Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tandwielverhouding snelheid!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 922 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52094 - Tandwielverhouding snelheid!
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 934 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

klikx 16-9-2008 20:24 Print topicpost

Posts: 783
Hallo

Na zoveel pogingen voor mijn masai af te stellen naar 45 km/U

Heb ik de hoop opgegeve nu wou ik hem begrenzen via de tandwielen.

Nu loop hij iets van 70 op verhouding van 14-39
Welke vertanding raden jullie mij aan?

Mvg joeri
 

MarTijn tzr 16-9-2008 20:26 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klikx
Hallo

Na zoveel pogingen voor mijn masai af te stellen naar 45 km/U

Heb ik de hoop opgegeve nu wou ik hem begrenzen via de tandwielen.

Nu loop hij iets van 70 op verhouding van 14-39
Welke vertanding raden jullie mij aan?

Mvg joeri



11-70 en gas inhouden
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
klikx 16-9-2008 20:29 Print reply

Posts: 783
Hoe bedoel je gas inhoude?
 
Kit 16-9-2008 20:29 Print reply
Posts: 108
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]



11-70 en gas inhouden

Ja, anders heb je veel overtoeren
 
MarTijn tzr 16-9-2008 20:30 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: klikx
Hoe bedoel je gas inhoude?

volgas houden met optrekken. en als je overtoeren gaat draaien je gas net zo houden dat het nog fijn is om aan te horen
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
klikx 16-9-2008 20:31 Print reply

Posts: 783
Ok ma dan ga ik mooi 45 kunne rijden?

Btw het is een 4taktje e
 
markhispania3 16-9-2008 20:31 Print reply

Posts: 1971
uhm je kunt een brommer niet begrenzen door de tandwielen, tenminste niet als je het blok heel wilt houden. Je gaat never nooit van 70 naar 45 door de tandwielen te veranderen. Beter las je even een prop in je uitlaat inlaat.

edit: lees net dat het een viertakt is.


Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 16-9-2008 om 20:35 uur.
 
MarTijn tzr 16-9-2008 20:32 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
uhm je kunt een brommer niet begrenzen door de tandwielen, tenminste niet als je het blok heel wilt houden. Je gaat never nooit van 70 naar 45 door de tandwielen te veranderen. Beter las je even een prop in je uitlaat.

4takt, meende dat de kleppen verbrandden als je een prop in de uitlaat doet.

maarja, als jij geen overtoeren gaat blazen komt het wel goed. en hard optrekke
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
klikx 16-9-2008 20:32 Print reply

Posts: 783
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
uhm je kunt een brommer niet begrenzen door de tandwielen, tenminste niet als je het blok heel wilt houden. Je gaat never nooit van 70 naar 45 door de tandwielen te veranderen. Beter las je even een prop in je uitlaat.

By een 4takt een prop in uitlaat?
 
-Bassie- 16-9-2008 20:33 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
[...]

4takt, meende dat de kleppen verbrandden als je een prop in de uitlaat doet.

maarja, als jij geen overtoeren gaat blazen komt het wel goed. en hard optrekke


wel een oplossing om een prop in je inlaat te maken
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
klikx 16-9-2008 20:35 Print reply

Posts: 783
Niet te moeilijk gaan doen:p ben totaal niet verstanding met 4takt
 
riccardot 16-9-2008 21:57 Print reply

Posts: 1096
Plaatje met gaatje tussen spruitstuk en cilinder/carb?
 
Viertakt 17-9-2008 10:09 Print reply

Posts: 3586
Een viertakt vind het iid niet lekker om begrensd te worden op de uitlaat, je kunt het beste hem begrensen op de ontsteking of doormiddel van een vernauwing in het spruitstuk.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 934 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved