt hij na een dag naar school weer.. wat doe ik hieraan?

Jelle



welke keering dan??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
jelle52 19-9-2008 22:55 Print reply
Posts: 23
die van de hoofdas... waar dat tandwiel aanzit
 
jelle52 20-9-2008 19:00 Print reply
Posts: 23
nou hij lekt dus olie.. maar het rijden gaat volgens mij al veel beter. ik heb een nieuw verbindingsstukje gehaald voor het luchtfilter. wat denkik het probleem is, is dat de carburateur te heet word en de bezine voor een deel verdampd.. normaal zit er bij de brommers een stuk rubber tussen de cilinder en de carburateur. bij mijn dt is dat niet het geval.. hoort dit? en word hij bij anderen ook zo warm? ik heb geen toernteller op mijn dt maar weet iemand hoe hard je max. kan rijden in zijn 3? want ik kan wel doorgaan tot 70 maar volgens mij is dat te ver..

alvast bedankt.

Jelle
 
yamahadtt 20-9-2008 19:05 Print reply
Posts: 225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jelle52
nou hij lekt dus olie.. maar het rijden gaat volgens mij al veel beter. ik heb een nieuw verbindingsstukje gehaald voor het luchtfilter. wat denkik het probleem is, is dat de carburateur te heet word en de bezine voor een deel verdampd.. normaal zit er bij de brommers een stuk rubber tussen de cilinder en de carburateur. bij mijn dt is dat niet het geval.. hoort dit? en word hij bij anderen ook zo warm? ik heb geen toernteller op mijn dt maar weet iemand hoe hard je max. kan rijden in zijn 3? want ik kan wel doorgaan tot 70 maar volgens mij is dat te ver..

alvast bedankt.

Jelle


ik heb zelf ook een dt. En zit alleen een stuk rubber vanaf get luchtfilter naar de carb. Van de carb naar de cilinder zit geen rubber. Zit dus rechtstreeks aangesloten op de cilinder.
 
Jakob 125 20-9-2008 21:01 Print reply

Posts: 472
zonder spruitstuk??
aparte dingen.
maar staat je ontsteking wel goed dan?

edit: vast wel, anders zou hij het in andere versenlling ook wel niet goed doen.

Ik heb een motortje gehad die hem ook smoorde in sommige versnelligen. Ma misschien is dan gewoon je krukas keerring lek, en krijgt hij teveel olie waardoor hij hem smoord.

Dit bericht is gewijzigd door Jakob 125 op 20-9-2008 om 21:03 uur.
 
2-stroke

Dit topic is 924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved