Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 2 Cilinders op een schakelblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1022 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #52092 - 2 Cilinders op een schakelblok
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 7811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Spaniard 16-9-2008 19:11 Print topicpost

Posts: 82
Miss is dit te moeilijk en advanced om te realiseren, maar, zou het niet ongelofelijk vet zijn om 2 cilinders op een brommer te hebben, liefst schakelblok dan.
je zal er niet 2 x zo hard doorgaan maar je vergroot je trekkracht wel aanzienlijk.

bedenk:
een schakelracer (derbi gpr vanaf 2005 bv.)
met 2 x een 80 cc malossi MHR Team.
dat moet gewoon de straatstenen van de grond aftrekken.
het technisch in elkaar zetten zou mogelijk moeten zijn, dan wel met veel moeite.
maar ik maak me meer zorgen dat t allemaal niet in het frame gaat passen. en daarna, dat het miss zoveel kracht levert dat je om de no-time haast al je onderdelen zou kunnen laten vervangen.

ik zeg neit dat ik dit ga doen...... t is meer.... wishfull thinking zeg maar..

mensen met nog meer van dit soort hersenspinsels... graag...
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.

-Bassie- 16-9-2008 19:13 Print reply

Posts: 6617
zo iets??



kijk dan hier:

http://abtuning.nl/
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
rik hulkenberg 16-9-2008 19:14 Print reply

Posts: 10029
1 vraagje heb jij veel technische kennis ?


 
Spaniard 16-9-2008 19:15 Print reply

Posts: 82
had, een beetje. ik ben erg uit de roulatie gerold om heel eerlijk te zijn. over een paar jaar weet ik t verschil tussen een carberateur en een cilinder niet meer :P
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
rik hulkenberg 16-9-2008 19:16 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
zo iets??

afbeelding

kijk dan hier:

http://abtuning.nl/

kan dus wel

maar zal niet gemakelijk zijn

iemand vroeg dit ook een tijdje geleden
 
Spaniard 16-9-2008 19:18 Print reply

Posts: 82
erg vet :P
niet helemaal wat ik zou willen maar al wel een goed begin.
ik zou liever t in een V-vorm of boxermotor vorm willen hebben.
en dan een speciale krukas (evt. laten produceren) want een standaard ken je op deze manier al na 10 km afschrijven volges mij XD helemaal met 2 cilins op 1 krukas :P 2 x malossi dat sloopt wel :P
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
Harold 16-9-2008 19:19 Print reply

Posts: 1052
Het zou best kunnen, alleen is de overbrenging van krukas op koppeling, de koppeling zelf en de versnellings bak hier niet op berekend. Bij een 80cc valt alles nog een beetje binnen de veiligheidfactor, maar bij 160cc wordt dit wel wat moeilijker.
Lagers hoef je je niet druk te maken, daarvan gaat de levensduur achteruit, dus eerder vervangen (valt uit te rekenen).

Bij een scooter is de aandrijving net iets simpeler aan te passen dan bij een schakelblok...
 
Rocket Rico 16-9-2008 19:23 Print reply

Posts: 478
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Het zou best kunnen, alleen is de overbrenging van krukas op koppeling, de koppeling zelf en de versnellings bak hier niet op berekend. Bij een 80cc valt alles nog een beetje binnen de veiligheidfactor, maar bij 160cc wordt dit wel wat moeilijker.
Lagers hoef je je niet druk te maken, daarvan gaat de levensduur achteruit, dus eerder vervangen (valt uit te rekenen).

Bij een scooter is de aandrijving net iets simpeler aan te passen dan bij een schakelblok...



Die scoot op de site is 2x 40cc anders valt ie niet binnen de 80cc categorie voor scootersprints.

Dit is trouwens voor een particulier bijna niet zelfs te maken en ook niet te betalen. Beter ga je sparen voor een Aprillia Rs 250 is ook een 2takt 2 cilinder. Dat is tenminste een 250cc V-twin die dik 70 pk levert

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 16-9-2008 om 19:25 uur.
 
Wat is er nou leuker dan met je 20 jaar oude brommer al die stofzuigers zoek te rijden?
Spaniard 16-9-2008 19:23 Print reply

Posts: 82
weet ik, ik heb int verleden ook nog wel es aan een aeroxje onder t smeer gelegen :P
egt simpel spul op zich. zo'n minarelli horizontaal blok.
erg prettig om wat mee te doen.
aerox was van een maat van mij.
zelf had ik een Derbi GPR 50 2005 en daarna een puch maxi z-two. en nu een 4 wieler. kijk me profiel maar.
ik had wat leuks met die GPR gedaan :P
 
Mijn baas maakt meer kapot dan drank kan goedmaken.
Harold 16-9-2008 19:30 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterblasterico
[...]



Die scoot op de site is 2x 40cc anders valt ie niet binnen de 80cc categorie voor scootersprints.

Dit is trouwens voor een particulier bijna niet zelfs te maken en ook niet te betalen. Beter ga je sparen voor een Aprillia Rs 250 is ook een 2takt 2 cilinder. Dat is tenminste een 250cc V-twin die dik 70 pk levert

Dit bericht is gewijzigd door masterblasterico op 16-9-2008 om 19:25 uur.


Als je beschikking hebt tot een draaibank en een freesbank, dan ben je er al. Hoeft geneens cnc te zijn, met conventioneel spul kun je ook veel. Blokje aluminium zijn ook de kosten niet. Zoek er maar eens verder naar, het principe is heel simpel en heel goed voor een particulier te doen. De dubbele onsteking, 2 dezelfde cilinder en een dubbel uitlaat systeem zijn nog het duurst.
 
VerteX 16-9-2008 19:35 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
zo iets??

afbeelding

kijk dan hier:

http://abtuning.nl/




als je het doet, doe het dan gelijk goed

2x 500cc 2 cilinder 2 takt
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
markRD 16-9-2008 19:40 Print reply

Posts: 1178
TRICK RACING!
 
grasmaaier89 16-9-2008 19:43 Print reply

Posts: 14412
is dit geen Pro Forum onderwerp?
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
crossgek - Forum en Sales Moderator 16-9-2008 19:53 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Spaniard
erg vet :P
niet helemaal wat ik zou willen maar al wel een goed begin.
ik zou liever t in een V-vorm of boxermotor vorm willen hebben.
en dan een speciale krukas (evt. laten produceren) want een standaard ken je op deze manier al na 10 km afschrijven volges mij XD helemaal met 2 cilins op 1 krukas :P 2 x malossi dat sloopt wel :P


je weet dat je niet "zomaar" 2 cilinders op een carterruimte kunt zetten ?

kan alleen als je ze beide syncroom laat lopen en beide tegelijk hun cyclus doorlopen.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
markRD 16-9-2008 19:56 Print reply

Posts: 1178
hij bedoelde geloof ik ook niet hetzelfde carter, alleen de krukas.
 
-Bassie- 16-9-2008 19:57 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
hij bedoelde geloof ik ook niet hetzelfde carter, alleen de krukas.


zelfde krukas zit tog in carter holte??

ga jij je eens verdiepen in 2 tackt of zo
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad

Dit topic is 7811 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved