Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - crossmsotor 2 of 4 tact

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 537 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #52063 - crossmsotor 2 of 4 tact
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr200r 15-9-2008 19:28 Print reply
Posts: 5122
De topteams ryden die 2 of 4 takt?
 
mr200r
maxisport 15-9-2008 19:31 Print reply

Posts: 4206
een tobteam rijd 4takt
 
StephenOtto 15-9-2008 19:33 Print reply

Posts: 1193
idd, topteam rijd 4t ... die hebben het nieuwste vant nieuwste nie eerlijk
 
KTM SX 250!!
johankreidlerman 15-9-2008 19:33 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mr200r
De topteams ryden die 2 of 4 takt?

4 takt rijd eigenlijk altijd voor op bij de grasbaan race , en ik kan het weten (nouw jah bijna dan)
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
StephenOtto 15-9-2008 19:36 Print reply

Posts: 1193
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
[...]

4 takt rijd eigenlijk altijd voor op bij de grasbaan race , en ik kan het weten (nouw jah bijna dan)


opschepper haha, jk
 
KTM SX 250!!
joristzr 15-9-2008 22:51 Print reply

Posts: 116
Ik doe zelf ook aan motorcross, heb zelf een 125 2takt, ga binnenkort ook overstappen op viertakt. een 250 viertakt is sneller dan een 125 2takt 250 viertakt staat gelijk aan 144 2 takt, vandaar dat deze er nu ook zijn.

Een 4 takt heeft veel meer kracht onderin en maakt veel minder toeren. Dit betekent dat de zuiger dus niet zoals bij een 2t 20 uur meegaat maar echt het dubbele of zelfs meer, het ligt er ook maar aan of je beginner bent ofniet.

Wel zijn de onderdelen voor 4 takt super duur, en het kleppen stellen is een heel karwei terwijl een 2 takt blokje super simpel is
 
J.P
RowdyCross 15-9-2008 22:54 Print reply

Posts: 3211
Om te beginnen? Koop een oud 2 takt 125cc tje ofzo.


Die toppers hebben meer sponser geld dan jij lijkt me xD
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
flip_nsr_80cc 15-9-2008 23:30 Print reply

Posts: 597
4tact is betrowubaarder ma duurder
2tact is onbetrouwbaar en goedkoop en makelijk te maak

en mishcien zehct het iets dat honda l geen 2tacte meer maakt (honda is zowiezow nooit ehct heelemaal fan geweest van 2tacte maj nu gana we van verhaal lijn af)

en 2tact kan in goede hande wel sneller zijn als 4tact denk ik
ma je moet het dan weer goed hoog in toeren houwe en in zand graaft het volgens mij makelijker weg (ma super veel verstand hek er niet van)
 
i cant spel, dus zeur niet
hilly 15-9-2008 23:31 Print reply

Posts: 227
2 tact is leuker qua powerband maar 4 tact rijd makkelijker
zou als beginer gewoon 2 tact kopen
 
mr200r 15-9-2008 23:32 Print reply
Posts: 5122
Licht er een beetje aan hoeveel je ervoor over hebt voor je hobby.
Heb je ervaring/talent?
Je zou een jaartje ervaring kunnen opdoen met een goedkope 2t 125.
Bevalt het en je hebt talent zal je toch ieder seizoen het nieuwste moeten hebben.
 
mr200r
PRO TUNING 16-9-2008 9:03 Print reply

Posts: 4000
2- Takt motoren komt weer steeds meer vraag naar, vooral bij amateurs die zelf voor hun kosten staan.

De grote fabrikanten (en vooral Honda) proberen er ons van te overtuigen dat een 4- takt voor het milieu beter is.

Dit zal ook kloppen bij gelijke cilinderinhoud, maar men mag rijden met 125 cc 2- takt of 250 cc 4- takt, dus weg milieu.

Als je als coureur dan hebt meegemaakt dat er b.v. een klep afbreekt en dit geintje minimaal 2500 euro kost dan verlang je terug naar een 2- takt.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-9-2008 9:52 Print reply

Posts: 8613
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
2- Takt motoren komt weer steeds meer vraag naar, vooral bij amateurs die zelf voor hun kosten staan.

De grote fabrikanten (en vooral Honda) proberen er ons van te overtuigen dat een 4- takt voor het milieu beter is.

Dit zal ook kloppen bij gelijke cilinderinhoud, maar men mag rijden met 125 cc 2- takt of 250 cc 4- takt, dus weg milieu.

Als je als coureur dan hebt meegemaakt dat er b.v. een klep afbreekt en dit geintje minimaal 2500 euro kost dan verlang je terug naar een 2- takt.


Als je een volledige levenscyclusanalyse doet, komt je 2-takt er op vele vlakken beter uit. Het onderhoud van een 4-takt belast het milieu ook...en niet alleen door de vloeistoffen die je vervangt...ook de onderdelen moeten gemaakt, vervoerd en gerecycled worden.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
dokocrosser 17-9-2008 19:42 Print reply

Posts: 1433
Het voordeel van een 144 2t is dat het aanzienlijk lichter is.
Het heeft het zelfde vermogen dus gewicht is dan wel belangrijk.
En op een grasbaan heb je vaak weinig mul zand dus is het makkelijk om een 2t in toeren te houden en heb je maar weinig koppel nodig.
En 2t is goed koper en makkelijker in onderhoud dan een 4takt.

Het grote voordeel van een 4t is zijn koppel maar die heb je op een grasbaan niet zo snel nodig dus is het (naar mijn mening) beter een 2t te kopen voor grasbaan.
 
Splendid 17-9-2008 19:49 Print reply

Posts: 8421
Ik zou 2 takt nemen , ding kan je nog es in de soep rijden zonder te moeten janken bij de dealer als je de rekening van de reparatie krijgt

Plus dat 2 takt zo slecht niet is, als je tot je assen in de modder komt te staan zou 4 takt wel fijn zijn ja
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Bas/MT5 17-9-2008 21:00 Print reply

Posts: 915
Ja man go 2takt, zeker als je beginnend crosser bent.
meteen voor de 250cc, heb ik ook gedaan.
dingen kosten minder duur als 125 in onderhoud en lopen harder dus hoef je niets op te voeren wat je vroeg.

Net ook nog even gereden na 5 maanden niets, nog steeds herstellende van achterste kruisband :(.


 
www.mcckingswood.connectom.nl :)

Dit topic is 5451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved