Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger veren om de hoeveel KM vervangen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 904 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5209 - zuiger veren om de hoeveel KM verva...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR JunK 22-8-2002?21:26 Print topicpost

Posts: 2339
ik heb dus een 50cc eurocilindro alleen heeft die in de afgelopen tijd nogal wat kracht verloren ik denk dat dit aan de zuigerveren ligt, ik heb spijt van mn ik-geen-zin-in-warmrijen , zit daar trouwens veel verschil in? tussen gelijk blazen en warmrijden? en hoelang zou je moeten warmrijden eigelijk
 

Rudy 22-8-2002?23:02 Print reply

Posts: 3471
ik denk dat je normaal toch minimaal 5 minuten warm moet rijden voordat alles op elkaar "gezet" is.En niet warmrijden verhoogt het slijten nogal
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
DaveTSX 22-8-2002?23:05 Print reply
Posts: 2033
Quote:
Originally posted by: Rudy 

ik denk dat je normaal toch minimaal 5 minuten warm moet rijden voordat alles op elkaar "gezet" is.En niet warmrijden verhoogt het slijten nogal


5 minuten :n
Dan ben ik al waar ik zijn moet!
Ik rij zoeen 1 tot 2 KM laag in de toeren, niet meer dan 6000.
 
http://www.2weird4u.com
Rudy 22-8-2002?23:07 Print reply

Posts: 3471
moet je met de fiets gaan als je nog zon ding hebt
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 22-8-2002?23:08 Print reply

Posts: 10006
Ik probeer altijd 2km onder de 5000 te blijven en daarna rustig aan meer gas geven en na een km of 5 geef ik pas echt gas indien nodig.

Daar probeer ik me tenminste aan te houden .
 
Bastila is lief
Rene 22-8-2002?23:22 Print reply
Posts: 2573
ik gaf altijd pas volgas als ik de oprit afreed,
en toch heb ik nooit zuigerveren hoeven te vervangen ofzo, reed altijd even goed
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Steve_ZHC 23-8-2002?00:26 Print reply

Posts: 2716
Ik rijdt altijd warm, en ik blijf altijd vrij laag in toeren tenzij ik haast heb, of zoals nu met mijn 70cc die niet vooruit te branden is (top 70 en trekt als een 30 snel...), maar als je in lage toeren blijft, en je sjort af en toe ff aan het gas, dan schiet 'ie sneller naar de top, en kan hij iets harder op top...

Rustig rijden en dan op het end ff volgas, dat is FIJN!!!
 
The D 23-8-2002?09:07 Print reply
Posts: 181
je hebt hem warmgereden als je je tong hebt verbrand aan de cilinder

Nee. ff serieus.... ong. 1 km onder de 6000 idd

[This message is edited by The D Blommmm... on 23-8-2002 09:09]
 
Greetings Tha D !
Martijn 23-8-2002?11:24 Print reply
Posts: 10000
ja gister was ik mijn brommer beu...ik gingem effe laten zien aan zundapp_gts......en ik rij dus....en normaal issie zo warm...

maar nou bleef ie na een halve minuut :n nog steeds niet volgas willen...dus da vonk kut...

en ik heb het gevoel dat ie niet optimaal rijdt omdat er nou een ori filter op ligt...met powerfilter rijdt ie veel beter...maja....het geluid he...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Sneks 23-8-2002?12:19 Print reply
Posts: 2499
Allu cilinder (zoals een eurocil.) moeten langer warmgereden worden als gietijzeren cilinders. Maar het is niet alleen je cilinder die je warm moet rijden, maar ook je lagers e.d. hiervan neemt de speling af als ze warm worden waardoor ze minder slijten.

Je moet je cilinder rustig opbouwend warmrijden tot je koelvloeistof rond de 55 - 60 graden is.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Blukaap 23-8-2002?13:29 Print reply

Posts: 10006
Zo lastig met AC he .
 
Bastila is lief
honda125cc 23-8-2002?13:17 Print reply
Posts: 130
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

Allu cilinder (zoals een eurocil.) moeten langer warmgereden worden als gietijzeren cilinders. Maar het is niet alleen je cilinder die je warm moet rijden, maar ook je lagers e.d. hiervan neemt de speling af als ze warm worden waardoor ze minder slijten.

Je moet je cilinder rustig opbouwend warmrijden tot je koelvloeistof rond de 55 - 60 graden is.


dit is dus gewoon gelul
hij heeft zeker nooit scheikunde gehad op school
alluminium neemt warmte snel op maar koelt weer snel af
giet ijzer neemt warmte niet snel op maar houdt zijn warmte veel langer vast

dus allu heeft minder tijd nodig om warm te worden
en giet ijzer langer
 
brullen met die spullen
Sneks 23-8-2002?13:45 Print reply
Posts: 2499
scheikunde? Dat is natuurkunde. Allu voert de warmte sneller af als gietijzer, waardoor het dus langer duurt voordat een allu cilinder op bedrijfstemperatuur is.
Dit zijn dingen die voor de iedereen hier toch al jaren weet! Dus ga nou niet bij de hand lopen doen.

Het niveau hier is echt schrikbarend laag geworden hier...

[This message is edited by Hans F. on 23-8-2002 13:47]
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Jan van Elderen 23-8-2002?14:38 Print reply

Posts: 555
Mijn school ligt hooguit 4 km van huis af.
Dan ben ik net klaar met warmrijden (polini 70)
en kan ik ook nog 1 km beetje gassen.
is het ZOO slecht dan als je gelijk gast?
 
*blurk*
honda125cc 23-8-2002?14:43 Print reply
Posts: 130
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

scheikunde? Dat is natuurkunde. Allu voert de warmte sneller af als gietijzer, waardoor het dus langer duurt voordat een allu cilinder op bedrijfstemperatuur is.
Dit zijn dingen die voor de iedereen hier toch al jaren weet! Dus ga nou niet bij de hand lopen doen.

Het niveau hier is echt schrikbarend laag geworden hier...

[This message is edited by Hans F. on 23-8-2002 13:47]


dat jij zo slim bent jij kan gewoon niet hebben dat een ander gelijk heeft
 
brullen met die spullen
Hier_ben_ik - Administrator 23-8-2002?14:50 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: Hans F.?

[..]

Het niveau hier is echt schrikbarend laag geworden hier...

[This message is edited by Hans F. on 23-8-2002 13:47]


Dat vond ik ook, hebben Harrie en ik het gister ook nog ff over gehad. Hoe het komt zou ik niet weten...


En bij mij ligt het eraan of ik gelijk volgas geeft of niet aan of ik haast heb of niet.. MEESTAL laat ik hem vast een paar minuten warmdraaien als ik men schoenen en helm en jas enzo aan ga doen, rijdtie veel fijner..

dus eigenlijk laat ik hem altijd warm draaien, alleen op school niet want dan vind ik elke seconde die ik daar doorbreng tijdverspilling hehe


[This message is edited by Hier_ben_ik on 23-8-2002 14:53]
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 2503 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved