hoe ik het zou aanpakken is als volgt
minder vaak voorkomend maar makkelijk te controleren dus dat doe ik als eerst, foutieve bougie hittegraad. een ngk/7/8 zou iig wel ok moeten zijn.
als dat niet helpt,
trok ik de benzine slang los, en zette ik de kraan open voor een fractie van een seconde om te kijken of de benzinekraan correct functioneerd, dwz geen rommel inzit. Er hoort ongeveer net zon druk achter te zitten als je blaas in gemiddelde omstandigheden.
Als dat oke zou zijn zou ik kijken wat voor carburateur ik had. is het een mikuni met externe sproeier dan draaide ik de externe sproeier eruit, en hield ik de compressor eerst op de opening van de ext sproeier en vervolg. op waar het benzineslangetje erin loopt, en dat wisselde ik dan enkele malen af. Meeestal werkt zon ding dan weer als een tierelier. Dit doe ik overigens ook als hij lekt uit een overloop. Beter niet al te veel druk gebruiken trouwens daarbij. ik zorg altijd dat er ook lucht kan ontsnappen als het moet.
Als het en carburateur is zonder ext sproeier schroef ik hem eronder weg, haalde de vlotterbak los, de vlotternaald er uit (sommige carbs zit een los schroefje in waar de naald invalt, anderen valt de vlotternaald rechtstreeks in de carb. In dat 1e geval moet dat schroefje er eigenlijk ook uit ivm ophopende rommel daaronder.)
en dan maar schoonblazen met de compressor of beter nog is als je een ultrasoon bad kan regelen, dat is nl geen overbodige luxe want carburateurs zijn net mensen, ze nemen (benzine) en ze geven (benzine). (alleen zijn mensen daarbuitenom iets veelzijdiger)
iig succes
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-9-2008 om 11:16 uur.
ps check je luchtfilter ook op muizennesten :P
en pas op voor je ogen als je een compressor gebruikt om je carb van de buitenkant schoon te blazen
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-9-2008 om 11:22 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 18-9-2008 om 11:24 uur.
|