mr200r |
15-9-2008 19:28 |
Posts: 5122 |
De topteams ryden die 2 of 4 takt?
|
|
mr200r |
|
maxisport |
15-9-2008 19:31 |
Posts: 4206 |
een tobteam rijd 4takt
|
|
|
|
StephenOtto |
15-9-2008 19:33 |
Posts: 1193 |
idd, topteam rijd 4t ... die hebben het nieuwste vant nieuwste nie eerlijk
|
|
KTM SX 250!! |
|
johankreidlerman |
15-9-2008 19:33 |
Posts: 3693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mr200r
De topteams ryden die 2 of 4 takt?
4 takt rijd eigenlijk altijd voor op bij de grasbaan race , en ik kan het weten (nouw jah bijna dan)
|
|
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P |
|
StephenOtto |
15-9-2008 19:36 |
|
joristzr |
15-9-2008 22:51 |
Posts: 116 |
Ik doe zelf ook aan motorcross, heb zelf een 125 2takt, ga binnenkort ook overstappen op viertakt. een 250 viertakt is sneller dan een 125 2takt 250 viertakt staat gelijk aan 144 2 takt, vandaar dat deze er nu ook zijn.
Een 4 takt heeft veel meer kracht onderin en maakt veel minder toeren. Dit betekent dat de zuiger dus niet zoals bij een 2t 20 uur meegaat maar echt het dubbele of zelfs meer, het ligt er ook maar aan of je beginner bent ofniet.
Wel zijn de onderdelen voor 4 takt super duur, en het kleppen stellen is een heel karwei terwijl een 2 takt blokje super simpel is
|
|
J.P |
|
RowdyCross |
15-9-2008 22:54 |
Posts: 3211 |
Om te beginnen? Koop een oud 2 takt 125cc tje ofzo.
Die toppers hebben meer sponser geld dan jij lijkt me xD
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
flip_nsr_80cc |
15-9-2008 23:30 |
Posts: 597 |
4tact is betrowubaarder ma duurder
2tact is onbetrouwbaar en goedkoop en makelijk te maak
en mishcien zehct het iets dat honda l geen 2tacte meer maakt (honda is zowiezow nooit ehct heelemaal fan geweest van 2tacte maj nu gana we van verhaal lijn af)
en 2tact kan in goede hande wel sneller zijn als 4tact denk ik
ma je moet het dan weer goed hoog in toeren houwe en in zand graaft het volgens mij makelijker weg (ma super veel verstand hek er niet van)
|
|
i cant spel, dus zeur niet |
|
hilly |
15-9-2008 23:31 |
Posts: 227 |
2 tact is leuker qua powerband maar 4 tact rijd makkelijker
zou als beginer gewoon 2 tact kopen
|
|
|
|
mr200r |
15-9-2008 23:32 |
Posts: 5122 |
Licht er een beetje aan hoeveel je ervoor over hebt voor je hobby.
Heb je ervaring/talent?
Je zou een jaartje ervaring kunnen opdoen met een goedkope 2t 125.
Bevalt het en je hebt talent zal je toch ieder seizoen het nieuwste moeten hebben.
|
|
mr200r |
|
PRO TUNING |
16-9-2008 9:03 |
Posts: 4000 |
2- Takt motoren komt weer steeds meer vraag naar, vooral bij amateurs die zelf voor hun kosten staan.
De grote fabrikanten (en vooral Honda) proberen er ons van te overtuigen dat een 4- takt voor het milieu beter is.
Dit zal ook kloppen bij gelijke cilinderinhoud, maar men mag rijden met 125 cc 2- takt of 250 cc 4- takt, dus weg milieu.
Als je als coureur dan hebt meegemaakt dat er b.v. een klep afbreekt en dit geintje minimaal 2500 euro kost dan verlang je terug naar een 2- takt.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
16-9-2008 9:52 |
|
dokocrosser |
17-9-2008 19:42 |
Posts: 1433 |
Het voordeel van een 144 2t is dat het aanzienlijk lichter is.
Het heeft het zelfde vermogen dus gewicht is dan wel belangrijk.
En op een grasbaan heb je vaak weinig mul zand dus is het makkelijk om een 2t in toeren te houden en heb je maar weinig koppel nodig.
En 2t is goed koper en makkelijker in onderhoud dan een 4takt.
Het grote voordeel van een 4t is zijn koppel maar die heb je op een grasbaan niet zo snel nodig dus is het (naar mijn mening) beter een 2t te kopen voor grasbaan.
|
|
|
|
Splendid |
17-9-2008 19:49 |
Posts: 8421 |
Ik zou 2 takt nemen , ding kan je nog es in de soep rijden zonder te moeten janken bij de dealer als je de rekening van de reparatie krijgt
Plus dat 2 takt zo slecht niet is, als je tot je assen in de modder komt te staan zou 4 takt wel fijn zijn ja
|
|
Ik wil een onderwaterbeer!! |
|
Bas/MT5 |
17-9-2008 21:00 |
Posts: 915 |
Ja man go 2takt, zeker als je beginnend crosser bent.
meteen voor de 250cc, heb ik ook gedaan.
dingen kosten minder duur als 125 in onderhoud en lopen harder dus hoef je niets op te voeren wat je vroeg.
Net ook nog even gereden na 5 maanden niets, nog steeds herstellende van achterste kruisband :(.
|
|
www.mcckingswood.connectom.nl :) |
|