Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van een 125cc crosmotor een 50cc brommer maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #52076 - van een 125cc crosmotor een 50cc br...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Splendid 16-9-2008 20:49 Print reply

Posts: 8421


Dit is cr250 spul in een mtx sh frame, 125 lijkt me idd beter pas te maken aangezien t iets kleiner in..maar gewoon overbouwen die hap!
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
jan-dx11 16-9-2008 21:14 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: croughs
k zat dan meer te denken aan een ktm eigenlijk


koop een gilera gsm frame, een ktm kappenset, zadel en een branstoftank.

Gooi er een weekeinde tegenaan en je bent een ktm rijker.
Zo heb ik het tenminste gedaan.

Ik zal nog foto's een keer in mijn galerij zetten

edit: pica




Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 16-9-2008 om 21:16 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
riccardot 16-9-2008 21:29 Print reply

Posts: 1096
Je kunt toch een bus in je 125cc cilinder laten persen zodat deze 50cc wordt? En dan zo je poorten maken dat hij evenveel vermogen heeft als een brommer.
 
Derbi-Olaf 16-9-2008 21:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Je kunt toch een bus in je 125cc cilinder laten persen zodat deze 50cc wordt? En dan zo je poorten maken dat hij evenveel vermogen heeft als een brommer.

wat denk je dat dat kost? en dan heb je hem nog steeds niet "legaal" op kenteken ofzo.
En het zou dan btw interesanter zijn om gewoon je timingen te behouden, maar begrenzen in de uitlaat en de stap van 125cc naar 50cc lijkt me ook niet zo tof i.v.m. de slag van je kruk.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 16-9-2008 22:18 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: croughs
hoe bedoel je nummers overslaan?

want ik wil dan een ktm halen en als het mogelijk is een 50cc van ktm erop leggen en anders een ander blok van een brommer.


haal dit plan gewoon uit je hoofd. het is gewoon veels te duur om echt het frame van de ktm te houden

t enige wat mogelijk is is de kappen/voorvork/achterbrug/veer/enz enz allemaal overbouwen naar een brommer frame met brommer blok

alle andere wegen om dat op kenteken te krijgen zijn of te duur of illigaal
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
dokocrosser 17-9-2008 19:50 Print reply

Posts: 1433
Wat wil je er mee doen dan?
Als je de weg op wilt kun je geen geheel motorframe gebruiken.
Als je er mee wilt crossen kun je gewoon een 50cc motorblokje pakken en die er passend onder maken.
Dan koop je een 125 ktm frame en maak je de ophangpunten passend.
Moet je natuurlijk wel kijken hoe je het doet met je luchtfilter en ketting enzo maar daar is wel iets op pas te maken.
Dan laat je daarna een uitlaatje pas maken en berekenen en heb je een snelle crosser.
Bij de brommercross rijden ook zoveel van zulke machines rond.
Zoals op deze site:
www.de-bromschuur.nl


Hier een voorbeeld van een derbi met cr250 vering.
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3576

Dit bericht is gewijzigd door dokocrosser op 17-9-2008 om 19:51 uur.
 

Dit topic is 5041 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved