Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 2 Cilinders op een schakelblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 749 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52092 - 2 Cilinders op een schakelblok
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 16-9-2008 19:59 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]


zelfde krukas zit tog in carter holte??

ga jij je eens verdiepen in 2 tackt of zo


haha, ow, dus een rd350 heeft carterruimte?!
 
RowdyCross 16-9-2008 19:59 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


je weet dat je niet "zomaar" 2 cilinders op een carterruimte kunt zetten ?

kan alleen als je ze beide syncroom laat lopen en beide tegelijk hun cyclus doorlopen.



Met zoiets wil je wel dat je cilinders niet gelijk lopen maar 180 graden (Kruasslag) van elkaar ligt om trillingen tegen tegaan.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 16-9-2008 20:00 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]


haha, ow, dus een rd350 heeft carterruimte?!



wilde je t tegendeel bewijzen?

 
-Bassie- 16-9-2008 20:00 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
[...]


haha, ow, dus een rd350 heeft carterruimte?!


kijk eens bij AB-tuning hoe ze dat hebben gedaan

krukas later in elkaar geperst en tussen de 2 holtes een keering.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
markRD 16-9-2008 20:01 Print reply

Posts: 1179
op welke manier heb je nou mij tegengesproken dan?!
 
Raoul 16-9-2008 20:02 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
op welke manier heb je nou mij tegengesproken dan?!


ook een rd350 heeft een carterruimte ja,
net zoals iedere 2takt, krijgt ie zijn mengsel uit de carterholte bij de krukas
 
Aprilia MX (H)
Pruttelaar 16-9-2008 20:09 Print reply

Posts: 761
kan je geen 2 takt met injectie maken dan?
dan heb je al die problemen met carterruimtes enzo niet meer

zal wel prijzig uitvallen dan maargoed, het is maar een idee :P

en elke 2 takt maakt gebruik van carterruimtes
ook bijv een een rg500 (v4 2 takt) heeft gewoon aparte carterruimtes
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
-simon- 16-9-2008 20:11 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
kan je geen 2 takt met injectie maken dan?
dan heb je al die problemen met carterruimtes enzo niet meer

zal wel prijzig uitvallen dan maargoed, het is maar een idee :P

en elke 2 takt maakt gebruik van carterruimtes
ook bijv een een rg500 (v4 2 takt) heeft gewoon aparte carterruimtes


met injectie heb je nog carterruimtes nodig lijkt me. je zult de boel aan de onder kant toch moeten smeren. of je moet het carter gebruiken als bij 4t voor alleen olie.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-9-2008 20:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
kan je geen 2 takt met injectie maken dan?
dan heb je al die problemen met carterruimtes enzo niet meer

zal wel prijzig uitvallen dan maargoed, het is maar een idee :P

en elke 2 takt maakt gebruik van carterruimtes
ook bijv een een rg500 (v4 2 takt) heeft gewoon aparte carterruimtes


dan moet je de lucht ook inblazen.. kan wel , is mooier om 2t diesel principe te gebruiken imo.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]



Met zoiets wil je wel dat je cilinders niet gelijk lopen maar 180 graden (Kruasslag) van elkaar ligt om trillingen tegen tegaan.


dan moet je een gescheiden carter hebben.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
markRD 16-9-2008 20:12 Print reply

Posts: 1179
iig, ik zou het niet doen als de ABT en trick, de moeite om een extra carter te frezen en een krukas (laten) maken. zou mij te groot zijn. ik zou een bestaande 2 cilinder pakken. RD100 (sorry, alweer rd100 of 125 [weet ik niet meer]) luchtgekoeld blokje, en daar 2 leuke cilindertjes op. Kijk anders ook verschillende projecten op internet van oude v4's en rg's. Dat zijn eigenlijk de grote broers van jou idee. (of natuurlijk RD350's met een banshee met een stel lange slag cilinders.) In de gp's heeft bijvoorbeeld bridstone en suzuki het gedaan met 2 en zelfs 3 cilinders (samen 50cc).!!! ZEER MOOIE PROJECTEN! ik zoek even de link, moment

(willen de discussiezoekers over de mijn tweetaktkennis zich melden in mijn inbox aub.)
 
Pruttelaar 16-9-2008 20:13 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


met injectie heb je nog carterruimtes nodig lijkt me. je zult de boel aan de onder kant toch moeten smeren. of je moet het carter gebruiken als bij 4t voor alleen olie.



ja dat was eigenlijk mijn idee dat je gewoon het mengsel direct de verbrandingskamer insmeert, en dat je net als bij een 4t, gewoon olie in het carter doet, deze heeft voorderest toch geen nut..
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
PraatPaal 16-9-2008 20:13 Print reply

Posts: 7977
Het lijkt me haast makkelijker om er een V blok van te maken adn linear met slagverschil erin...


 
markRD 16-9-2008 20:20 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
[...]



ja dat was eigenlijk mijn idee dat je gewoon het mengsel direct de verbrandingskamer insmeert, en dat je net als bij een 4t, gewoon olie in het carter doet, deze heeft voorderest toch geen nut..


Deze theoriƫn zijn er al, het lotus systeem is een soort van roterende inlaat in de kop en in de cilinder alleen maar uitlaatpoorten. Schijnt erg goed gewerkt te hebben toen der tijd. Maar het is mij persoonlijk te viertakt


En hier de beloofde linkjes:

http://www.elsberg-t...k/images/bs50-44.jpg

http://www.elsberg-t...suzukirp68triple.jpg

Dit bericht is gewijzigd door markRD op 16-9-2008 om 20:25 uur.
 
Henk-88 16-9-2008 20:28 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
In de gp's heeft bijvoorbeeld bridstone en suzuki het gedaan met 2 en zelfs 3 cilinders (samen 50cc).!!! ZEER MOOIE PROJECTEN! ik zoek even de link, moment



Waar blijft die link naar die Honda's?

@ts: ik denk dat het het mooiste is als de verbrandingsslagen niet synchroon lopen.


 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
markRD 16-9-2008 20:29 Print reply

Posts: 1179
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Waar blijft die link naar die Honda's?






Nog nooit van gehoord
 

Dit topic is 7833 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved